Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
STRES YÖNETİMİ
1 Dersin Adı: STRES YÖNETİMİ
2 Dersin Kodu: REH3208
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 6
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi MUSTAFA SARITAŞ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: İş telefon :0224 2942150 / 42205
e-mail msaritas@uludag.edu.tr
Uludağ Üni. Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü Görükle Kampüsü Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı, stresle ilgili temel kavramlar, stresin belirtileri, kaynakları ve sonuçları hakkında bilgi vermek, stresin öğrenciler, işgörenler, okul yöneticileri, öğretmenler üzerindeki etkilerini araştırmak ve stresle başa çıkma yolarını kazandırmaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Stresle ilgili kavramları bilir.;
2 Stresin belirtilerini tanımlar.;
3 Stresin kaynaklarını bilir.;
4 Stresin sonuçlarını açıklar.;
5 Stresin işgörenler, yöneticiler ve öğretmenler üzerindeki etkilerini açıklar.;
6 Stres ve performans ilişkisini açıklar;
7 İşyerinde, okulda ve sınıfta stresin etkilerini bilir.;
8 Stresle mücadele etme yollarını bilir;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Stresle Ilgili Temel Kavramlar
2 Stresin Belirtileri,
3 Stresin Kaynakları
4 Stresin Etkileri, Sonuçları
5 Tükenmişlik Ve Stres
6 İşyerinde, Okulda Ve Sınıfta Stres
7 Öğrenciler Ve Stress
8 Okul Yöneticileri Ve Stres
9 Öğretmenler Ve Stres
10 İşgörenler Ve Stres
11 Stresle Mücadelede Sosyal Destek
12 Stresin Performansa Etkisi
13 Stresle Başa Çıkma Yolları
14 Dersin Genel Değerlendirilmesi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Allen,Roger. Human Stress:İt’s Nature And Control. New York: Mcmillan
Pub.Com.1983.
Artan,İnci.Örgütsel Stres Kaynakları Ve Yöneticiler Üzerinde Bir Uygulama. BASİSEN
kültür Kültür ve Eğitim Yayınları:10.İstanbul.1986.
Baltaş,Acar Zuhal Baltaş. Stres ve Başa Çıkma Yolları. Remzi Kitabevi,İstanbul,1989.
Charlesworth,Edward A.,Ronald G.Nathan. Stress Managenetmt.New York:Ballantine
Boooks,1984.
Cottrell,Randall R. Stress Management. Cooecticut:The Dushkin Publishing Comp.,1992.
Davis,Keith.İşletmelerde İnsan Davranışı.(Çev:Kemal Tosun ve
Diğerleri)İ.Ü.Yayını:3028.İstanbul.1984.
Dylan,M. Jones.’’Noise’’.Stress And Fatigue in Human Performance. .(Editör:Robert
Hockey).New York:John Willey and Sons,1984.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 25
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 25
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 1 20 20
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 20 20
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 25 25
Toplam İş Yükü 121
Toplam İş Yükü / 30 saat 4,03
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 4 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 5 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 3 0 3 3 0 3 0 0 3 0 0 0 0 0
OK4 0 0 3 0 3 3 0 3 0 0 3 0 0 0 0 0
OK5 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 0 0 0 0 0 0 0 0 3 2 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr