ibrahimoztahtali@gmail.com 0 224 543 10 15, U.Ü. Güzel Sanatlar Fakültesi Mudanya / Bursa
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Dersin amacı Meşrutiyet döneminde Türk Tiyatrosu’ndaki, Batı kaynaklı ve özgün gelişmeler hakkında öğrenciye bilgi sunmak, Böylece öğrencinin tiyatromuzun geçmişi hakkında kuramsal donanımını güçlendirmektir.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Tanzimat Fermanına kadar Osmanlı Devleti’nin siyasi, ekonomik, kültürel koşulları ve Tanzimat Fermanını, beraberinde getirdiği yenilikleri bilmek;
2
Modernizm, modernleşme, modernite ve geleneksellik kavramlarının anlamını, Geleneksel toplum ve modern toplum arasındaki farklılıkları bilmek;
3
Osmanlıdan günümüze batılılaşma süreci hakkında bilgi sahibi olmak;
4
Tanzimat tiyatrosunun özelliklerini, oyun yazarlarını, tiyatro grupları ve sahneleme anlayışını bilmek;
5
Şinasi ve Şair Evlenmesi oyunu hakkında bilgi sahibi olmak;
6
Namık Kemal ve Vatan yahut Silistre oyunu hakkında bilgi sahibi olmak;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Ahmet Mithat Efendi’nin Eyvah adlı oyununun incelenmesi
2
Ali Bey’in Ayyar Hamza adlı oyununun incelenmesi
3
Ahmet Vefik Paşa’nın yaşamı, oyun yazarlığı ve tiyatroya katkısı
4
Ahmet Vefik Paşa’nın uyarlamaları
5
Ahmet Vefik Paşa’nın Zor Nikahı adlı oyununun incelenmesi
6
Haldun Taner’in Sersem Kocanın Kurnaz Karısı adlı oyununun genel olarak incelenmesi
7
Haldun Taner’in Sersem Kocanın Kurnaz Karısı adlı oyununda Tanzimat tiyatrosu mirası ve Ahmet Vefik Paşa’ya ilişkin malzemelerin kullanımı
8
Genel bir değerlendirme (ara sınav)
9
1. ve 2. Meşrutiyeti hazırlayan siyasi, toplumsal koşullar, Meşrutiyet’in getirdiği yenilikler
10
Meşrutiyet tiyatrosunun genel özellikleri
11
Meşrutiyet tiyatrosunda oyun yazarları
12
Meşrutiyet tiyatrosunda sahneleme ve tiyatro grupları, tiyatro binaları
13
Meşrutiyet tiyatrosunda oyuncu ve seyirci
14
Cumhuriyete doğru…
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
-- Metin AND, “Osmanlı Tiyatrosu”, Metin AND, Dost Kitabevi Yayınları, Ankara 1999. -Ahmet Hamdi Tanpınar, “19. Asır Türk Edebiyatı Tarihi”, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul -- Metin AND, “Meşrutiyet Dönemi’nde Türk Tiyatrosu”, Metin AND, Türkiye İş Bankası Yayn. Ankara 1971 -Ali Bey “Ayyar Hamza”, Ahmet Mithat Efendi “Eyvah”, Ahmet Vefik Paşa “Zor Nikahı”, Haldun Taner “Sersem Kocanın Kurnaz Karısı”
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
40
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
20
2
40
Ödevler
0
0
0
Projeler
4
2
8
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
2
0
Diğer
5
2
10
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
2
2
Toplam İş Yükü
90
Toplam İş Yükü / 30 saat
3
Dersin AKTS Kredisi
3
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU