Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I
1 Dersin Adı: ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I
2 Dersin Kodu: EBB3004
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 6
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu -
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç.Dr. SEZEN ÖZEKE
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: -
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: E-posta: sezenozeke@uludag.edu.tr
Tel: 224-294-0945
Adres: Uludağ Üniversitesi
Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi ABD
Görükle, Bursa 16059
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu ders öğretmenlik becerilerini ve öğretme tekniklerini geliştirmeye yardımcı olması için düzenlenmiş bir derstir. Bu dersle hedeflenen öğrenme ve öğretme ortamları için farklı bakış açıları kazandırıp farklı düşünme yolları geliştirmeye yardımcı olmaktır. Dersin ana amacı öğrencinin müzik eğitimcisi olarak kariyerine ve gelişimine katkı sağlayacak öğretmenlik becerilerini ve öğretme tekniklerini geliştirmesine yardımcı olup farklı öğrenme ve öğretme ortamları için kendi düşünme yollarını geliştirmesini sağlayarak okul ortamında kullanabilecek ve öğrencilere anlamlı müzik ortamları sunabilecek öğretim becerileri ve teknikleri açısından kaynak oluşturmaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Müzik eğitiminin felsefi temellerini kavrayabilme;
2 Müzik öğretimi ve öğreniminin psikolojik temelleri ile ilgili bilgiye sahip olabilme;
3 Okul ortamındaki müzik derslerinde kullanılan müzik aletlerinden piyano, gitar, blokflüt, perdeli ve perdesiz vurmalı çalgıları ve sesini tanıyabilme;
4 Okul ortamındaki müzik derslerinde kullanılabilecek tekerlemeler, şarkılar, dinleme örnekleri ve diğer müzik etkinliklerinden repertuar oluşturabilme;
5 Okul ortamında müzik derslerinde kullanılan özel öğretim yöntem ve tekniklerini kavrayabilme;
6 Müzik öğretimine yönelik özel öğretim, yöntem ve teknikleri kullanabilme;
7 Basit Orff eşliği düzenlemeleri yapabilme;
8 Müzik öğretiminde kullanılacak materyaller üretebilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Müzik dersi öğretim yöntemleri hakkında kısa bilgiler verme. Grup kaynaşması, derse giriş, dikkat toplama ve derse dikkat çekme için yapılan tanışma ve kaynaşma oyunları.
2 Ülkemizde müzik eğitimi, genel müzik eğitimi sistemi, ülkemizde yeni program anlayışı, ülkemizdeki müzik programının felsefesi, müzik dersinin içeriği, İlköğretim ve orta öğretimde müzik sistemi ile bağlantılı olarak müzik öğretmeni sınıfta ne yapmalı, müzik bilgileri, müzik becerileri müzik eğitiminden neler bekliyoruz, müzik dersinin amaçları ve bu amaçlar doğrultusunda müziği nasıl öğretilmeli konularında tartışma. Yaparak Yaşayarak öğrenme ilkesini pekiştirici uygulamalı etkinlikler yapma.
3 Yöntem Nedir? Genel Öğretim Yöntemleri ile ilgili bilgiler verme ve Tarihsel Süreç İçinde Müzik Öğretim Yöntemleri anlatılarak Özel Öğretim Yöntemleri (Müzik Öğretim Yöntemleri) hakkında bilgi verme. Fonomimi çalışması tanıtımı.. Fonomimi etkinlileri üzerinde çalışma.
4 Kodaly yöntemi felsefesi, Kodaly’e göre genel ders planı çerçevesi ve bir ders işleniş sürecini tanıma Kodaly’ye göre örnek ders uygulaması ve öğrencilerin Fonomimi ödevlerinin dinlenmesi.
5 Orff yaklaşımı ve Orff enstrümanları tanıtımı. Öğrencilerin Fonomimi ödevlerinin dinlenmesi
6 Orff öğretim aşamaları hakkında bilgi verme ve Orff düzenlemeleri ile nota yazımı hakkında bilgi verilmesi. Tekerleme uygulaması yapma ve örnek Orff dersi uygulaması yapma.
7 Sınav öncesi genel tekrar Beden Perküsyonu uygulamaları
8 Genel Değerlendirme Dinleme haritaları uygulamaları ve ödevin verilmesi.
9 Dinleme dersi nasıl yapılmalı, kullanılabilecek materyallerin tanıtımı Tekerleme ödevleri uygulaması
10 Tekerleme ödevleri Dalcroze yaklaşımına göre örnek uygulamalar
11 Dalroze yaklaşımı, Dalcroze öğretim aşamaları Suzuki dersi uygulamaları
12 Suzuki yaklaşımı ve felsefesi Dinleme haritaları ödevi sunumları
13 Dalcroze, Kodaly, Orff ve Suzuki yaklaşımları ve öğretim aşamaları arasındaki benzerlikler ve farklılıklar hakkında tartışma. Dinleme haritaları ödevi sunumları
14 Yarıyıl Sınavı öncesi genel tekrar
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: BOSHKOFF, R. (1991, October). Lesson Planning the Kod?ly Way. Music Educators Journal, 30-34.
BOZKAYA, İ. Okul Ortamında Müzik. Özhan Matbaacılık, 2001.
CAMPBELL, P. S. & SCOTT-KASSNER, C. (1995). Music in Childhood. New York: Schirmer Books.
CHOKSY, L. (1988). The Kod?ly Method. (2nd ed.). New Jersey: Prentice-Hall.
EROL, O. ve KOÇAK, K.O. Karamela Sepeti. Morpa Kültür Yayınları, 2005.
FRAZEE, J. (1987). Discovering Orff: A Curriculum for Music Teachers. New York: Schott.
MANN, R. LOVELL, J. & TEKSE, P. (1998). Yayınlanmamış ders notları. Arizona State University, Tempe, Arizona.
MORGÜL, M. Müzik Nasıl Öğretilir.Yurtrenkleri Yayınevi, 1999.
ÖZEKE, S. “Kodaly Yöntemi ve İlköğretim Müzik Derslerinde Kodaly Yöntemi Uygulamaları.” Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 20(1), Bursa: Uludağ Üniversitesi Basımevi, 2007.
STAUFFER, S. L. (n.d.) “The Music Leadership Letter: Orff-Schulwerk- A Process for Today” Issues and Trends in Music Education. Silver Burdett Ginn.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 35
Kısa Sınav 0 0
Ödev 3 15
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 5 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 3 6 18
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 2 2
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 4 4
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 30 saat 5
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5 5 5 5 5
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5 5 5 5 5
OK3 0 4 5 5 0 0 0 0 0 0 3 5 5 5 5 5
OK4 0 3 3 5 0 0 0 0 3 5 0 5 0 5 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5 5 5 5 5
OK6 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5 5 5 5 5
OK7 0 0 0 0 3 0 0 0 0 5 0 5 0 4 0 0
OK8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0 5 5 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr