1 |
Dersin Adı: |
17 ve 18.YÜZYIL OYUNLARI ANALİZİ |
2 |
Dersin Kodu: |
GSY2014 |
3 |
Dersin Türü: |
Zorunlu |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
2 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
4 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
3 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
Yok |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Öğr. Gör. BANU ÇAKMAK DUMAN |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Yok |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
bcakmak@uludag.edu.tr, 0 224 543 10 15, U. Ü. Güzel Sanatlar Fakültesi Mudanya / Bursa |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Dersin amacı bir oyun metninin öz ve biçim açısından ne gibi özellikleri olduğunu, yazar ve dönemi açısından da değerlendirerek bir tiyatro sanatçısı olarak oyun metnine analitik açıdan nasıl yaklaşılabileceğini öğretmektir. Ders herhangi bir oyunun sanatsal niteliğini tartışabilecek bir düzeye getirmeyi hedefler. Bu bağlamda 18. yy. da yazılmış oyun metinlerini incelemek amaçlanır. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
18. yy. aydınlanma düşüncesi ve Avrupa’daki tarihi, toplumsal, sosyal gelişmelerin tiyatro ile ilişkisi |
|
2 |
Corneille’in Le Cid adlı oyununun analizi: yazar, kişiler, olay örgüsü, aksiyon planı, tür-biçim özellikleri, çatışmalar |
|
3 |
Corneille’in Le Cid adlı oyununun analizi: temalar, tarihsel öz, evrensel öz, dramatik malzeme |
|
4 |
Moliere’in Cimri adlı oyununun analizi: yazar, kişiler, olay örgüsü, aksiyon planı, tür-biçim özellikleri, çatışmalar |
|
5 |
Moliere’in Cimri adlı oyununun analizi: temalar, tarihsel öz, evrensel öz, dramatik malzeme |
|
6 |
Moliere’in Tartuffe adlı oyununun analizi: yazar, kişiler, olay örgüsü, aksiyon planı, tür-biçim özellikleri, çatışmalar |
|
7 |
Moliere’in Tartuffe adlı oyununun analizi: temalar, tarihsel öz, evrensel öz, dramatik malzeme |
|
8 |
Genel bir değerlendirme (ara sınav) |
|
9 |
Racine’nin Hile ve Sevgi adlı oyununun analizi: yazar, kişiler, olay örgüsü, aksiyon planı, tür-biçim özellikleri, çatışmalar |
|
10 |
Racine’nin Hile ve Sevgi adlı oyununun analizi: temalar, tarihsel öz, evrensel öz, dramatik malzeme |
|
11 |
Lessing’in Yahudiler adlı oyununun analizi: yazar, kişiler, olay örgüsü, aksiyon planı, tür-biçim özellikleri, çatışmalar |
|
12 |
Lessing’in Yahudiler adlı oyununun analizi: temalar, tarihsel öz, evrensel öz, dramatik malzeme |
|
13 |
Lessing’in Bilge Nathan adlı oyununun analizi: yazar, kişiler, olay örgüsü, aksiyon planı, tür-biçim özellikleri, çatışmalar |
|
14 |
Lessing’in Bilge Nathan adlı oyununun analizi: temalar, tarihsel öz, evrensel öz, dramatik malzeme |
|