Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
DOĞRU ve ETKİLİ KONUŞMA
1 Dersin Adı: DOĞRU ve ETKİLİ KONUŞMA
2 Dersin Kodu: SAT4057
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 7
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu önkoşulsuz
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç.Dr. ELVAN TOPALLI
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Yrd.Doç.Dr.Elvan Topallı
elvant@uludag.edu.tr
0224-2941883
Uludağ Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi
Sanat Tarihi Bölümü, Görükle-Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Konuşma ile sosyalleşme arasındaki doğrudan ilgi uyarınca Türkçe’nin kurallarına uygun; akıcı, anlaşılır ve güzel konuşma becerisi geliştirmelerini, kendilerini etkili bir biçimde ifade edebilmelerini, ses-bilim açısından tüm seslerin doğru ve güzel söylenebilmesini sağlamak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Güzel konuşma becerileri geliştirebilmek ;
2 Konuşma ve ses kusurlarını fark edip, düzeltebilmek. ;
3 Dili doğru, düzgün ve etkili bir biçimde kullanabilmek.;
4 Başkalarıyla güven içinde, sağlıklı iletişim kurabilmek.;
5 Mesleki birikimleri aktarabilmek için dili bilinçli kullanarak, doğru ve güzel konuşma ile çevrelerinde etkili bireyler olmak.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Tanışma, ses konuşma teknikleri
2 Konuşmanın oluşumu – ses, solunum, Ses doğaçlamaları
3 Ses ve solunum egzersizleri, seste duygu alıştırmaları
4 Yaratıcılık, uyum, hayal ve gözlem üzerine doğaçlamalar
5 Sesin nitelikleri - Ses kusurları - Artikülasyon
6 Seslerin tanımlanması, Ünlüler, Ünlü Alıştırmaları
7 Arasınav - ders tekrarı
8 Ünlü, ünsüz buluşmaları, temrinler
9 Ünlü, ünsüz buluşmaları, temrinler
10 Duygu, tonlama ve vurgu üzerine doğaçlamalar
11 Türkçede yaygın yanlış kullanımlar
12 İletişim becerileri, bedensel ve sözel ifade üzerine konuşma pratikleri
13 Empati, bedensel ve sözel ifade doğaçlamaları, konuşma pratikleri
14 Özel konuşma pratikleri, Okuma ve anlatı teknikleri
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Nihat Sami Banarlı “Türkçenin Sırları” Kubbealtı, İstanbul, 1972
Nüzhet Şenbay “Söz ve Diksiyon Sanatı” YKY, İstanbul, 1977
Suat Taşer “Örneklerle Konuşma Eğitimi” Örgün yayınları, İstanbul, 1980
Şiar Yalçın “Doğru Türkçe” Metis yayınları, İstanbul, 1998
Birol Vural “Doğru ve Güzel Konuşma” Hayat yayınları, İstanbul, 2004
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 12 3 36
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 14 14
Diğer 14 2 28
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 14 14
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr