1 | Dersin Adı: | REKLAM PSİKOLOJİSİ |
2 | Dersin Kodu: | GRTS206 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Önlisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 4 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi A. MEHTAP SAĞOCAK |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Teknik Bilimler MYO msagocak@uludag.edu.tr / tel: 2942308 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Reklamın bireyler üzerindeki etkilerini, satın alma davranışında oynadığı rolü içerik ve biçim yönünden vurgulamak |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Güdüleme kavramı (motivasyon), davranışların dinamiği, sakınma ve yaklaşma objeleri, beklenti düzeyi | |
2 | Tutum, algı ve kanaatlerin motivasyon bağlamında değerlendirilmesi | |
3 | Enformasyon- enformasyon kavramının gelişimi, enformasyon ve güçler ayrımı, geribesleme ve sistemin dönüşüm süreçleri | |
4 | Propaganda- tarihsel gelişimi, tanımı, kaynağı ve hedefi | |
5 | Tanıtma- Türkiye'deki tarihsel gelişimi, Tanıtma kavramı ve diğer kavramlarla ilişkisi, işlevleri, araçları | |
6 | Tanıtma etkinliğinin yöneleceği hedef grup ve örgütler, Türkiye'de tanıtma işlevli kurumlar | |
7 | Etik ve hukuki boyutuyla tanıtım ve reklam | |
8 | Ders tekrarı ve Ara Sınav | |
9 | Reklamcılık- Tarihsel gelişimi, kapitalist üretim biçimi ve reklam, reklamın amacı ve işlevleri | |
10 | Reklam araçları, reklam metinleri ve reklam türleri, Türkiye'de reklamcılığın gelişimi | |
11 | Reklam ve ürünün pazardaki hayat seyri, reklamın ekonomik etkisi, | |
12 | Reklamın psikolojik boyutu, reklam psikolojisinin süreçleri, reklam ve bilinçaltı | |
13 | Tüketim toplumu ve reklam, tüketici davranışları | |
14 | Örnek kampanyalar üzerinden Genel değerlendirmeler |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Yrd.Doç.Dr. Mehtap Sağocak Reklam ve metin yazarlığı Ders Notları Book A.,C ; Schick, D. (1998), Reklamcılıkta metin ve taslağın ilkeleri, Yayınevi yay. İst. Elden, M. (2000), , Her Yönüyle pazarlama iletişimi, Mediacat yay., Ankara Göksel, B.; Kocabaş F. ; Elden M, (1997) Pazarlama iletişimi açısından halkla ilişkiler ve Reklam, yayınevi yay., İst. Hopkins C.C. (2007) Reklamcılık yaşantım ve bilimsel reklamcılık, YKY yay. Jones, J:P. (2006) Masallar ve gerçeklerle reklamcılık, Mediacat yay. Kocabaş, F. ;Elden, M. (1997) , Reklam ve Yaratıcı Strateji, Konumlandırma ve star stratejisinin analizi, Yayınevi Yay. , İst Kocabaş, F. ;Elden, M. (2001) , Reklamcılık kavramlar, kararlar, kurumlar, iletişim yay., İst. Neumeier, M, (2008) Zak / Başarılı Markaların 1 Numaralı Stratejisi, sistem yay. Odabaşı, Y., Barış, G. (2002), Tüketici Davranışı, Mediacat yay., ist Sullivan, L. (2002), Satan reklam yaratmak, Mediacat yay. , İst. Teker, U. (2003) Grafik Tasarım ve reklam, dokuz eylül yayınları, İzmir |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 25 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 25 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 3 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 50 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 1 | 14 | 14 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 90 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |