Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
KISA METİN YORUMLAMA
1 Dersin Adı: KISA METİN YORUMLAMA
2 Dersin Kodu: ALM2109
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 7
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Gülten Güler
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Dr. Gülten Güler
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof. Dr. Gülten Güler
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
Alman Dili Eğitimi Anabilim Dalı
Görükle Kampüsü
16059 Bursa/Türkiye
E-Posta: gguler@uludag.edu.t
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Alman, Avusturya ve İsviçre Edebiyatından kısa öykülerin öğrencilere yapılan eleştiri ve tartışmalarla daha yakından tanıtılması ve dil öğretiminde nasıl kullanılabileceği konusunda değerlendirmeleri
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 • Farklı edebiyatlardaki değişik kısa öyküleri tanır. • Kısa öykülerin edebiyat içindeki yerini ve önemini açıklayabilir.;
2 Edebiyat-kısa öykü ilişkisini açıklar.;
3 Edebiyat- kısa öykü ilişkisinin tarihi gelişimini inceler.;
4 • Kısa öykülerin temel özelliklerini açıklayabilir.;
5 Kısa öykülerin dilsel özelliklerini açıklar.;
6 Kısa öykülerin yapısal özelliklerini açıklar.;
7 • Kısa öyküleri farklı çözümleme yöntemlerine göre çözümleyebilir.;
8 Yazara göre inceleme yöntemine göre kısa öyküleri sorgular.;
9 Tarihi olaylara göre kısa öyküleri sorgular.;
10 Psikolojik olaylara göre kısa öyküleri inceler.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dönem içeriğinin ve ödevlerin tanıtımı.
2 Kısa Öykünün Tarihçesi ve geçirdiği Aşamalar Kısa Öykünün Edebiyat içindeki yeri ve önemi. Kurzgeschichte in Deutschland, Österreich und in der Schweiz
3 Kısa Öykünün Edebiyat içindeki yeri ve önemi
4 Kısa öyküleri inceleme yöntemlerinin genel olarak tanıtılması
5 Yazara göre eser inceleme yöntemleri. Örnek eser: "An diesem Dienstag" (W. Borchert). Interpretation
6 Esere bağlı inceleme yöntemleri.
7 Psikolojik çözümleme yöntemi.
8 Tarihi çözümleme yöntemleri
9 Sosyal çözümleme yöntemleri.
10 Ilse Aichinger: "Das Fenstertheater"
11 Wolfgang Borchert: "Nachts schlafen die Ratten doch"
12 Peter Bichsel. "San Salvador"
13 Christa Reinig: "Skorpion"
14 Dönem içi uygulamaların tartışılması ve değerlendirilmesi.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Theorie der Kurzgeschichte, Reclam 1997
- Fremdsprache Deutsch, Literatur im Anfängerunterricht 2/1994
- Bernhard, T.: “Erzählungen”
- Killy, W.: “Deutsches Lesebuch
- Bochert, W.: “Das Gesamtwerk” 1991
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 15
Kısa Sınav 0 0
Ödev 5 35
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 7 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 5 33 165
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 10 10
Toplam İş Yükü 213
Toplam İş Yükü / 30 saat 7,1
Dersin AKTS Kredisi 7
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr