1 | Dersin Adı: | YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE ÖĞRETİM STRATEJİLERİ |
2 | Dersin Kodu: | ALM5105 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | --- |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Gülten Güler |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Prof. Dr. Gülten Güler |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Prof. Dr. Gülten Güler Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü Alman Dili Eğitimi Anabilim Dalı Görükle Kampüsü 16059 Bursa/Türkiye E-Posta: gguler@uludag.edu.tr Telefon:+90 224 294 22 74 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Yabancı dil öğretimi sürecinde öğrenme stratejilerinin öneminin kavranması, bu stratejilerin yapılandırmacılık kavramı ile ilişkilendirilmesi ve bu bağlamda özerk öğrenmenin sınıf ortamında ve ders kitaplarındaki gerçekleşebilirliğinin incelenmesi. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Öğrenme stratejilerinin ve öğrenme tekniklerinin önemi. | |
2 | Öğrenme stratejilerinin sınıflandırılması. | |
3 | Öğrenme stratejilerinin sınıflandırılması. | |
4 | Öğrenme stratejilerinin öğretimi. | |
5 | Öğrenme stratejilerinin öğretimi. | |
6 | Farklı yaş grupları için hazırlanmış öğrenme stratejilerinin ve tekniklerinin incelenmesi. | |
7 | Farklı yaş grupları için hazırlanmış öğrenme stratejilerinin ve tekniklerinin incelenmesi. | |
8 | Öğrenme stratejilerinin bireysel öğrenmeye olan katkıları. | |
9 | Öğrenme stratejilerinin bireysel öğrenmeye olan katkıları. | |
10 | Öğrenme stratejilerinin ders kitaplarında incelenmesi. | |
11 | Öğrenme stratejilerinin ders kitaplarında incelenmesi. | |
12 | Kelime çalışmalarında uygulanan öğrenme stratejileri. | |
13 | Kelime çalışmalarında uygulanan öğrenme stratejileri. | |
14 | Okuma-anlama sürecinde uygulanan öğrenme stratejileri. |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. Bimmel, P., Rampillon, U. (2000): “Lernerautonomie und Lernstrategien”, FSE, München: Langenscheidt. 2. Rampillon, U. (2000): “Aufgabentypologie zum autonomen Lernen – Deutsch als Fremdsprache”. Ismaning: Hueber. 3. Rampillon, U. (1995). “ Lerner leichter machen, Deutsch als Fremdsprache”. Ismaning: Hueber. 4. Schräder-Naef, R. (1996): “Schüler lernen Lernen”, Basel: Beltz Verlag. 5. Vester, F. : “Denken, Verstehen, Vergessen”. Deutscher Taschenbuch Verlag. 6. Funk, H., Koenig, M. (1996): “Eurolingua Deutsch 1”. Berlin: Cornelsen. 7. Funk, H. U. A. (1997): “Sowieso. Deutsch als Fremdsprache für jugendliche. Bd.1”. Berlin/München: Langenscheidt. 8. Müller, M. U. A. (1996): “Moment mal!” Lehrwerk für Deutsch als Fremdsprache. Bd.1. Berlin/München: Langenscheidt. 9. Wolff, D. (1994): „Der Konstruktivismus: Ein neues Paradigma in der Fremdsprachendidaktik?“. Die Neueren Sprachen 93:5. s. 407-429. 10. Wolff, D. (2002): Instruktivismus vs. Konstruktivismus. Zwanzig Thesen zur Lernbarkeit und Lehrbarkeit von Sprachen". |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 20 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 4 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 50 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 2 | 30 | 60 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 4 | 4 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5,07 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |