Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
REKLAM PSİKOLOJİSİ
1 Dersin Adı: REKLAM PSİKOLOJİSİ
2 Dersin Kodu: GRTS206
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Önlisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 4
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi A. MEHTAP SAĞOCAK
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Teknik Bilimler MYO
msagocak@uludag.edu.tr / tel: 2942308
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Reklamın bireyler üzerindeki etkilerini, satın alma davranışında oynadığı rolü içerik ve biçim yönünden vurgulamak
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Reklamı oluşum adımları ve stratejileriyle tanımak;
2 Reklamın tüketici üzerindeki sosyal ve psikolojik etkilerini tartışmak;
3 Etkili reklam tasarımına ilişkin bilgi ve beceriyi göstermek;
4 Reklamın fikrini sözel ve görsel olarak sunmak ve savunmak;
5 Yorumlama ve eleştiri becerisi sergileme ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Güdüleme kavramı (motivasyon), davranışların dinamiği, sakınma ve yaklaşma objeleri, beklenti düzeyi
2 Tutum, algı ve kanaatlerin motivasyon bağlamında değerlendirilmesi
3 Enformasyon- enformasyon kavramının gelişimi, enformasyon ve güçler ayrımı, geribesleme ve sistemin dönüşüm süreçleri
4 Propaganda- tarihsel gelişimi, tanımı, kaynağı ve hedefi
5 Tanıtma- Türkiye'deki tarihsel gelişimi, Tanıtma kavramı ve diğer kavramlarla ilişkisi, işlevleri, araçları
6 Tanıtma etkinliğinin yöneleceği hedef grup ve örgütler, Türkiye'de tanıtma işlevli kurumlar
7 Etik ve hukuki boyutuyla tanıtım ve reklam
8 Ders tekrarı ve Ara Sınav
9 Reklamcılık- Tarihsel gelişimi, kapitalist üretim biçimi ve reklam, reklamın amacı ve işlevleri
10 Reklam araçları, reklam metinleri ve reklam türleri, Türkiye'de reklamcılığın gelişimi
11 Reklam ve ürünün pazardaki hayat seyri, reklamın ekonomik etkisi,
12 Reklamın psikolojik boyutu, reklam psikolojisinin süreçleri, reklam ve bilinçaltı
13 Tüketim toplumu ve reklam, tüketici davranışları
14 Örnek kampanyalar üzerinden Genel değerlendirmeler
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Yrd.Doç.Dr. Mehtap Sağocak Reklam ve metin yazarlığı Ders Notları
Book A.,C ; Schick, D. (1998), Reklamcılıkta metin ve taslağın ilkeleri, Yayınevi yay. İst.
Elden, M. (2000), , Her Yönüyle pazarlama iletişimi, Mediacat yay., Ankara
Göksel, B.; Kocabaş F. ; Elden M, (1997) Pazarlama iletişimi açısından halkla ilişkiler ve Reklam, yayınevi yay., İst.
Hopkins C.C. (2007) Reklamcılık yaşantım ve bilimsel reklamcılık, YKY yay.
Jones, J:P. (2006) Masallar ve gerçeklerle reklamcılık, Mediacat yay.
Kocabaş, F. ;Elden, M. (1997) , Reklam ve Yaratıcı Strateji, Konumlandırma ve star stratejisinin analizi, Yayınevi Yay. , İst
Kocabaş, F. ;Elden, M. (2001) , Reklamcılık kavramlar, kararlar, kurumlar, iletişim yay., İst.
Neumeier, M, (2008) Zak / Başarılı Markaların 1 Numaralı Stratejisi, sistem yay.
Odabaşı, Y., Barış, G. (2002), Tüketici Davranışı, Mediacat yay., ist
Sullivan, L. (2002), Satan reklam yaratmak, Mediacat yay. , İst.
Teker, U. (2003) Grafik Tasarım ve reklam, dokuz eylül yayınları, İzmir
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 25
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 25
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 1 14 14
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 10 10
Toplam İş Yükü 90
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 2 3 3 2 2 4 4 2 3 2 5 5
OK2 3 5 3 1 2 3 3 4 1 2 5 5
OK3 5 4 5 4 4 5 4 4 5 3 4 5
OK4 5 2 5 4 4 5 5 3 5 3 3 5
OK5 5 5 4 2 3 5 3 2 3 2 5 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr