Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ÖZGÜN BASKIRESİM I
1 Dersin Adı: ÖZGÜN BASKIRESİM I
2 Dersin Kodu: GSR3005
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 5
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 4
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu -
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Ahmet Şinasi İşler
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: -
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: sinasi@uludag.edu.tr, 0 506 3083931, Uludag Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Resim Bölümü, Görükle Kampüsü / BURSA
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin öncelikli amacı, özgün baskıresim sürecinin yaratıcı tasarımlar için araştıtlmasını sağlamaktır. Öğrenciler farklı özgün baskıresim tekniklerini inceleyecek ve sanatsal baskıya özgü özelliklerin farkında olacaklardır. Bu ders öğrencilere çeşitli baskı resim tekniklerini giriş düzeyinde göstermek için planlanmıştır. Özgün Baskıresime uygun tasarımlar oluşturmak için resimsel ve fotografik yaklaşımlar teşvik edilecektir. Temel araç-gereç ve yöntemlerden sonra öğrenciler çağdaş teknikleri birlikte kullanmaya yöneltileceklerdir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Uygun terminolojiyi kullanarak mono-tip ve yüksek baskı uygulamalarının tarihi ve tekniği konusunda tartışır.;
2 Mono-tip ve yüksek baskı tekniklerini kullanarak başarılı ve olgun bir seri baskı üretir.;
3 Çerçeveleme, kayıtların tutulması, numaralama ve düzenleme, serinin ebatları ve özgün baskıresmin uygulama yönleri hakkında bilgi sahibi olduğunu kanıtlar.;
4 Doğru terminolojiyi kullanarak özgün bir baskı eserini ve ya bir baskıresim sergisini yazılı bir sunum ile inceler ve eleştirir. ;
5 Baskı araç-gereç ve ekipmanlarının bakım ve kullanımı ve profesyonel saygı çerçevesinde bir atölye disiplini benimser.;
6 Öğrenci sergisinde sergilenmeye uygun işler üretir.;
7 Sanatı bir meslek olarak değerlendirir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Giriş Baskı Nedir? Baskıresmin Kısa Tarihi Baskıresim Teknikleri; mono baskı, stencil baskı, kolograf, linol baskı, ağaç baskı, ağaç gravür, kuru kazıma baskı, asitle indirme, Akuatint baskı, serigraf baskı, liltograff baskı, dijital baskı Bir parça cam üzerinde mürekkepli yüzey hazırlama. Kağıdın mürekkepli yüzeye yerleştirilmesi ve sert araçlar ile non-figüratif çizim yapılması
2 Mono baskı ve mono-tiplerin kısa tarihi Mono basıda kullanılan araç ve materyaller Kağıtlar, mono baskı mürekkebi, merdaneler ve benzeri. Mono baskı esasları hakkında teorik anlatım ve powerpoint sunumu Mono baskı araç ve materyallerinin kullanımının gösterimi. Tek renkli figüratif mono baskı pratikleri
3 Öğrencilerin mono baskıları hakkında grup tartışması ve dünya çapında mono baskı ustalarından örnekler ile karşılaştırılması Çok renkli mono baskı pratikleri
4 Öğrencilerin figüratif mono baskılarına ilişkin grup tartışması. Çok renkli mono baskı, teknik ve materyallerine ilişkin teorik anlatım ve powerpoint sunum Deneysel mono baskı pratikleri
5 Öğrencilerin çok renkli mono baskılarına ilişkin grup tartışması Beyaz çizgi linol baskı tekniği için figüratif taslaklar hazırlama. Eskizler arasından tekniğe en uygun olanının seçilmesi İmajın siyah kağıt üzerine beyaz kalem ve ya fırça ile çizilmesi
6 Vize Linol oyma işlemi için İmajın kalıp üzerine yerleştirilmesi ve kağıttan linol yüzeye aktarılması Oyma uçları ile kalıbın oyulması.
7 Yüksek Baskının Kısa Tarihi Yüksek Baskı Teknikleri; kolograf, linol baskı, ağaç baskı, ağaç gravür Linol Baskı İçin Araçlar ve Materyaller Linol Baskıda beyaz çizgi tekniği esaslarına ilişkin teorik anlatım ve powerpoint sunumu Kalıbın el ile basılması Baskıların numaralandırılması ve imzalanması
8 Dünya çapında ustalardan linol baskı örnekler ile öğrenci çalışmalarının karşılaştırılması ve grup tartışması Linol bakı materyalleri ve araçlarının kullanımının gösterilmesi Linol baskı için non-figüratif eskizlerin hazırlanması Eskizlerden linol baskı için en uygun olanını seçme Mürekkepli kalem ve ya fırça ile siyah-beyaz olarak kağıt üzerine eskizin çizilmesi
9 Öğrencilerin linol baskılarına ilişkin grup tartışması ve Kathe Kollwitz linol baskılarının powerpoint sunumu. Linol baskı tekniğinde el ile baskı yapma uygulamasının gösterimi. İmajın kalıbın üzerine yerleştirilmesi ve kağıt üzerindeki imajın oyma işlemi için linol baskı kalıbı üzerine aktarılması
10 Siyah çizgi linol baskı esasları ile ilgili teorik anlatım ve powerpoint sunumu Ünlü sanatçıların linol baskılarından örneklerin powerpoint sunumu ile gösterilmesi Elle basma yöntemi ile kalıbın basılması. Baskıların numaralandırılması ve imzalanması.
11 Öğrenci çizimlerine ilişkin grup tartışması ve dünya çapında ünlü linol baskı ustalarının baskıları ile karşılaştırma Linol baskı materyal ve araçlarının kullanımının gösterimi Azaltma yöntemi için figüratif renkli eskizler hazırlama Eskizler arasından baskıya en uygun olanının seçimi Seçilen eskizin kağıt üzerine tek çizgi ile çizilmesi Kalıbın oyma bıçakları ile oyulması. İlk rengin basımı.
12 Öğrenci işlerine ilişkin eleştiri. Linol kalıbına boya verme ve basım süreci ile ilgili gösterim ve baskı süreci ile ilgili powerpoint sunumu. İkinci ve Üçüncü renklerin basımı.
13 Çok Renkli Linol baskı süreci ve Tekniklerine Giriş; Azaltma Yöntemi, çoklu örüntü yöntemi ve elle renklendirme yöntemi Azaltma yöntemi esaslarına ilişkin teorik anlatım ve powerpoint sunumu
14 Öğrenci işlerine ilişkin eleştiriler.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: AKALAN Güler, Gravür Kale Seramik Sanat Yayınları 2000.
ASLIER Mustafa, Grafik Sanatlar, Tarih ve Yorumlar, İst., MÜ:G:S:F:yay.,1983
BRUNNER Felix, Gravürün El Kitabı.,İst., Karşı Sanat Çalışmaları.,2001
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Projeler 4 15 60
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 3 3
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 3 3
Toplam İş Yükü 153
Toplam İş Yükü / 30 saat 5
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 1 3 2 5 5 5 2 3 3 5 3 3
OK2 1 3 2 5 5 5 2 3 3 5 3 3
OK3 1 3 2 5 5 5 2 3 3 5 3 3
OK4 1 3 2 4 5 5 2 3 3 5 3 3
OK5 2 2 5 4 3 3 3 3 4 3 4 4
OK6 2 2 5 4 3 3 3 3 4 3 4 4
OK7 4 4 4 5 5 4 4 4 3 2 5 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr