1 |
Dersin Adı: |
KISA METİN YORUMLAMA |
2 |
Dersin Kodu: |
ALM2109 |
3 |
Dersin Türü: |
Seçmeli |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
2 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
3 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
7 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
|
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Prof. Dr. Gülten Güler |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Prof. Dr. Gülten Güler |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Prof. Dr. Gülten Güler Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü Alman Dili Eğitimi Anabilim Dalı Görükle Kampüsü 16059 Bursa/Türkiye E-Posta: gguler@uludag.edu.t |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Alman, Avusturya ve İsviçre Edebiyatından kısa öykülerin öğrencilere yapılan eleştiri ve tartışmalarla daha yakından tanıtılması ve dil öğretiminde nasıl kullanılabileceği konusunda değerlendirmeleri |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Dönem içeriğinin ve ödevlerin tanıtımı. |
|
2 |
Kısa Öykünün Tarihçesi ve geçirdiği Aşamalar
Kısa Öykünün Edebiyat içindeki yeri ve önemi.
Kurzgeschichte in Deutschland, Österreich und in der Schweiz |
|
3 |
Kısa Öykünün Edebiyat içindeki yeri ve önemi
|
|
4 |
Kısa öyküleri inceleme yöntemlerinin genel olarak tanıtılması
|
|
5 |
Yazara göre eser inceleme yöntemleri. Örnek eser:
"An diesem Dienstag" (W. Borchert). Interpretation |
|
6 |
Esere bağlı inceleme yöntemleri.
|
|
7 |
Psikolojik çözümleme yöntemi.
|
|
8 |
Tarihi çözümleme yöntemleri
|
|
9 |
Sosyal çözümleme yöntemleri.
|
|
10 |
Ilse Aichinger: "Das Fenstertheater" |
|
11 |
Wolfgang Borchert: "Nachts schlafen die Ratten doch" |
|
12 |
Peter Bichsel. "San Salvador" |
|
13 |
Christa Reinig: "Skorpion" |
|
14 |
Dönem içi uygulamaların tartışılması ve değerlendirilmesi. |
|