1 | Dersin Adı: | İDARİ REFORM |
2 | Dersin Kodu: | KAM4204 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 4 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 8 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç.Dr. MEHMET ZAHİD SOBACI |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Yok |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Doç. Dr. M. Zahid SOBACI E-posta: zsobaci@uludag.edu.tr Tel: 0224 2941151 Uludağ Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Kamu Yönetimi Bölümü Görükle, 16059 Nilufer / BURSA |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Öğrencinin, idari reform olgusunu kavramasını, Türkiye’de ve dünyanın seçilmiş diğer ülkelerinde yürütülen idari reform uygulamaları hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | İdari Reformun Kavramsal Açılımı | |
2 | İdari Reforma İlişkin Yaklaşımlar | |
3 | İdari Reforma İlişkin Stratejiler | |
4 | İdari Reform Süreci | |
5 | İdari Reformun Politik Boyutu | |
6 | Günümüzde İdari Reformun Nedenleri | |
7 | Günümüz İdari Reform Uygulamalarında Ortak Fikir ve Kavramlar | |
8 | İdari Reform Süreci Kapsamında Yeni Kamu İşletmeciliği | |
9 | Az Gelişmiş Ülkelerde İdari Reform Uygulamaları | |
10 | Gelişmekte Olan Ülkelerde İdari Reform Uygulamaları | |
11 | ABD’de İdari Reform Uygulamaları | |
12 | AB Üyesi Ülkelerde İdari Reform Uygulamaları | |
13 | Türkiye’de İdari Reform Uygulamaları | |
14 | Ülkelerin İdari Reform Girişimlerinin Karşılaştırmalı Olarak Değerlendirilmesi |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
A-Ders Kitabı: M. Zahid SOBACI, İdari Reform ve Politika Transferi&Yeni Kamu İşletmeciliğinin Yayılışı, Turhan Kitabevi, Ankara, 2009. B-Referanslar: Hüseyin YAYMAN, Türkiye’nin İdari Reform Tarihi, Turhan Kitabevi, Ankara, 2008. Kenan SÜRGİT, Türkiye’de İdari Reform, TODAİE Yayınları, Ankara, 1972. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 20 | 20 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 32 | 32 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |