1 | Dersin Adı: | SENARYO YAZIMI KURALLARI |
2 | Dersin Kodu: | GSY3001 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 5 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 8 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 4 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | YOK |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Yrd.Doç.Dr. ALİ SAİT LİMAN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Yok |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | asliman@uludag.edu.tr, 0 224 543 10 15, U. Ü. Güzel Sanatlar Fakültesi Mudanya / Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Dersin Amaç ve Hedefleri Dersin amacı öğrencinin, oyun yazarlığı alanında edindiği teknik bilgilerini bu kez senaryo tekniğiyle harmanlamasını sağlamak ve örnek uygulamalarla bu alandaki farklılıkları öğrenciye öğretmektir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Senaryonun Tarihçesi | Senaryoların biçim özelliklerinin incelenmesi elde ya da bilgisayarda senaryo şablonları hazırlamak |
2 | Senaryoda Yazım yöntemleri : Piyes tipi senaryo; öykü tipi senaryo | Senaryo için düşünceler geliştirmek. Not alma teknikleri |
3 | Senaryo dramaturgisinde bulunan unsurlar : Düşünce | Senaryo yazmak için konular geliştirmek |
4 | Tema (konu) | Geliştirilen konuları genel hatları ile öykülemek |
5 | Komposizyon | Öykü içindeki kahramana karışık ve sıkıntılı olaylar kurgulamak |
6 | Dramatik Anlaşmazlık (confilict) Peripeti | Kahramanın karşısına bir rakip engel kişi bulmak ve çatışmalar yaratmak |
7 | Genel bir değerlendirme (ara sınav) | Senaryo içinde olan kişileri geliştirmek |
8 | Mücadele (collision) | |
9 | Karakter | |
10 | Dramatik eylem | |
11 | Olgu (fact), olay (hadise) | |
12 | Sahne, Episod, | |
13 | Süje : sergileme, düğüm ve gelişme | |
14 | Süje : doruk, çözümleme ve final |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Sources - Lajos EGRI, “Piyes Yazma Sanatı”, Translation: Suat TAŞER,Yazko Publications, İstanbul 1982. - Hülya NUTKU, “Oyun Yazmak”, Mitos Boyut Publications,İstanbul 1998. - Özdemir NUTKU, “Tiyatro Ve Yazar”, Gim.Publications, Ankara 1960. - Turgut ÖZAKMAN, “Oyun ve Senaryo Yazma Tekniği”, Bilgi Publishing, Ankara 1988. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 3 | 90 |
Ödevler | 0 | 2 | 28 |
Projeler | 8 | 2 | 16 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 6 | 6 |
Diğer | 10 | 1 | 10 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 240 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |