Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
BİZANS TARİHİ’NİN YUNANCA ve LATİNCE KAYNAKLARI
1 Dersin Adı: BİZANS TARİHİ’NİN YUNANCA ve LATİNCE KAYNAKLARI
2 Dersin Kodu: TAR5125
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Önkoşulu yoktur.
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi ŞAHİN KILIÇ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Yrd. Doç. Dr.Şahin KILIÇ
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Yrd. Doç. Dr. Şahin KILIÇ
18 Dersin Web Adresi: http://tarih.uludag.edu.tr/
19 Dersin Amacı Çağdaş Yunanca'nın gramer ve sözdizimi yapısını başlangıç seviyesinde anlayabilmek, temel düzeyde iletişim, okuma ve yazma becerileri kazandırmaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Çağdaş Yunanca'nın tarihi gelişimi hakkında bilgi edinme.;
2 Çağdaş Yunanca'nın cümle yapısını kavrayabilme;
3 Fiil çekimi yapabilecek seviyede Çağdaş Yunanca'nın yapısını kavrayabilme.;
4 Çağdaş Yunanca sıfat, zarf ve fiilimsileri tanıyabilme becerisi kazanır.;
5 Çağdaş Yunanca isim çekimlerini kavrayabilme.;
6 Çağdaş Yunanca'nın basılı ve dijital sözlüklerini etkin kullanabilme becerisi kazanma. ;
7 Çağdaş Yunanca vurgu sistemini kullanarak doğru okuma ve yazma becerisi kazanır.;
8 Basit cümleler ile iletişimin temel becerilerini kavrar.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Çağdaş Yunanca'nın tarihsel gelişimi ve Yunan alfabesi. Eski Yunanca ve Çağdaş Yunanca alfabesi arasındaki farklar. Çağdaş Yunanca'nın telaffuzu ve ses karşılıkları.
2 Kısa sesli, uzun sesli ve çift sesli harfler. Kelimelerde tonlama ve heceleme sistemi. İmla Kuralları, noktalama ve kısaltma işaretleri.
3 Kelimelerin kökleri, ekleri ve oluşum yapısı. Tekil ve çoğul ekleri.
4 Belirtili ve belirtisiz artikeller. Artikel çekimleri. Bağlaçlar.
5 Hal Çekimleri (Yalın Hal, İyelik Hali, i-hali, Hitap hali) Yardımcı fiiller: (??µ??/???)
6 Eril İsim Çekimleri , -??,-??,/ -??, -??,/ -??,-????,/ -???,-??? Dişi İsim Çekimleri:-?, - ?? /-?, ???? /–?, -??/ -?,-??? Tarafsız İsim Çekimleri: -?, -?/ -?,-??/ -µ?, -µ???/ -??,-?/-?µ?,-?µ???/ -?, -??
7 Sıfat Çekimleri: 1: -??, -?, -? / -??, -??, -? 2: -??, -?, -? / -??, -??, -? 3: -??, -?(-??), -?/ -??, -??, -? 4: -??, -??,-?/ -???, -???, -?? 5: -??, -??, -?? / -???, -???, -? 7: -??, -??, -? / -???, -???, -?? Ayrıca: ?????, ?????, ???? / ??????, ??????, ?????
8 Zamirler ve Çekimleri. Kalıplaşmış ifadeler ve deyimler.
9 Kelime bilgisi: Sayılar, sayı sıfatları, saatler, günler, haftalar, aylar, tarihler, renkler, şehirler, ülkeler, yön, vücut organları.
10 ?, ?1, ?2 grubu Etken Çatı Fiil Çekimleri.
11 ?1, ?2, grubu Edilgen Çatı Fiil Çekimleri.
12 Fiil Çekimleri (Düzensiz fiiller)
13 Cümle çeşitleri.
14 Çağdaş Yunanca dinleme ve konuşma.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: -???????? ??ß????????, ????? ??ß???????, ????????????? ???????? 1-2, Deltos Publishing, Athens 2002.
-??????? ?. ??????, ??????? ??? ???????? ??????, ?????? ??????????? ???. ????. ??? ?????. ????????: 2001.
Azmi Aksoy, Çağdaş Yunanca Gramer, Alfa Basım Yayın, İstanbul: 2003.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 0 2 28
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 2 4 8
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 7 2 14
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 3 0 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 0 0 0 0 4 0 3 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr