1 | Dersin Adı: | ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I |
2 | Dersin Kodu: | EBB3004 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 6 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | - |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç.Dr. SEZEN ÖZEKE |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | - |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
E-posta: sezenozeke@uludag.edu.tr Tel: 224-294-0945 Adres: Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi ABD Görükle, Bursa 16059 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu ders öğretmenlik becerilerini ve öğretme tekniklerini geliştirmeye yardımcı olması için düzenlenmiş bir derstir. Bu dersle hedeflenen öğrenme ve öğretme ortamları için farklı bakış açıları kazandırıp farklı düşünme yolları geliştirmeye yardımcı olmaktır. Dersin ana amacı öğrencinin müzik eğitimcisi olarak kariyerine ve gelişimine katkı sağlayacak öğretmenlik becerilerini ve öğretme tekniklerini geliştirmesine yardımcı olup farklı öğrenme ve öğretme ortamları için kendi düşünme yollarını geliştirmesini sağlayarak okul ortamında kullanabilecek ve öğrencilere anlamlı müzik ortamları sunabilecek öğretim becerileri ve teknikleri açısından kaynak oluşturmaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Müzik dersi öğretim yöntemleri hakkında kısa bilgiler verme. | Grup kaynaşması, derse giriş, dikkat toplama ve derse dikkat çekme için yapılan tanışma ve kaynaşma oyunları. |
2 | Ülkemizde müzik eğitimi, genel müzik eğitimi sistemi, ülkemizde yeni program anlayışı, ülkemizdeki müzik programının felsefesi, müzik dersinin içeriği, İlköğretim ve orta öğretimde müzik sistemi ile bağlantılı olarak müzik öğretmeni sınıfta ne yapmalı, müzik bilgileri, müzik becerileri müzik eğitiminden neler bekliyoruz, müzik dersinin amaçları ve bu amaçlar doğrultusunda müziği nasıl öğretilmeli konularında tartışma. | Yaparak Yaşayarak öğrenme ilkesini pekiştirici uygulamalı etkinlikler yapma. |
3 | Yöntem Nedir? Genel Öğretim Yöntemleri ile ilgili bilgiler verme ve Tarihsel Süreç İçinde Müzik Öğretim Yöntemleri anlatılarak Özel Öğretim Yöntemleri (Müzik Öğretim Yöntemleri) hakkında bilgi verme. Fonomimi çalışması tanıtımı.. | Fonomimi etkinlileri üzerinde çalışma. |
4 | Kodaly yöntemi felsefesi, Kodaly’e göre genel ders planı çerçevesi ve bir ders işleniş sürecini tanıma | Kodaly’ye göre örnek ders uygulaması ve öğrencilerin Fonomimi ödevlerinin dinlenmesi. |
5 | Orff yaklaşımı ve Orff enstrümanları tanıtımı. | Öğrencilerin Fonomimi ödevlerinin dinlenmesi |
6 | Orff öğretim aşamaları hakkında bilgi verme ve Orff düzenlemeleri ile nota yazımı hakkında bilgi verilmesi. | Tekerleme uygulaması yapma ve örnek Orff dersi uygulaması yapma. |
7 | Sınav öncesi genel tekrar | Beden Perküsyonu uygulamaları |
8 | Genel Değerlendirme | Dinleme haritaları uygulamaları ve ödevin verilmesi. |
9 | Dinleme dersi nasıl yapılmalı, kullanılabilecek materyallerin tanıtımı | Tekerleme ödevleri uygulaması |
10 | Tekerleme ödevleri | Dalcroze yaklaşımına göre örnek uygulamalar |
11 | Dalroze yaklaşımı, Dalcroze öğretim aşamaları | Suzuki dersi uygulamaları |
12 | Suzuki yaklaşımı ve felsefesi | Dinleme haritaları ödevi sunumları |
13 | Dalcroze, Kodaly, Orff ve Suzuki yaklaşımları ve öğretim aşamaları arasındaki benzerlikler ve farklılıklar hakkında tartışma. | Dinleme haritaları ödevi sunumları |
14 | Yarıyıl Sınavı öncesi genel tekrar |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
BOSHKOFF, R. (1991, October). Lesson Planning the Kod?ly Way. Music Educators Journal, 30-34. BOZKAYA, İ. Okul Ortamında Müzik. Özhan Matbaacılık, 2001. CAMPBELL, P. S. & SCOTT-KASSNER, C. (1995). Music in Childhood. New York: Schirmer Books. CHOKSY, L. (1988). The Kod?ly Method. (2nd ed.). New Jersey: Prentice-Hall. EROL, O. ve KOÇAK, K.O. Karamela Sepeti. Morpa Kültür Yayınları, 2005. FRAZEE, J. (1987). Discovering Orff: A Curriculum for Music Teachers. New York: Schott. MANN, R. LOVELL, J. & TEKSE, P. (1998). Yayınlanmamış ders notları. Arizona State University, Tempe, Arizona. MORGÜL, M. Müzik Nasıl Öğretilir.Yurtrenkleri Yayınevi, 1999. ÖZEKE, S. “Kodaly Yöntemi ve İlköğretim Müzik Derslerinde Kodaly Yöntemi Uygulamaları.” Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 20(1), Bursa: Uludağ Üniversitesi Basımevi, 2007. STAUFFER, S. L. (n.d.) “The Music Leadership Letter: Orff-Schulwerk- A Process for Today” Issues and Trends in Music Education. Silver Burdett Ginn. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 35 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 3 | 15 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 5 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 50 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Ödevler | 3 | 6 | 18 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 2 | 2 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |