1 | Dersin Adı: | KORFBOL |
2 | Dersin Kodu: | |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 5 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | |
11 | Dersin Önkoşulu | yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Yrd.Doç.Dr. ZAİM ALPARSLAN ACAR |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | zaim@uludag.edu.tr 0224 2940688 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Korfbol teknik ve taktiklerinin öğretilmesi ve temel becerilerin kazandırılması |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Korfbol sporunun tanımı, tarihçesi ve kuralları hakkında genel bilgi | |
2 | Top yaklama ve fırlatma | |
3 | Atış teknikleri (mesafe atışı) | |
4 | Atış teknikleri (V atışı / turnike atışı) | |
5 | Assist and rebound fonksiyonları | |
6 | Serbest alan yaratma ve kollektif oynama | |
7 | 1-1 savunma | |
8 | Hücum ve savunma sistemleri (video) | |
9 | Kollektif savunma | |
10 | Hücum sistemleri (4-0 /2-2) | |
11 | Savunma sistemleri (2-1-1/ 1-3) | |
12 | Penaltı ve serbest atış teknikleri | |
13 | Maç uygulamasında hücum sistemleri | |
14 | Maç uygulamasında savunma sistemleri |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: | Crum, B.(1994) Korfball Made Simple, Bunnik: KNKV. Emmerik, R., Keizer, F., Troost, F., Korfball An Insight, Bunnik: Koninklijk Nederlands Korbalverbond & the International Korfball Federation. Van Der Wal, H. (1990) 1001 Korfball Exercises, tranlated by Graham Box,Bunnick: International Korfball Federation |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 20 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 3 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 1 | 2 | 2 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 2 | 2 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 64 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 2,07 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |