Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
BİLİŞSEL-DAVRANIŞÇI TERAPİLER
1 Dersin Adı: BİLİŞSEL-DAVRANIŞÇI TERAPİLER
2 Dersin Kodu: RPD6118
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. SIRRI AKBABA
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: sakbaba@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı bilişsel-davranışçı terapinin temel ilkelerini ve kavramlarını öğretmek ve uygulayabilme becerisi kazandırmaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Bilişsel-davranışçı müdahale yöntemlerini açıklayabilmek;
2 Bilişsel-davranışçı müdahale yöntemlerini duygu ve davranış bozukluklarının tedavisinde uygulayabilmek;
3 Bilişsel-davranışçı müdahale yöntemlerini diğer müdahale yöntemleriyle karşılaştırabilmek;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Genel giriş
2 Bilişsel-davranışçı tekniklerle bireyi değerlendirme
3 Anksiyete azaltan terapi stratejileri-Gevşeme eğitimi, biofeedback
4 Anksiyete azaltan terapi stratejileri-Sistematik duyarsızlaştırma, alıştırma, vestibuler duyarsızlaştırma, tepki önleme
5 Bilişsel yeniden yapılandırma stratejileri-Duygu ve düşünceleri izleme, kanıt sorgulama, felaketsizleştirme
6 Bilişsel yeniden yapılandırma stratejileri-Yeniden düzenleme/çerçeveleme
7 Yeni davranış öğrenme stratejileri: Modelleme, rol oynama, biçimlendirme, markayla ödüllendirme
8 Yeni davranış öğrenme stratejileri: Sosyal beceri eğitimi, itici uyarıcılara koşullama tepkisi, olasılıklı anlaşma
9 Bilişsel-davranışçı müdahale yöntemlerinin depresyonda kullanımı
10 Bilişsel-davranışçı müdahale yöntemlerinin anksiyetede kullanımı
11 Bilişsel-davranışçı müdahale yöntemlerinin sosyal fobide kullanımı
12 Bilişsel-davranışçı müdahale yöntemlerinin diğer duygu ve davranış bozukluklarında kullanımı
13 Bilişsel-davranışçı müdahale yöntemlerinin diğer yöntemlerle karşılaştırılması
14 Genel özet
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 14 50
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 15 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 2 28
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 6 6
Toplam İş Yükü 90
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 1 5 5 1 1 1 5 1 1 1 1 1
OK2 1 5 5 1 1 1 5 1 1 1 1 1
OK3 1 5 5 1 1 1 5 1 1 1 1 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr