Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
MODERN YÖNETİM TEKNİKLERİ
1 Dersin Adı: MODERN YÖNETİM TEKNİKLERİ
2 Dersin Kodu: IYZ2105
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi MELİH ENGİN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri:
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Modern Yönetim Teknikleri dersinin temel hedefi günümüz küreselleşme sürecinde kamu yönetimi ve genel yönetim bilimleri literatüründe meydana gelen değişmeleri ve güncel gelişmeleri takip etmektir. Bu bağlamda TKY, İnsan Kaynakları Yönetimi, Kriz ve Risk yönetimleri ile stres ve zaman yönetimlerinin temel ilkelerini incelenmektedir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Yönetim olgusunun tarihsel süreç içinde geçmişten bugüne kadar değerlendirilmesi.; ;
2 Yönetim biliminin kapsam ve içeriğinin anlaşılması,devlet,siyaset,kamu yönetimi,özel sektör ilişkisinin doğru tanımlanması.; ;
3 Organizasyonlara ilişkin kavramların,tanımların ve özelliklerin öğrencinin zihninde geniş bir perspektifle algılanması.Geçmişten günümüze değişen organizasyon kuramları ile ilgili genel bilgiler kazanılması.; ;
4 İdari Bilimler Fakültesi öğrencilerinin benzer diğer derslerde de sık karşılaşacakları yönetimin temel fonksiyonlarının ayrıntılı olarak öğrenilmesi.; ;
5 Küreselleşen dünyada kamu yönetimlerinde çağdaş değişim ve dönüşümlerin anlaşılması .; ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Küreselleşme Ve Yönetim Yapılanmasına Yansımaları a)Klasik yönetim anlayışı b)Küreselleşme sürecinde yönetimde yaşanan gelişmeler c)Yönetimden yönetişime geçiş
2 E-Devlet ve Buna Bağlı Yönetim Teknikleri a)Ekonomi ve e-devlet b)E-yönetim uygulamaları c)E-yönetim ve toplumsal yapılanma
3 Yurttaş Odaklı Yönetim a)Yurttaş odaklı yönetimin ilkeleri b)Müşteri odaklılık ve yurttaş odaklılık farkı c)Konuyla ilgili modellemeler
4 Değişim Yönetimi a)Yönetimde yeni eğilimler b)Yönetimde açıklık ve değişim ilişkiselliği c)Performans öncelikli yönetim
5 Stratejik Yönetim a)Yönetimde stratejik yaklaşımlar ve strateji kavramsallığı b)Stratejik yönetimin temel ilkeleri c)Stratejik planlama ve organizasyonu
6 Sibernetik a) Sibernetik kavramı ve yönetimle ilişkisi b)Yönetimde çağdaş teknolojiler c)Sibernetik yönetiminin temel ilkeleri ve uygulama yöntemleri
7 Toplam Kalite Yönetimi ve Toplam Yönetim Kalitesi a)Toplam kalite ve yönetimde yeni gelişmeler b)TKY’nin yönetim yapılarına uygulanabilirliği c)TKY’ ile Toplam yönetim Kalitesinin karşılaştırılması
8 Z Teorisi Ve Japon Yönetim Sistemleri a)Z Teorisinin ilkeleri ve özgünlüğü b)Z teorisinin klasik yönetim anlayışına etkileri c)Z yönetim anlayışına geçişte uygulanacak temel ilkeler ve yöntemler
9 Durumsallık Yaklaşımı a)Yönetim ve durumsallık ilişkisi b)Durumsallık yaklaşımının temel ilkeleri c)Klasik yönetim yaklaşımlarının durumsallık modeline geçişte alacağı yeni yapılanmalar
10 Sistem Yaklaşımı a)Sistem kavramı ve yönetime etkisi b)Sistem yaklaşımının temel ilkeleri c)Örgütsel sistemler ve yöntemler
11 Risk Yönetimi a)Küreselleşme ve risk kavramsallığı b)Risk toplumuna geçiş ve risk yönetiminin temel ilkeleri c)Risk yönetiminin uygulanabilirliği
12 Zaman Yönetimi a)Zaman kavramı ve yönetim ilişkisi b)Zaman kavramı içinde yönetim ve yöneticiler c)Zaman kavramsallığı içinde yönetilenlerin konumu ve zaman yönetimi planlaması
13 Pozitif Stres Yönetimi a)Baskı, performans ve stres kavramları b)Stresle baş edebilme ve yönetimde stres c)Performansı doğru değerlendirme ve stresi azaltma yöntemleri
14 Olağanüstü Kontrollü Kriz Yönetimi a)Yönetimde kriz ve kontrol süreci b)Olağanüstü yönetim ve krizlerde çözüm önerileri c)Uygulanabilir olağanüstü kontrollü kriz yönetimi modelleri
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: A-Ders Kitabı: Bekir Parlak, Yönetim Bilimi ve Çağdaş Yönetim Teknikleri, Beta.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 45 45
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 45 45
Toplam İş Yükü 146
Toplam İş Yükü / 30 saat 4,87
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OK1 4 5 4 4 4 4 3 3 4 3 3
OK2 5 4 3 4 4 4 5 3 3 4 3
OK3 4 4 4 5 4 3 4 4 4 4 4
OK4 4 4 5 4 4 4 5 4 3 4 4
OK5 3 4 3 4 3 4 4 4 3 4 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr