1 | Dersin Adı: | STRES YÖNETİMİ |
2 | Dersin Kodu: | REH3208 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 6 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi MUSTAFA SARITAŞ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
İş telefon :0224 2942150 / 42205 e-mail msaritas@uludag.edu.tr Uludağ Üni. Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü Görükle Kampüsü Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu dersin amacı, stresle ilgili temel kavramlar, stresin belirtileri, kaynakları ve sonuçları hakkında bilgi vermek, stresin öğrenciler, işgörenler, okul yöneticileri, öğretmenler üzerindeki etkilerini araştırmak ve stresle başa çıkma yolarını kazandırmaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Stresle Ilgili Temel Kavramlar | |
2 | Stresin Belirtileri, | |
3 | Stresin Kaynakları | |
4 | Stresin Etkileri, Sonuçları | |
5 | Tükenmişlik Ve Stres | |
6 | İşyerinde, Okulda Ve Sınıfta Stres | |
7 | Öğrenciler Ve Stress | |
8 | Okul Yöneticileri Ve Stres | |
9 | Öğretmenler Ve Stres | |
10 | İşgörenler Ve Stres | |
11 | Stresle Mücadelede Sosyal Destek | |
12 | Stresin Performansa Etkisi | |
13 | Stresle Başa Çıkma Yolları | |
14 | Dersin Genel Değerlendirilmesi |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Allen,Roger. Human Stress:İt’s Nature And Control. New York: Mcmillan Pub.Com.1983. Artan,İnci.Örgütsel Stres Kaynakları Ve Yöneticiler Üzerinde Bir Uygulama. BASİSEN kültür Kültür ve Eğitim Yayınları:10.İstanbul.1986. Baltaş,Acar Zuhal Baltaş. Stres ve Başa Çıkma Yolları. Remzi Kitabevi,İstanbul,1989. Charlesworth,Edward A.,Ronald G.Nathan. Stress Managenetmt.New York:Ballantine Boooks,1984. Cottrell,Randall R. Stress Management. Cooecticut:The Dushkin Publishing Comp.,1992. Davis,Keith.İşletmelerde İnsan Davranışı.(Çev:Kemal Tosun ve Diğerleri)İ.Ü.Yayını:3028.İstanbul.1984. Dylan,M. Jones.’’Noise’’.Stress And Fatigue in Human Performance. .(Editör:Robert Hockey).New York:John Willey and Sons,1984. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 25 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 25 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 3 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 50 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 20 | 20 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 121 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4,03 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |