geker@uludag.edu.tr Tel:0-224-2942116 Bursa Uludağ Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi, Çevre Mühendisliği Bölümü
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Öğrencilerimizin, kişisel gelişim yöntemlerini ve yaklaşımlarını öğrenmesi amaçlanmaktadır. Bu konularda edinecekleri bilgiler sayesinde öğrencilerin, yaşam kalitelerini arttırmalarını, zamanı ve stresi yönetebilir hale gelerek sorunlara çözüm odaklı yaklaşabilmelerini ve takım çalışmalarında aktif bireyler olmalarını sağlamak amaçlanmaktadır. Böylece, öğrencilerimizin gerek sosyal hayatlarında gerekse ileride atılacakları meslek hayatlarında daha bilinçli, mutlu ve başarılı bireyler olmalarına katkı konulmuş olacaktır.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Ders kapsamında ele alınacak konular sayesinde gerek iş hayatı gerekse akademik lisansüstü eğitim için öğrencilerin bilinçlenmesi ve kariyerlerindeki performanslarını iyileştirilmeleri ve özgüven kazanıp potansiyellerini keşfederek girişimci olma yönünde motive olmaları sağlanacaktır.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Kişisel gelişimin huzurlu bir yaşam için önemini algılar. Potansiyelini keşfetme yolculuğuna çıkar.;
2
İç motivasyonu sağlama ve kendini geliştirme tekniklerini öğrenir;
3
Olumsuz olaylar karşısında hızlı problem çözebilme tekniklerini öğrenir.;
4
Zaman, stres ve takım yönetimi konularında bilgi ve beceri sahibi olur. ;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Kendini Tanıma ile İlgili Bireysel Paylaşımlar
2
Bilinç ve Bilinçaltı Seviyesinde Farkındalık Oluşturma
3
Enerji Seviyeleri ve Özellikleri
4
Kuantum Düşünce Tekniği ile Potansiyelini Keşfetme
5
Rezonans Kanunu ve Uygulamaları
6
İç Motivasyonu Arttırma ve Disipline Olma Yaklaşımı
7
Olumsuz Olaylar Karşısında Hızlı Problem Çözebilme Teknikleri
8
Kaizen ile Atomik Alışkanlık Kazanma ve Sürdürme Teknikleri
9
Etkin Liderlik ve Takım Çalışması Yapabilme Becerileri
10
Zaman Yönetimi ve İşleri Önceliklendirme
11
Stres ve Öfke Yönetimi
12
Dönem Başında İlan Edilen Bir Konu (Davetli Konuşmacı)
13
Ödev Sunumları
14
Ödev Sunumları
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
1.Stephen R. Covey, The Seven Habits of Highly Effective People, 1989. 2.Doğan Cüceloğlu, Anlamlı ve Çoşkulu bir Yaşam için Savaşçı, 1999. 3.James Cear, Atomik Alışkanlıklar, Çeviri: Sevinç Seyla Tezcan, Pegasus Yayınları, 2022. 4.James Allen, Düşüncenin Gücü, Diyojen Yayıncılık, 2019 5.Pierre Franch, Rezonans Kanunu, Koridor Yayıncılık, 2020 6.İnternetten temin edilen raporlar, dökümanlar.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
25
Kısa Sınav
0
0
Ödev
1
15
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
3
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Ödev- Sınıf İçi Uygulama- Sınav
Açıklama
Dersin kazanımlarını ölçmek amacıyla yıl içinde bireysel olarak ödev yaptırılır. Öğrencilerin derse aktif katılımını sağlamak ve motivasyonu arttırmak için her ders sınıf içi uygulamalar yaptırılır. Yapılan sınavlarla dersin çıktılarının karşılanıp karşılanmadığı ölçülür.
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
10
1
10
Ödevler
1
14
14
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
18
18
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
20
20
Toplam İş Yükü
90
Toplam İş Yükü / 30 saat
3
Dersin AKTS Kredisi
3
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU