Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
REKLAM ve METİN YAZARLIĞI
1 Dersin Adı: REKLAM ve METİN YAZARLIĞI
2 Dersin Kodu: GRTZ109
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Önlisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi A. MEHTAP SAĞOCAK
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Teknik Bilimler MYO
msagocak@uludag.edu.tr / tel: 2942308
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bir iletişim biçimi olarak reklamı yaratım sürecinden uygulama aşamalarına kadar tüm yönleriyle tanımak, reklamcılık sektörü içinde etkili yaratıcı fikir geliştirebilmek ve grafik çözüm önerileri sunabilmek
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Reklam olgusunun oluşum süreci, işlevi ortamları ve stratejilerini kavramak;
2 Yaratıcı fikir önerilerini etkili bir görsel mesaja dönüştürmek;
3 Dili etkili kullanarak reklam metni yazmak;
4 Güncel Grafik yazılımlar yardımıyla reklam tasarımı yapmak;
5 Etkili görsel ve sözel sunumlar hazırlamak;
6 Yaratıcı ve eleştirel profesyonel bir yaklaşım sergilemek;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Reklamın tanımı, amacı, özellikleri, ekonomik ve toplumsal etkileri
2 Basılı reklam ortamları: gazeteler, dergiler, kataloglar, broşürler, el ilanları
3 Yayın yapan reklam ortamları: Radyo, TV
4 Diğer reklam ortamları: açık hava reklamcılığı, sinema, postalama, fuar, internet reklamcılığı
5 Reklam kampanyası oluşum süreci , adımları: ilk adım Durum analizi
6 Diğer adımlar: Amaçlar, stratejiler, bütçe, medya kullanım kararlarının verilmesi, değerlendirme süreçleri
7 Yaratıcı çalışmalar: mesaj, başlık, metin, slogan
8 Ders tekrarı ve Ara Sınav
9 Basılı ve yayın yapan reklam ortamlarına yönelik prodüksiyon çalışmaları
10 Reklam iletişiminde algılamanın önemi: renk ve sembollerin kullanımı
11 Konumlandırma stratejileri
12 Yeniden Konumlandırma stratejileri
13 2. ara sınav : Reklam kampanyası sunum
14 Star stratejisi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Yrd.Doç.Dr. Mehtap Sağocak Reklam ve metin yazarlığı Ders Notları
Book A.,C ; Schick, D. (1998), Reklamcılıkta metin ve taslağın ilkeleri, Yayınevi yay. İst.
Elden, M. (2000), , Her Yönüyle pazarlama iletişimi, Mediacat yay., Ankara
Göksel, B.; Kocabaş F. ; Elden M, (1997) Pazarlama iletişimi açısından halkla ilişkiler ve Reklam, yayınevi yay., İst.
Hopkins C.C. (2007) Reklamcılık yaşantım ve bilimsel reklamcılık, YKY yay.
Jones, J:P. (2006) Masallar ve gerçeklerle reklamcılık, Mediacat yay.
Kocabaş, F. ;Elden, M. (1997) , Reklam ve Yaratıcı Strateji, Konumlandırma ve star stratejisinin analizi, Yayınevi Yay. , İst
Kocabaş, F. ;Elden, M. (2001) , Reklamcılık kavramlar, kararlar, kurumlar, iletişim yay., İst.
Neumeier, M, (2008) Zak / Başarılı Markaların 1 Numaralı Stratejisi, sistem yay.
Odabaşı, Y., Barış, G. (2002), Tüketici Davranışı, Mediacat yay., ist
Sullivan, L. (2002), Satan reklam yaratmak, Mediacat yay. , İst.
Teker, U. (2003) Grafik Tasarım ve reklam, dokuz eylül yayınları, İzmir
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 25
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 25
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 1 5 5
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 5 5
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 10 10
Toplam İş Yükü 90
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 3 4 4 2 3 3 4 2 2 4 5 5
OK2 5 4 5 4 5 5 5 4 5 3 5 5
OK3 2 2 5 2 2 3 4 2 2 2 4 4
OK4 4 2 2 3 3 5 5 5 5 5 3 4
OK5 5 3 5 5 5 5 5 5 5 3 5 4
OK6 5 5 5 3 3 5 3 5 5 3 5 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr