Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ARAP DİLİ EDEBİYATI I
1 Dersin Adı: ARAP DİLİ EDEBİYATI I
2 Dersin Kodu: İLH2013
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. İSMAIL GÜLER
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Dr. Mehmet YALAR, Doç. Dr. Hasan Taşdelen
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: iguler@uludag.edu.tr
0224 243 10 66 - 60140
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Çeşitli Dönemlerdeki Arap edebi ürünleri ile tanıştırmak ve örnekler üzerinden hareketle devirler, eğilimler ve üsluplar hakkında bilgi vererek bunların ilahiyat ve diğer alanların metinlerinin anlaşılmasında kullanımını sağlamaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 İslam öncesi dönemin edebiyatını tanıyabilme;
2 İslam öncesi edebiyatının İslam dininin temel metinlerini kavramadaki önemini algılayabilme;
3 Kur’an’ın ve hadislerin üslubu ile cahiliye dönemi şiir ve nesir üslubunun farkını görebilme;
4 Kur’an ve hadislerin şiire bakışını öğrenme;
5 İslam dönemi edebiyatının, öncesi ile ilişkisini kavrama;
6 Dört halife ve Emeviler dönemi dil ve edebiyat sorunlarını öğrenme;
7 Abbasi dönemi edebi gelişmeleri görme;
8 Abbasi dönemi edebiyatının dışa açılımı ile kazanımlarını kavrama;
9 Endülüste dil ve edebiyat bilimlerinin ortaya çıkışı ve Doğu ile bağlantılarını görme;
10 Çöküş devri dil ve edebiyat çalışmalarındaki genel özellikleri tanıma;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Samiler, Araplar, Arap Dili ve Yazısı
2 Eski Arap Şiirinin Konuları
3 Eski Arap Şiirinin Genel Özellikleri
4 Eski Arap Şiirinin Aktarımı
5 Muallaka Şairleri
6 Muallaka Şiirlerinden Bir Örnek ve Açıklaması
7 Hitabet, Atasözleri, Kahinlerin Sözleri
8 İslam Dönemi Kur’an, Hadis ve Hitabette Yeni Üsluplar
9 İslam – Şiir İlişkisi
10 Muhadram Şairler
11 İslam Sonrası Dönemde Şiir Konularındaki Değişim
12 Emevi Dönemi Şiiri ve Şiir Merkezleri
13 Hitabet ve Hatipler
14 Divan Katipliği ve Katipler
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Eski Arap Şiiri, Nihad M. Çetin, İst. 1973
Arap Edebiyatı Tarihi, Ahmet Subhi Furat, İst. 1996
Kenan Demirayak, Arap Edebiyatı Tarihi – I, 2009 Erzurum
Şevki Dayf, el-Asru’l-Cahili, Kahire ts.
Şevki Dayf, el-Asru’l-İslami, Kahire, ts.
Arap Edebiyatı Tarihi, Clement Huart, Ankara
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 7 7
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 10 10
Toplam İş Yükü 87
Toplam İş Yükü / 30 saat 2,9
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 4 2 0 3 5 0 0 0 0 0 3 0
OK2 3 4 0 3 5 0 0 0 0 0 2 0
OK3 4 5 0 2 4 0 0 0 0 0 3 0
OK4 3 3 0 3 4 0 0 0 0 0 2 0
OK5 3 4 0 4 3 0 0 0 0 0 4 0
OK6 4 5 0 4 5 0 0 0 0 0 4 0
OK7 4 5 0 4 5 0 0 0 0 0 4 0
OK8 3 3 4 4 5 0 0 0 0 0 4 0
OK9 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK10 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr