| 1 | Dersin Adı: | ÇAĞDAŞ İSLAM DÜŞÜNÜRLERİ |
| 2 | Dersin Kodu: | İDÖ4103 |
| 3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
| 4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
| 5 | Dersin Verildiği Yıl: | 4 |
| 6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 7 |
| 7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
| 8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
| 9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
| 10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
| 11 | Dersin Önkoşulu | ------------ |
| 12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
| 13 | Dersin Dili: | Türkçe |
| 14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| 15 | Dersin Koordinatörü: | Doç.Dr. AHMET ALBAYRAK |
| 16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | --------- |
| 17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Doç. Dr. Ahmet Albayrak ahmetalbayrak1@gmail.com & ahmetalbayrak@uludag.edu.tr +90 224 29 42 204 |
| 18 | Dersin Web Adresi: | |
| 19 | Dersin Amacı | Çağdaş İslâm düşüncesinin genel yapısı, çağdaş İslâm düşünürlerinin fikirleri hakkında yeterli düzeyde bilgi vermek ve modern dönemde karşılaşılan problemlere cevap verebilecek altyapı kazandırmaktır. |
| 20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
| 21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
| 22 | Dersin İçeriği |
| Hafta | Teori | Uygulama |
| 1 | İslâm düşüncesinin genel yapısı. | |
| 2 | Çağdaş İslâm düşüncesinin temel özellikleri | |
| 3 | Çağdaş İslâm düşüncesinin problemleri. | |
| 4 | Ebü’l-Alâ Mevdûdî, eserleri ve görüşleri. | |
| 5 | Fazlurrahman ve İslâm modernizmi. | |
| 6 | İ. Râcî Fârûkî ve bilginin İslâmileştirilmesi. | |
| 7 | Nakîb el-Attas ve bilginin İslâmileştirilmesi. | |
| 8 | Seyyid Hüseyin Nasr ve gelenekselcilik. | |
| 9 | Muhammed Hamîdullah, eserleri ve görüşleri | |
| 10 | Muhammed Arkoun ve tarihselcilik. | |
| 11 | Hasan Hanefî ve tecdid düşüncesi. | |
| 12 | M. Âbid el-Câbirî, eserleri ve görüşleri. | |
| 13 | Muhammed İkbal, eserleri ve görüşleri. | |
| 14 | Sezai Karakoç, eserleri ve görüşleri. |
| 23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. Cağfer Karadaş (ed.), Çağdaş İslâm Düşünürleri, İstanbul, 2007. 2. Mevlüt Uyanık, Çağdaş İslam Düşüncesi ve Bilginin İslâmileştirilmesi, Ankara, 1999. 3. F. Ahmet Polat, Çağdaş İslâm Düşüncesinde Kur’ân’a Yaklaşımlar, İstanbul, 2007. 4. Hüseyin Yılmaz, Ezeli Hikmet ve Dinler, İstanbul, 2003. 5. Mazharuddin Sıddıki, İslâm Dünyasında Modernist Düşünce, İstanbul, 1990. |
| 24 | Değerlendirme |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
| Ara Sınav | 1 | 25 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 |
| Ödev | 1 | 25 |
| Yıl sonu Sınavı | 1 | 50 |
| Toplam | 3 | 100 |
| Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 50 | |
| Finalin BAşarıya Oranı | 50 | |
| Toplam | 100 | |
| Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
| Açıklama | ||
| 25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
| Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
| Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
| Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 3 | 30 |
| Ödevler | 1 | 42 | 42 |
| Projeler | 0 | 0 | 0 |
| Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
| Arasınavlar | 1 | 10 | 10 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 120 | ||
| Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 4 |
| 26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİM KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ÖK: Öğrenim Kazanımları | PY: Program Yeterlilikleri |
| Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |