Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
İDARİ REFORM
1 Dersin Adı: İDARİ REFORM
2 Dersin Kodu: KAM4204
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 8
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç.Dr. MEHMET ZAHİD SOBACI
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Yok
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Doç. Dr. M. Zahid SOBACI
E-posta: zsobaci@uludag.edu.tr
Tel: 0224 2941151
Uludağ Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Kamu Yönetimi Bölümü
Görükle, 16059 Nilufer / BURSA
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Öğrencinin, idari reform olgusunu kavramasını, Türkiye’de ve dünyanın seçilmiş diğer ülkelerinde yürütülen idari reform uygulamaları hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Öğrenci, idari reform olgusu hakkında kavramsal bir bakış açısı kazanır. ;
2 Öğrenci, idari reforma ilişkin yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olur. ;
3 Öğrenci, idari reforma ilişkin stratejiler hakkında fikir sahibi olur.;
4 Öğrenci, idari reformun politik boyutunu kavrar.;
5 Öğrenci, idari reform süreci hakkında bilgi sahibi olur.;
6 Öğrenci, günümüz kamu yönetimi anlayışında idari reformun nedenlerini irdeler.;
7 Öğrenci, Türkiye ve diğer bazı ülkelerdeki idari reform uygulamalarını karşılaştırmalı olarak inceler. ;
8 Öğrenci, kamu reformunun temel eğilimleri hakkında bilgi sahibi olur.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 İdari Reformun Kavramsal Açılımı
2 İdari Reforma İlişkin Yaklaşımlar
3 İdari Reforma İlişkin Stratejiler
4 İdari Reform Süreci
5 İdari Reformun Politik Boyutu
6 Günümüzde İdari Reformun Nedenleri
7 Günümüz İdari Reform Uygulamalarında Ortak Fikir ve Kavramlar
8 İdari Reform Süreci Kapsamında Yeni Kamu İşletmeciliği
9 Az Gelişmiş Ülkelerde İdari Reform Uygulamaları
10 Gelişmekte Olan Ülkelerde İdari Reform Uygulamaları
11 ABD’de İdari Reform Uygulamaları
12 AB Üyesi Ülkelerde İdari Reform Uygulamaları
13 Türkiye’de İdari Reform Uygulamaları
14 Ülkelerin İdari Reform Girişimlerinin Karşılaştırmalı Olarak Değerlendirilmesi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: A-Ders Kitabı:
M. Zahid SOBACI, İdari Reform ve Politika Transferi&Yeni Kamu İşletmeciliğinin Yayılışı, Turhan Kitabevi, Ankara, 2009.
B-Referanslar:
Hüseyin YAYMAN, Türkiye’nin İdari Reform Tarihi, Turhan Kitabevi, Ankara, 2008.
Kenan SÜRGİT, Türkiye’de İdari Reform, TODAİE Yayınları, Ankara, 1972.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 20 20
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 32 32
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 30 saat 5
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OK1 3 3 4 5 1 1 2 3 3 3
OK2 4 4 4 5 1 1 2 3 3 3
OK3 3 3 4 5 1 1 2 3 3 3
OK4 4 4 4 5 4 1 2 4 3 3
OK5 4 3 4 5 1 1 2 3 3 3
OK6 3 4 4 5 1 1 2 4 3 3
OK7 4 3 4 5 1 1 2 4 4 3
OK8 4 4 4 5 1 1 2 4 4 3
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr