Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
AŞIK EDEBİYATI
1 Dersin Adı: AŞIK EDEBİYATI
2 Dersin Kodu: TDE3053
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 5
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç.Dr. HÜLYA TAŞ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Yard.Doç.Dr Hülya Taş
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: htas@uludag.edu.tr 0224–2941817
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Aşık edebiyatının teşekkülü ve mahiyetini açıklamak
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Türk edebiyatı içinde Aşık Edebiyatının yerini belirtme;
2 Aşık edebiyatı mahsüllerini açıklayabilme;
3 Aşık tarzı şiirlerde ezginin ve icranın yerinin önemini değerlendirebilme ;
4 Aşıklarda rüya görme motifinin özelliklerinin gösterilmesi;
5 Günümüzde aşık edebiyatının etkisinin azalmasının nedenleri belirtebilme ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Aşık Tarzı Şiir Geleneği Üzerine Yapılan Çalışmalar
2 Türk Edebiyatı İçinde Aşık Edebiyatının Yeri
3 Aşık Edebiyatının Mahiyeti ve Teşekkülü
4 Aşık Fasılları
5 Rüya ile İlgili Görüş ve İnançlar
6 Aşık Edebiyatında Rüyanın Yeri ve Fonksiyonu
7 ARA SINAV Rüya Motifinin Tipleri ve Tahlilleri
8 Hikâye Metinlerinden Tespit Edilen Rüya Tipleri
9 Hikâye Metinlerinden Tesbit Edilen Rüya Tiplerine Devam
10 Hikâye Metinlerinden Tesbit Edilen Rüya Tipleri: Kerem İle Aslı Han
11 Hikâye Metinlerinden Tesbit Edilen Rüya Tipleri:Aşık Garip- Şahsenem
12 Aşık Biyografilerinden Tespit edilen Rüya Tipleri
13 Müstakil Rüya Tipleri
14 Aşık Edebiyatı Üzerine Düşünceler
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Umay Günay,Aşık Tarzı Şiir Geleneği, Akçağ Yay; 1993

M. Fuad Köprülü, Edebiyat Araştırmaları I-II, Akçağ Yay, Ankara 2004.
M. Fuad Köprülü, Saz Şairleri , Akçağ Yay Ankara.
Pertev Naili Boratav, Folklor ve Edebiyat-I, Adam Yay, İstanbul 1984.
Metin Özarslan, Erzurum Aşıklık Geleneği,Akçağ Yayınları, 2001
Pertev Naili Boratav, 100 Soruda Türk Halk Edebiyatı, Gerçek Yayınları., İstanbul 1995.
Türk Dili, Türk Halk Edebiyatı Özel Sayısı,.
Ankara 1986.
Erman Artun, Âşıklık Geleneği ve Âşık Edebiyatı, Akçağ
Yay, Ankara 2001.
Özkul Çobanoğlu, Âşık Tarzı Kültür Geleneği ve Destan Türü, Akçağ Yay, Ankara 2000.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 2 10
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 10 2 20
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 10 10
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OK1 3 0 0 0 4 0 0 0 4 4
OK2 0 4 0 0 0 2 0 0 3 0
OK3 2 0 0 3 0 3 3 0 3 3
OK4 4 0 0 4 0 4 0 0 3 4
OK5 4 0 4 0 3 4 4 0 4 2
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr