Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
KORT TENİSİ (UZMANLIK ALAN BİLGİSİ)
1 Dersin Adı: KORT TENİSİ (UZMANLIK ALAN BİLGİSİ)
2 Dersin Kodu:
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 8
7 Dersin AKTS Kredisi:
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta):
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta):
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta):
11 Dersin Önkoşulu yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. GÜNAYDIN KIRCI
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Günaydın KIRCI
gunaydin@uludag.edu.tr
2940296
Eğitim Fak.Beden Eğt.ve Spor Bölümü
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı, beden eğitimi öğretmen adayı bölüm öğrencilerine tenisin tanımını, tarihçesini, oyun kurallarını, teniste ısınma konusunu, tenisin topsuz ve topla yapılan tüm temel tekniklerini, oyun taktiklerini teorik ve uygulamalı olarak öğretmek. Aynı zamanda bir okul takımına, bu konu içeriklerini kuramsal ve uygulamalı olarak nasıl öğretecekleri konusunda bilgi ve beceriler kazandırmaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Tenisin tanımını bilir, tarihçesi ile ilgili açıklamalar yapar. ;
2 Tenis oyun kurallarını anlar ve hakem kararlarına saygılı olur.;
3 Tenisin temel teknik becerilerini uygulayabilir.;
4 Tenisin taktik uygulamalarını kavrayıp, yorumlayabilir.;
5 Birlikte tenis oyununu dostça ve centilmence oynayabilir.;
6 Tenis alıştırmaları ile koordinasyonu gelişmiş olarak, daha sağlıklı bir yapıda hareket edebilir.;
7 Tenis oyununa başlamadan ısınma uygulamasını yapar.;
8 Antrenörlük becerilerini antrenmanlarda daha iyi kullanır.;
9 İyi bir tenis izleyicisi olarak olumlu eleştiriler yapar.;
10 Tenisin teknik ve taktik konularını uygun öğretim yöntem/yöntemleriyle öğretebilme.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Tenis sporuna giriş, tarihi, tenis ekipmanları (raket, giysiler, ayakkabı, toplar) Oyun ve tenis kortu hakkında genel bilgi.Antrenörün rolü. Forehand vuruş çalışması
2 Hazır pozisyon, raket top ve sporcu uyumu, vuruşun 3 parçası; zamanlama, ayak çalışması (pivotlama), ideal vuruş noktası, forehand ve backhand çalışmalarına giriş. Raket Tutuşları. Backhand vuruş çalışması
3 Forehand vuruş; Teorisi Forehand vuruş; Teorisi, tekniği, hareketi gösterme, öğrenci katılımlı çalışmalar.
4 Backhand vuruş; Teorisi Backhand vuruş; Teorisi, tekniği, hareketi gösterme, öğrenci katılımlı çalışmalar.
5 Groundstroke çalışmaları (Forehand, Backhand). MİKRO TENİS SAFHASI(Modern tenis öğretiminin basamaklarından olan Mikro Tenis safhası. Mikro ve mini tenis çalışmaları
6 MİNİ TENİS SAFHASI Modern tenis öğretiminin basamaklarından olan Mini Tenis safhası.Midi tenis öğretimi. Mini ve midi tenis öğretimi ve uygulamaları
7 Servis ve servis karşılama, teorisi, tekniği gösterme, öğrenci katılımlı çalışmalar, servis stratejileri, Groundstroke çalışmaları (Forehand, Backhand). Servis ve Servis Karşılama Çalışmaları
8 Servis ve servis karşılama, teorisi, tekniği gösterme, öğrenci katılımlı çalışmalar, servis stratejileri, Groundstroke çalışmaları (Forehand, Backhand). Servis ve Servis Karşılama Çalışmaları
9 Oyun kuralları. Tekler / Çiftler maçları ve kuraları. Kort içi uygulama
10 Yardımcı ve özel vuruşlar: Vole, yarım vole, yaklaşma vuruşları; teorisi, tekniği gösterme, öğrenci katılımlı çalışmalar Öğrenci katılımlı çalışmalar
11 Yardımcı ve özel vuruşlar: Smaç, lob, drob shot. Öğrenci katılımlı çalışmalar
12 Oyun kuralları ve maç analizi. Maç çizelgesi doldurma ve taktiksel vuruş tipleri
13 Oyun kuralları ve taktiksel eğitim. Taktiksel egzersizler
14 Tenis Biyomekaniği
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: ULUSLAR ARASI TENİS FEDERASYONU, İLERİ SEVİYE ANTRENÖRLÜK ELKİTABI,2009 MACHAR REİD, ANN QUİNN, STRENGTH AND CONDTİONİNG FOR TENNİS, 2004 Türkiye Tenis Federasyonu “Tenis Kuralları” Jim Brown Tennis , leisure pres,1989 Brow,Jim Teaching tennis leisure pres 1989. Tina Hoskins 1001 incredible tennis games, drills&tips first edition, 1996. Jim Courier Tenis tactics U.S. tenis association. Stan Smith Coaching tennis successfully, U.S. tenis association. PAUL ROETERT, WORLD CLASS TENNİS TECHNIQUE
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 12 2 24
Ödevler 0 3 30
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 20 2 40
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 20 2 40
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 20 20
Toplam İş Yükü 212
Toplam İş Yükü / 30 saat 7,03
Dersin AKTS Kredisi 7
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0
OK9 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK10 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr