Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
RPD'DE TEST GELİŞTİRME
1 Dersin Adı: RPD'DE TEST GELİŞTİRME
2 Dersin Kodu: RPD5106
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. NAGİHAN OĞUZ DURAN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: nagihan@uludag.edu.tr
0224 294 22 11
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Test uyarlama ve geliştirme süreçleri hakkında bilgi ve beceri kazandırmak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Psikolojik ölçme araçlarını sınıflayabilir ;
2 Testlerin psikometrik özelliklerini bilir;
3 Psikolojik test uyarlamanın aşamalarını bilir ve bir psikolojik test uyarlama sürecini planlayıp gerçekleştirebilir. ;
4 Psikolojik test geliştirmenin aşamalarını bilir ve psikolojik test geliştirme sürecini planlayıp gerçekleştirebilir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dersin içeriği, amaçları, öğrenciden beklentiler.
2 Testlerin amaç ve türleri; Psikolojik testler ve tarihsel gelişimi
3 Testlerin psikometrik özellikleri
4 Eğitimde ve psikolojide ölçme standartları ve etik
5 Yeteneğin ölçülmesi; Kişiliğin Ölçülmesi
6 İlgilerin ölçülmesi; tutumların ölçülmesi
7 Çalışma haftası
8 Psikolojik ölçme araçlarının geliştirilmesi veya uyarlanması
9 Psikolojik ölçme araçlarının geliştirilmesi veya uyarlanması
10 Psikolojik ölçme araçlarının geliştirilmesi veya uyarlanması
11 Psikolojik ölçme araçlarının geliştirilmesi veya uyarlanması
12 Psikolojik ölçme araçlarının geliştirilmesi veya uyarlanması
13 Psikolojik ölçme araçlarının geliştirilmesi veya uyarlanması
14 Dersin değerlendirilmesi, finale hazırlık
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Anastasi, a. (1997). Psychological testing (7th. Ed.). New jersey: Prentice-Hall Inc.
Baykul, y. (2000). Eğitimde ve psikolojide ölçme: Klasik test teorisi ve uygulaması. Ankara: ÖSYM Yayınları.
Erkuş, A. (2003). Psikometri üzerine yazılar. Ankara: türk psikologlar derneği yayınları.
Öner, N. (1997). Türkiye’de kullanılan psikolojik testler: bir başvuru kaynağı. (3. Basım). İstanbul: boğaziçi üniversitesi yayınları.
Tezbaşaran, A. A. (1994). Tutum ölçeği geliştirme klavuzu. Ankara: Türk Psikoloji Derneği.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 3 50
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 4 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 3 12 36
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 26 26
Toplam İş Yükü 118
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,93
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 0 0 3 0 3 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 4 0 4 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 5 0 5 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 5 0 5 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr