1 | Dersin Adı: | AŞIK EDEBİYATI |
2 | Dersin Kodu: | TDE3053 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 5 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç.Dr. HÜLYA TAŞ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Yard.Doç.Dr Hülya Taş |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | htas@uludag.edu.tr 0224–2941817 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Aşık edebiyatının teşekkülü ve mahiyetini açıklamak |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Aşık Tarzı Şiir Geleneği Üzerine Yapılan Çalışmalar | |
2 | Türk Edebiyatı İçinde Aşık Edebiyatının Yeri | |
3 | Aşık Edebiyatının Mahiyeti ve Teşekkülü | |
4 | Aşık Fasılları | |
5 | Rüya ile İlgili Görüş ve İnançlar | |
6 | Aşık Edebiyatında Rüyanın Yeri ve Fonksiyonu | |
7 | ARA SINAV Rüya Motifinin Tipleri ve Tahlilleri | |
8 | Hikâye Metinlerinden Tespit Edilen Rüya Tipleri | |
9 | Hikâye Metinlerinden Tesbit Edilen Rüya Tiplerine Devam | |
10 | Hikâye Metinlerinden Tesbit Edilen Rüya Tipleri: Kerem İle Aslı Han | |
11 | Hikâye Metinlerinden Tesbit Edilen Rüya Tipleri:Aşık Garip- Şahsenem | |
12 | Aşık Biyografilerinden Tespit edilen Rüya Tipleri | |
13 | Müstakil Rüya Tipleri | |
14 | Aşık Edebiyatı Üzerine Düşünceler |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Umay Günay,Aşık Tarzı Şiir Geleneği, Akçağ Yay; 1993 M. Fuad Köprülü, Edebiyat Araştırmaları I-II, Akçağ Yay, Ankara 2004. M. Fuad Köprülü, Saz Şairleri , Akçağ Yay Ankara. Pertev Naili Boratav, Folklor ve Edebiyat-I, Adam Yay, İstanbul 1984. Metin Özarslan, Erzurum Aşıklık Geleneği,Akçağ Yayınları, 2001 Pertev Naili Boratav, 100 Soruda Türk Halk Edebiyatı, Gerçek Yayınları., İstanbul 1995. Türk Dili, Türk Halk Edebiyatı Özel Sayısı,. Ankara 1986. Erman Artun, Âşıklık Geleneği ve Âşık Edebiyatı, Akçağ Yay, Ankara 2001. Özkul Çobanoğlu, Âşık Tarzı Kültür Geleneği ve Destan Türü, Akçağ Yay, Ankara 2000. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 0 | 2 | 10 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 10 | 2 | 20 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |