Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
17 ve 18.YÜZYIL OYUNLARI ANALİZİ
1 Dersin Adı: 17 ve 18.YÜZYIL OYUNLARI ANALİZİ
2 Dersin Kodu: GSY2014
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 4
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. BANU ÇAKMAK DUMAN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Yok
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: bcakmak@uludag.edu.tr, 0 224 543 10 15, U. Ü. Güzel Sanatlar Fakültesi Mudanya / Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Dersin amacı bir oyun metninin öz ve biçim açısından ne gibi özellikleri olduğunu, yazar ve dönemi açısından da değerlendirerek bir tiyatro sanatçısı olarak oyun metnine analitik açıdan nasıl yaklaşılabileceğini öğretmektir. Ders herhangi bir oyunun sanatsal niteliğini tartışabilecek bir düzeye getirmeyi hedefler. Bu bağlamda 18. yy. da yazılmış oyun metinlerini incelemek amaçlanır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 18. yy. aydınlanma düşüncesi ve Avrupa’daki tarihi, toplumsal, sosyal gelişmelerin tiyatro ile ilişkisini bilmek;
2 Corneille’in Le Cid adlı oyununu analiz etmek;
3 Lessing’in Bilge Nathan adlı oyununu analiz etmek;
4 Moliere’in Cimri adlı oyununu analiz etmek;
5 Moliere’in Tartuffe adlı oyununu analiz etmek;
6 Racine’nin Hile ve Sevgi adlı oyununu analiz etmek;
7 Lessing’in Yahudiler adlı oyununu analiz etmek;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 18. yy. aydınlanma düşüncesi ve Avrupa’daki tarihi, toplumsal, sosyal gelişmelerin tiyatro ile ilişkisi
2 Corneille’in Le Cid adlı oyununun analizi: yazar, kişiler, olay örgüsü, aksiyon planı, tür-biçim özellikleri, çatışmalar
3 Corneille’in Le Cid adlı oyununun analizi: temalar, tarihsel öz, evrensel öz, dramatik malzeme
4 Moliere’in Cimri adlı oyununun analizi: yazar, kişiler, olay örgüsü, aksiyon planı, tür-biçim özellikleri, çatışmalar
5 Moliere’in Cimri adlı oyununun analizi: temalar, tarihsel öz, evrensel öz, dramatik malzeme
6 Moliere’in Tartuffe adlı oyununun analizi: yazar, kişiler, olay örgüsü, aksiyon planı, tür-biçim özellikleri, çatışmalar
7 Moliere’in Tartuffe adlı oyununun analizi: temalar, tarihsel öz, evrensel öz, dramatik malzeme
8 Genel bir değerlendirme (ara sınav)
9 Racine’nin Hile ve Sevgi adlı oyununun analizi: yazar, kişiler, olay örgüsü, aksiyon planı, tür-biçim özellikleri, çatışmalar
10 Racine’nin Hile ve Sevgi adlı oyununun analizi: temalar, tarihsel öz, evrensel öz, dramatik malzeme
11 Lessing’in Yahudiler adlı oyununun analizi: yazar, kişiler, olay örgüsü, aksiyon planı, tür-biçim özellikleri, çatışmalar
12 Lessing’in Yahudiler adlı oyununun analizi: temalar, tarihsel öz, evrensel öz, dramatik malzeme
13 Lessing’in Bilge Nathan adlı oyununun analizi: yazar, kişiler, olay örgüsü, aksiyon planı, tür-biçim özellikleri, çatışmalar
14 Lessing’in Bilge Nathan adlı oyununun analizi: temalar, tarihsel öz, evrensel öz, dramatik malzeme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Corneille “Le Cid”, Moliere “Cimri”, “Tartüf”, Lessing “Yahudiler”, “Bilge Nathan”, Racine “Hile ve Sevgi”
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 20 2 40
Ödevler 0 0 0
Projeler 4 2 8
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 2 2
Diğer 5 2 10
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 2 2
Toplam İş Yükü 90
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 5 3 5 5 5 0 0 0 0 0 0
OK2 3 3 3 3 3 5 0 0 0 0 0 0
OK3 3 3 3 3 3 5 0 0 0 0 0 0
OK4 3 3 3 3 3 5 0 0 0 0 0 0
OK5 3 3 3 3 3 5 0 0 0 0 0 0
OK6 3 3 3 3 3 5 0 0 0 0 0 0
OK7 3 3 2 3 3 5 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr