Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
KORFBOL
1 Dersin Adı: KORFBOL
2 Dersin Kodu:
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 5
7 Dersin AKTS Kredisi:
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta):
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta):
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta):
11 Dersin Önkoşulu yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Yrd.Doç.Dr. ZAİM ALPARSLAN ACAR
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: zaim@uludag.edu.tr 0224 2940688
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Korfbol teknik ve taktiklerinin öğretilmesi ve temel becerilerin kazandırılması
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Korfbol sporu ile ilgili temel becerileri uygular;
2 korfbol sporunun kurallarını uygular;
3 korfbol sporunun teknik ve taktiklerini uygular;
4 korfbol maçlarının performansını artırmak için değerlendirmeler yapabilir.;
5 maç uygulamalarında hücum ve savunma taktiklerini uygular.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Korfbol sporunun tanımı, tarihçesi ve kuralları hakkında genel bilgi
2 Top yaklama ve fırlatma
3 Atış teknikleri (mesafe atışı)
4 Atış teknikleri (V atışı / turnike atışı)
5 Assist and rebound fonksiyonları
6 Serbest alan yaratma ve kollektif oynama
7 1-1 savunma
8 Hücum ve savunma sistemleri (video)
9 Kollektif savunma
10 Hücum sistemleri (4-0 /2-2)
11 Savunma sistemleri (2-1-1/ 1-3)
12 Penaltı ve serbest atış teknikleri
13 Maç uygulamasında hücum sistemleri
14 Maç uygulamasında savunma sistemleri
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Crum, B.(1994) Korfball Made Simple, Bunnik: KNKV. Emmerik, R., Keizer, F., Troost, F., Korfball An Insight, Bunnik: Koninklijk Nederlands Korbalverbond & the International Korfball Federation. Van Der Wal, H. (1990) 1001 Korfball Exercises, tranlated by Graham Box,Bunnick: International Korfball Federation
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 20
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 20
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 1 2 2
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 2 2
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 2 2
Toplam İş Yükü 64
Toplam İş Yükü / 30 saat 2,07
Dersin AKTS Kredisi 2
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OK1 5 3 4 2 4 0 0 0 0 0 0
OK2 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr