Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
EĞİTSEL-DAVRANIŞSAL ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
1 Dersin Adı: EĞİTSEL-DAVRANIŞSAL ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
2 Dersin Kodu: ÖZE2007
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 4
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Yrd. Doç. Dr. MUSTAFA KURT
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: -
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: mustafakurt@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Tıbbi, psikolojik ve eğitsel tanılama yaklaşımları ve bu yaklaşımlara hizmet eden araçlar ve öğelerinin analiz edilmesi.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Öğrenciler, tıbbi, psikolojik, eğitsel ve davranışsal değerlendirme araçlarını analiz edebilme.;
2 Ölçme ve değerlendirme kavramlarını ve öğelerini açıklayabilme.;
3 Ölçek türlerini ve özelliklerini betimleyebilme.;
4 Özel eğitimde değerlendirme sürecinin amaçlarını açıklayabilme.;
5 Tıbbı ve eğitsel değerlendirme arasındaki farkları betimleyebilme.;
6 Özel eğitimde değerlendirme modelini ve sürecini listeleyebilme.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Ölçme, değerlendirme, tanılama, etiketleme, damgalama kavramları
2 Mutlak "ölçüt bağımlı" ve bağıl değerlendirme, doğrudan ve dolaylı ölçme kavramları
3 Türkiye’deki Tanılama Süreci
4 Farkına varma süreci ve Tarama Araçları
5 Hekime Başvurma ve Tıbbi Değerlendirme Süreci
6 Rehberlik Araştırma Merkezi ve Psikolojik Değerlendirme Araçları
7 Genel Değerlendirme
8 Standartlaştırılmış Bağıl Testler; Güvenirlik, standart hata ölçümü, güvenirlik türleri, geçerlilik ve geçerlilik türleri
9 Eğitsel değerlendirmenin kaynaklandığı esaslar
10 Eğitsel değerlendirmenin kaynaklandığı esaslar
11 Eğitsel Değerlendirme Araçları “Görüşme ve Gözlem”
12 Eğitsel Değerlendirme Araçları “Kontrol Listesi”
13 Eğitsel Değerlendirme Araçları “Kontrol Listesi”
14 Eğitsel Değerlendirme Araçları “ÖBT”
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: - Assessment of at risk and Special Needs Children, Joseph C. W.,
Stephen N. E., Edward J. D… McGraw-Hill Companies, 1998, Boston
- Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Tekin H., Yargı Kitap ve Yayın
Evi 1993, Ankara
- Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği, resmi
gazete, Sayı: 23937 2000
- Özel Gereksinimli Öğrencilerin Ölçümlenmesi, McLoughlin J. A.
Lewis R. B. Çev: Gencer F. Ed: Ataman A. Ümit Ofset Matbaacılık
2001, Ankara
- Özel Eğitime Muhtaç Çocuklar Kanunu, Resmi gazete,
Sayı:181921983
- Özel Eğitim Hakkında Kanun Hükmünde Kararname, resmi gazete
Sayı: 23011 1997
- Standartlaştırılmış Bağıl Testler (Modül), Özyürek M. G.Ü. Yayınları
No 168, G.Ü Gazi Eğitim Fakültesi Yayınları 4 Ankara
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 4 56
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 0 4 56
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 184
Toplam İş Yükü / 30 saat 6,13
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 0 3 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 4 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 3 0 4 3 0 0 0 0 0 0
OK4 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 3 4 0
OK5 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 4 0 0 0
OK6 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr