Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
KİŞİSEL GELİŞİM ve ETKİN YAŞAM
1 Dersin Adı: KİŞİSEL GELİŞİM ve ETKİN YAŞAM
2 Dersin Kodu: CEV3073
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Gizem EKER ŞANLI
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: geker@uludag.edu.tr
Tel:0-224-2942116
Bursa Uludağ Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi, Çevre Mühendisliği Bölümü
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Öğrencilerimizin, kişisel gelişim yöntemlerini ve yaklaşımlarını öğrenmesi amaçlanmaktadır. Bu konularda edinecekleri bilgiler sayesinde öğrencilerin, yaşam kalitelerini arttırmalarını, zamanı ve stresi yönetebilir hale gelerek sorunlara çözüm odaklı yaklaşabilmelerini ve takım çalışmalarında aktif bireyler olmalarını sağlamak amaçlanmaktadır. Böylece, öğrencilerimizin gerek sosyal hayatlarında gerekse ileride atılacakları meslek hayatlarında daha bilinçli, mutlu ve başarılı bireyler olmalarına katkı konulmuş olacaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Ders kapsamında ele alınacak konular sayesinde gerek iş hayatı gerekse akademik lisansüstü eğitim için öğrencilerin bilinçlenmesi ve kariyerlerindeki performanslarını iyileştirilmeleri ve özgüven kazanıp potansiyellerini keşfederek girişimci olma yönünde motive olmaları sağlanacaktır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Kişisel gelişimin huzurlu bir yaşam için önemini algılar. Potansiyelini keşfetme yolculuğuna çıkar.;
2 İç motivasyonu sağlama ve kendini geliştirme tekniklerini öğrenir;
3 Olumsuz olaylar karşısında hızlı problem çözebilme tekniklerini öğrenir.;
4 Zaman, stres ve takım yönetimi konularında bilgi ve beceri sahibi olur. ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Kendini Tanıma ile İlgili Bireysel Paylaşımlar
2 Bilinç ve Bilinçaltı Seviyesinde Farkındalık Oluşturma
3 Enerji Seviyeleri ve Özellikleri
4 Kuantum Düşünce Tekniği ile Potansiyelini Keşfetme
5 Rezonans Kanunu ve Uygulamaları
6 İç Motivasyonu Arttırma ve Disipline Olma Yaklaşımı
7 Olumsuz Olaylar Karşısında Hızlı Problem Çözebilme Teknikleri
8 Kaizen ile Atomik Alışkanlık Kazanma ve Sürdürme Teknikleri
9 Etkin Liderlik ve Takım Çalışması Yapabilme Becerileri
10 Zaman Yönetimi ve İşleri Önceliklendirme
11 Stres ve Öfke Yönetimi
12 Dönem Başında İlan Edilen Bir Konu (Davetli Konuşmacı)
13 Ödev Sunumları
14 Ödev Sunumları
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1.Stephen R. Covey, The Seven Habits of Highly Effective People, 1989.
2.Doğan Cüceloğlu, Anlamlı ve Çoşkulu bir Yaşam için Savaşçı, 1999.
3.James Cear, Atomik Alışkanlıklar, Çeviri: Sevinç Seyla Tezcan, Pegasus Yayınları, 2022.
4.James Allen, Düşüncenin Gücü, Diyojen Yayıncılık, 2019
5.Pierre Franch, Rezonans Kanunu, Koridor Yayıncılık, 2020
6.İnternetten temin edilen raporlar, dökümanlar.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 25
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 15
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ödev- Sınıf İçi Uygulama- Sınav
Açıklama Dersin kazanımlarını ölçmek amacıyla yıl içinde bireysel olarak ödev yaptırılır. Öğrencilerin derse aktif katılımını sağlamak ve motivasyonu arttırmak için her ders sınıf içi uygulamalar yaptırılır. Yapılan sınavlarla dersin çıktılarının karşılanıp karşılanmadığı ölçülür.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 1 14 14
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 18 18
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 20 20
Toplam İş Yükü 90
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 0 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 3 4 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 3 3 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr