Ders Öğretim Planı
BİLİŞSEL-DAVRANIŞÇI TERAPİLER
1 |
Dersin Adı: |
BİLİŞSEL-DAVRANIŞÇI TERAPİLER |
2 |
Dersin Kodu: |
RPD6118 |
3 |
Dersin Türü: |
Seçmeli |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Doktora |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
1 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
2 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
4 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
Yok |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Prof. Dr. SIRRI AKBABA |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
|
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
sakbaba@uludag.edu.tr |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı bilişsel-davranışçı terapinin temel ilkelerini ve kavramlarını öğretmek ve uygulayabilme becerisi kazandırmaktır. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
|
21 |
Ders Öğrenme Kazanımları |
1 |
Bilişsel-davranışçı müdahale yöntemlerini açıklayabilmek;
|
2 |
Bilişsel-davranışçı müdahale yöntemlerini duygu ve davranış bozukluklarının tedavisinde uygulayabilmek;
|
3 |
Bilişsel-davranışçı müdahale yöntemlerini diğer müdahale yöntemleriyle karşılaştırabilmek;
|
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Genel giriş |
|
2 |
Bilişsel-davranışçı tekniklerle bireyi değerlendirme |
|
3 |
Anksiyete azaltan terapi stratejileri-Gevşeme eğitimi, biofeedback |
|
4 |
Anksiyete azaltan terapi stratejileri-Sistematik duyarsızlaştırma, alıştırma, vestibuler duyarsızlaştırma, tepki önleme |
|
5 |
Bilişsel yeniden yapılandırma stratejileri-Duygu ve düşünceleri izleme, kanıt sorgulama, felaketsizleştirme |
|
6 |
Bilişsel yeniden yapılandırma stratejileri-Yeniden düzenleme/çerçeveleme |
|
7 |
Yeni davranış öğrenme stratejileri: Modelleme, rol oynama, biçimlendirme, markayla ödüllendirme |
|
8 |
Yeni davranış öğrenme stratejileri: Sosyal beceri eğitimi, itici uyarıcılara koşullama tepkisi, olasılıklı anlaşma |
|
9 |
Bilişsel-davranışçı müdahale yöntemlerinin depresyonda kullanımı |
|
10 |
Bilişsel-davranışçı müdahale yöntemlerinin anksiyetede kullanımı |
|
11 |
Bilişsel-davranışçı müdahale yöntemlerinin sosyal fobide kullanımı |
|
12 |
Bilişsel-davranışçı müdahale yöntemlerinin diğer duygu ve davranış bozukluklarında kullanımı |
|
13 |
Bilişsel-davranışçı müdahale yöntemlerinin diğer yöntemlerle karşılaştırılması |
|
14 |
Genel özet |
|
23 |
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
|
24 |
Değerlendirme |
|
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYISI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
Ödev |
14 |
50 |
Yıl sonu Sınavı |
1 |
50 |
Toplam |
15 |
100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı |
50 |
Finalin BAşarıya Oranı |
50 |
Toplam |
100 |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları |
|
Açıklama |
|
25 |
|
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi [Saat] |
Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler |
14 |
2 |
28 |
Uygulamalı Dersler |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
Ödevler |
14 |
2 |
28 |
Projeler |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışmaları |
0 |
0 |
0 |
Arasınavlar |
0 |
0 |
0 |
Diğer |
0 |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları |
1 |
6 |
6 |
Toplam İş Yükü |
|
|
90 |
Toplam İş Yükü / 30 saat |
|
|
3 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
3 |
26 |
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU |
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
PY9
|
PY10
|
PY11
|
PY12
|
OK1
|
1
|
5
|
5
|
1
|
1
|
1
|
5
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
OK2
|
1
|
5
|
5
|
1
|
1
|
1
|
5
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
OK3
|
1
|
5
|
5
|
1
|
1
|
1
|
5
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları |
PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: |
1 Çok Düşük |
2 Düşük |
3 Orta |
4 Yüksek |
5 Çok Yüksek |