1 | Dersin Adı: | RPD'DE TEST GELİŞTİRME |
2 | Dersin Kodu: | RPD5106 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. NAGİHAN OĞUZ DURAN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
nagihan@uludag.edu.tr 0224 294 22 11 Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Test uyarlama ve geliştirme süreçleri hakkında bilgi ve beceri kazandırmak. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Dersin içeriği, amaçları, öğrenciden beklentiler. | |
2 | Testlerin amaç ve türleri; Psikolojik testler ve tarihsel gelişimi | |
3 | Testlerin psikometrik özellikleri | |
4 | Eğitimde ve psikolojide ölçme standartları ve etik | |
5 | Yeteneğin ölçülmesi; Kişiliğin Ölçülmesi | |
6 | İlgilerin ölçülmesi; tutumların ölçülmesi | |
7 | Çalışma haftası | |
8 | Psikolojik ölçme araçlarının geliştirilmesi veya uyarlanması | |
9 | Psikolojik ölçme araçlarının geliştirilmesi veya uyarlanması | |
10 | Psikolojik ölçme araçlarının geliştirilmesi veya uyarlanması | |
11 | Psikolojik ölçme araçlarının geliştirilmesi veya uyarlanması | |
12 | Psikolojik ölçme araçlarının geliştirilmesi veya uyarlanması | |
13 | Psikolojik ölçme araçlarının geliştirilmesi veya uyarlanması | |
14 | Dersin değerlendirilmesi, finale hazırlık |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Anastasi, a. (1997). Psychological testing (7th. Ed.). New jersey: Prentice-Hall Inc. Baykul, y. (2000). Eğitimde ve psikolojide ölçme: Klasik test teorisi ve uygulaması. Ankara: ÖSYM Yayınları. Erkuş, A. (2003). Psikometri üzerine yazılar. Ankara: türk psikologlar derneği yayınları. Öner, N. (1997). Türkiye’de kullanılan psikolojik testler: bir başvuru kaynağı. (3. Basım). İstanbul: boğaziçi üniversitesi yayınları. Tezbaşaran, A. A. (1994). Tutum ölçeği geliştirme klavuzu. Ankara: Türk Psikoloji Derneği. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 3 | 50 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 4 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 50 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 3 | 12 | 36 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 26 | 26 |
Toplam İş Yükü | 118 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3,93 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |