1 | Dersin Adı: | MİMARİ SÜSLEME II |
2 | Dersin Kodu: | SNT5110 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi AYŞİN ÖZÜGÜL |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Yrd.Doç.Dr. Ayşın Özügül Uludağ Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Sanat Tarihi Bölümü Görükle Kampüsü 16059 Nilüfer-Bursa ozugul@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Geç Antik ve Bizans mimari süsleme elemanlarının tanımlanması, köken, üslup, malzeme, teknik bakımından analiz edebilme, tarihlendirme, çağdaş komşu uygarlıkların mimari süslemesi ile etkileşimleri konusunda bilgilendirme, araştırma ve belgeleme yetisi kazandırmak. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Geç Antik ve Bizans tarihi, sanat ve mimarlık dönemleri, tarihi coğrafyası, fikir ve inanç dünyası, dersin içeriği hakkında genel bilgi. | |
2 | Geç Antik çağ başkent mimarlığında bezemesinin kökenleri | |
3 | Geç Antik yapılarda cephe düzenlemeleri, konstrüktif rolleri, inşa teknikleri | |
4 | Geç Antik yapılarda iç mekan bezemesi, dekoratif ve konstrüktif rolleri | |
5 | Farklı bölgelerdeki malzeme ve form farklılıkları, nedenleri | |
6 | Malzeme ve işleme teknikleri bilgisi | |
7 | 7.-9. Yüzyıllar arasına ait yapılarda süsleme, tanımlama ve tarihlendirme sorunları | |
8 | Bizans mimari süsleme programı, oluşumu/değişimi, nedenleri | |
9 | Bizans mimarisinde devşirme kullanımı, nedenleri, tarihlendirme sorunları | |
10 | Bizans mimari süslemesinde Doğu ve Batı etkileri, sorunlar | |
11 | İslam sanatında Bizans izleri | |
12 | Osmanlı mimarisinde geç antik ve Bizans süsleme elamanlarının kullanımı, erken ve klasik Osmanlı dönemlerinde farklı yaklaşımlar, uygulamalar | |
13 | Alan çalışması | |
14 | Alan çalışmaları sonuçlarının değerlendirilmesi |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Barsanti, C., L’esportazione di marmi dal Proconneso nelle regioni pontiche durante in IV-VI secolo”, Rivista nazionale dell’Archeologia e Storia dell’Arte, Seri III, XII (1989), Roma 1990, 91-220. Chatzidakis, N., Byzantine Mosaics, Atina, 1994. Grabar, A., La peinture byzantine, Skira, Geneve, 1953; Hjort, Ø., The Sculpture of Kariye Camii, Dumbarton Oaks Papers, 33, 1979, Kautzsch, R., Kapitelstudien, Beiträge zu einer Geschichte des spätantiken Kapitells im Osten vom vierten bis ins siebente Jahrhundert, Berlin-Leipzig, 1936; Krautheimer, R., Early Christian and Byzantine Architecture, The Yale University Press Pelican History of Art Series,1992. Milella, M., “I propilei della Santa Sofia teodosiana : continuità e transformazione nella decorazione architettonica constantinopolitana del V secolo”, Bizanzio e L’Occidente: arte, archeologia, storia, Studi in onore di Fernanda de’Maffei, Viella, Roma, 61-78; Ögel, S., Anadolu’nun Selçuklu Çehresi, Akbank, İstanbul, 1994; Ötüken, Y. Forschungen im nordwestlichen Kleinasien, Antike und byzantinische Denkmäler in dert Provinz Bursa, Istanbuler Mitteilungen, Beiheft 41, Ernst Wasmuth Verlag, Tübingen, 1996; Pralong, A., “Matérial archéologique errant”, La Bithynie au Moyen Âge, Ed.: B. Geyer, J.Lefort, Réalités Byzantines 9, Paris 2003, 225-286; Weitzmann, K., Spätantike und Frühchristliche Buchmalerei, München, 1977. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 0 | 20 | 40 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 1 | 10 | 10 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |