Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
NİCEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
1 Dersin Adı: NİCEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
2 Dersin Kodu: ALM5116
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. YUNUS ALYAZ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Doç. Dr. Yunus Alyaz
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
Alman Dili Eğitimi Anabilim Dalı
Görükle Kampüsü
16059 Bursa / Türkiye
Telefon: 0224 294 22 76
E-Posta: alyaz@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin nicel araştırma yöntemini tüm ayrıntılarıyla (konu/sorun belirleme, araştırma sorusu/hipotez belirleme, bilgi formu, anket ölçek vd. veri toplama araçlarını geliştirme ve/veya kullanma/verilerin bilgisayar ortamında analiz edilmesi ve raporlaştırma) öğrenerek uygulamalarını sağlamaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Verilerin doğasını kavrama.;
2 Nicel araştırma önerisi hazırlama sürecini açıklayabilme ve öneri hazırlayabilme.;
3 Sosyal bilimler alanında nicel verilerin önemini kavrayabilme.;
4 Nicel araştırma yöntemini yabancı dil öğrenimi ve öğretimi araştırmaların alanında uygulayabilme.;
5 Nicel veri toplama araçları geliştirebilme/kullanma.;
6 Nicel verileri derlemek ve analiz edebilmek için çağdaş teknolojileri kullanabilme.;
7 Diğer veri analiz yöntemleriyle nicel veri analizinin farklılıklarını kavrayabilme. ;
8 Nicel verilerle bilimsel yazım tekniklerini yabancı dil öğretimi alanında uygulayabilme.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Veri türlerinin ve veri toplama tekniklerinin (nicel, nitel, karma, sıralı vd.) tanıtılması.
2 Yabancı dil öğretimi alanında nicel araştırmaya hazırlık: alan/konu seçimi, araştırma soruları ve hipotez belirleme.
3 Nicel veri toplama araçları: Bilgi formu, anket ve ölçek türleri (standart ölçek, revize edilmiş/çevrilmiş ölçek vd.)
4 Veri toplama araçlarının geçerlilik ve güvenirliğinin sağlanması çalışmaları.
5 Verilerin derlenmesi ve bilgisayar ortamında analize hazırlanması.
6 Derlenen nicel verilerin bilgisayar ortamında M. S. Excel yazılımıyla analiz edilmesi (Formül, makro vd.)
7 Derlenen nicel verilerin bilgisayar ortamında SPSS yazılımıyla analiz edilmesi (sayı, frekans, karşılaştırma vb.)
8 Bilgisayar ortamında M. S. Excel yazılımıyla analiz edilen verilerin yorumlanarak bulguların elde edilmesi.
9 Bilgisayar ortamında SPSS yazılımıyla analiz edilen verilerin yorumlanarak bulguların elde edilmesi.
10 Verilerin bilgisayar ortamında analiz edilerek elde edilen bulgulardan sonuçların elde edilmesi.
11 Sonuçların tartışılarak değerlendirilmesi (araştırma sorularının yanıtlanması, hipotezlerin sınanması, alanyazınla karşılaştırma vb. )ve raporlaştırma (rapor, bildiri, makale vb. yazımı)
12 Sonuçların tartışılarak değerlendirilmesi ve raporlaştırma (rapor, bildiri, makale vb. yazımı)
13 Elde edilen sonuçlar doğrultusunda öneriler geliştirme.
14 Dönemin değerlendirilmesi.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Kaynaklar
Can, A. (2017). SPSS İle Bilimsel Araştırma Sürecinde Nicel Veri Analizi. 5, Baskı. Ankara: Pegem Akademi.
Kaplan, D. (ed.) (2004). The SAGE Handbook of Quantitative Methodology for the Social Sciences. Thounsand Oaks, London, New Delhi: Sage Publications.
Lawshe, C. H. (1975).A quantitative approach to content validity. Personnel Psychology, 28, 563–575
Little, T. D. (Ed.) (2013) The Oxford Handbook of Quantitative Methods - Volume 2: Statistical Analysis. New York: Oxford University Press.
Teo, T. (Ed.) (2013). Handbook of Quantitative Methods for Educational Research. Rotterdam: Sense Publishers.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 25
Kısa Sınav 0 0
Ödev 3 25
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 5 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 5 12 60
Ödevler 3 10 30
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 2 2
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 2 2
Toplam İş Yükü 122
Toplam İş Yükü / 30 saat 4,07
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 4 3 3 3 5 4 2 3 1 1 5 2
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr