Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE ÖĞRETİM STRATEJİLERİ
1 Dersin Adı: YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE ÖĞRETİM STRATEJİLERİ
2 Dersin Kodu: ALM5105
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu ---
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Gülten Güler
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Dr. Gülten Güler
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof. Dr. Gülten Güler
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
Alman Dili Eğitimi Anabilim Dalı
Görükle Kampüsü
16059 Bursa/Türkiye
E-Posta: gguler@uludag.edu.tr
Telefon:+90 224 294 22 74
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Yabancı dil öğretimi sürecinde öğrenme stratejilerinin öneminin kavranması, bu stratejilerin yapılandırmacılık kavramı ile ilişkilendirilmesi ve bu bağlamda özerk öğrenmenin sınıf ortamında ve ders kitaplarındaki gerçekleşebilirliğinin incelenmesi.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Alanı ile ilgili bilgi birikimini kuramsal ve uygulamalı olarak derinleştirebilme.;
2 Özerk öğrenmeyi ve strateji kullanımını yapılandırmacı yaklaşım ile ilişkilendirebilme.;
3 Yapılandırmacı yaklaşıma uygun ders modelleri hazırlayabilme.;
4 Özerk öğrenmenin önemini ve bu bağlamda öğrenme stratejilerinin kuramsal ve uygulamalı boyutlarını kavrayabilme.;
5 Ders kitaplarında kullanılan öğrenme stratejilerini tespit edebilme.;
6 Özerk öğrenmeye dayalı ders modellerini inceleyebilme.;
7 Özerk öğrenmeye dayalı ders modelleri tasarlayabilme.;
8 Alana özgü bilimsel gelişmeleri izleyebilme, bilimsel çalışmalarında bunlardan faydalanabilme.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Öğrenme stratejilerinin ve öğrenme tekniklerinin önemi.
2 Öğrenme stratejilerinin sınıflandırılması.
3 Öğrenme stratejilerinin sınıflandırılması.
4 Öğrenme stratejilerinin öğretimi.
5 Öğrenme stratejilerinin öğretimi.
6 Farklı yaş grupları için hazırlanmış öğrenme stratejilerinin ve tekniklerinin incelenmesi.
7 Farklı yaş grupları için hazırlanmış öğrenme stratejilerinin ve tekniklerinin incelenmesi.
8 Öğrenme stratejilerinin bireysel öğrenmeye olan katkıları.
9 Öğrenme stratejilerinin bireysel öğrenmeye olan katkıları.
10 Öğrenme stratejilerinin ders kitaplarında incelenmesi.
11 Öğrenme stratejilerinin ders kitaplarında incelenmesi.
12 Kelime çalışmalarında uygulanan öğrenme stratejileri.
13 Kelime çalışmalarında uygulanan öğrenme stratejileri.
14 Okuma-anlama sürecinde uygulanan öğrenme stratejileri.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. Bimmel, P., Rampillon, U. (2000): “Lernerautonomie und Lernstrategien”, FSE, München: Langenscheidt.
2. Rampillon, U. (2000): “Aufgabentypologie zum autonomen Lernen – Deutsch als Fremdsprache”. Ismaning: Hueber.
3. Rampillon, U. (1995). “ Lerner leichter machen, Deutsch als Fremdsprache”. Ismaning: Hueber.
4. Schräder-Naef, R. (1996): “Schüler lernen Lernen”, Basel: Beltz Verlag.
5. Vester, F. : “Denken, Verstehen, Vergessen”. Deutscher Taschenbuch Verlag.
6. Funk, H., Koenig, M. (1996): “Eurolingua Deutsch 1”. Berlin: Cornelsen.
7. Funk, H. U. A. (1997): “Sowieso. Deutsch als Fremdsprache für jugendliche. Bd.1”. Berlin/München: Langenscheidt.
8. Müller, M. U. A. (1996): “Moment mal!” Lehrwerk für Deutsch als Fremdsprache. Bd.1. Berlin/München: Langenscheidt.
9. Wolff, D. (1994): „Der Konstruktivismus: Ein neues Paradigma in der Fremdsprachendidaktik?“. Die Neueren Sprachen 93:5. s. 407-429.
10. Wolff, D. (2002): Instruktivismus vs. Konstruktivismus. Zwanzig Thesen zur Lernbarkeit und Lehrbarkeit von Sprachen".
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 0 0
Ödev 2 20
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 4 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 2 30 60
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 4 4
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 4 4
Toplam İş Yükü 152
Toplam İş Yükü / 30 saat 5,07
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 4 3 3 4 5 4 4 3 5 2 4
OK2 4 3 4 4 3 4 5 4 3 5 2 4
OK3 4 3 5 3 4 4 4 4 3 5 2 4
OK4 4 3 4 3 4 5 4 3 3 5 2 4
OK5 4 5 4 3 4 5 4 3 3 5 2 4
OK6 4 5 4 3 4 5 4 4 2 5 2 4
OK7 4 4 5 3 5 5 5 4 4 5 2 4
OK8 5 5 4 4 4 4 4 5 3 5 1 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr