Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ANTROPOLOJİ
1 Dersin Adı: ANTROPOLOJİ
2 Dersin Kodu: SOS2004
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 4
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. FÜGEN BERKAY
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: -
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: 0542 216 45 65
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Antropolojinin ne olduğunu, sosyal bilimlerdeki yerini, temel inceleme alanlarını, temel kavramlarını ve dilini, başlıca ekollerini ve tarihini öğretmek ve bu sayede öğrenciye “kültürel farklılıklar” hakkında eleştirel bir perspektif kazandırmaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Antropolojinin temel kavramlarını kullanabilme;
2 Farklı kültürleri anlayabilme;
3 Kültür farklılıklarını kavrayabilme;
4 Kültür-dil ilişkisini kurabilme;
5 Kültürlerarası diyaloğun önemini kavrama;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Antropoloji nedir?
2 Antropolojinin kurucu babaları ve kısa tarihçesi
3 Fiziki Antropoloji
4 Kültür nedir?
5 Doğal çevre-kültür ilişkisi
6 Kültürün taşıyıcısı olarak dil
7 dil-evren ilişkisi
8 Yapısalcı antropoloji
9 Yorumcu antropoloji
10 Antropoloji ve sosyal bilimler
11 Kültür merkezcilik
12 Avrupa merkezciliğin eleştirisi
13 Kültürel rölativizm
14 Değerlendirme:Kültürleri yorumlamak
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Alessendro Durenti, Linguistic Anthropology, Cambridge University Press, 1997; Peter Metcolf, Anthropology/The Basics, Routledge, 2005; Thomas Hylland Eriksen and Finn Sivert Nielsen, A History of Anthropology, Pluto Press, 2001; Claude Levi-Strauss, Myth and Meaning, Routledge, 2001; Claude Levi-Strauss, Irk, Tarih ve Kültür, Metis, 1995; Clifford Geertz, Yerel Bilgi, Dost, 1998; Maurice Olender, Cennetin Dilleri, Dost, 1998; Octavio Paz, Yalnızlık Dolambacı, Can, 1999; Alberto Manguel, Kelimeler Şehri, YKY, 2009; Walter J. Ong, Sözlü ve Yazılı Kültür, Metis, 1995; Marcel Mauss, Sosyoloji ve Antropoloji, Doğu-Batı, 2005; Robert Bernasconi, Irk Kavramını Kim İcat Etti?, Metis, 2000; Bozkurt Güvenç, İnsan ve Kültür, Remzi Kitapevi, 1991.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 5 5 25
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 15 15
Toplam İş Yükü 92
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,07
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 3 2 3 1 2 2 2 2 3 2 1 1 0 0 0 0
OK2 3 2 3 1 2 2 1 2 3 2 1 1 0 0 0 0
OK3 3 2 3 1 2 2 1 2 3 2 1 1 0 0 0 0
OK4 3 2 3 1 2 2 1 2 3 2 1 1 0 0 0 0
OK5 3 2 3 1 2 2 1 2 3 2 1 1 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr