Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
OYUN PROGRAMLAMA
1 Dersin Adı: OYUN PROGRAMLAMA
2 Dersin Kodu: IYZ2214
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 4
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Introduction to Game Design, Prototyping, and Development: From Concept to Playable Game with Unity and C#, Jeremi Gibson Game Programming Algorithms and Techniques A Platform-Agnostic Approach, Sanjay Madhav The Art of Game Design: A Book of Lenses, İkinci Baskı, Jesse Schell
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. MELİH ENGİN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Doç. Dr. Melih Engin
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Doç. Dr. Melih Engin
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Öğrenci oyun geliştirme ile ilgili konular hakkında genel giriş düzeyinde bilgi edinmek ve örnek projeler geliştirmek
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Oyun geliştirmede kullanılan teknikler, oyun motorları, oyun tasarımı, oynanış testleri.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Öğrenciler oyun motorlarının çalışma şeklini anlar;
2 Öğrenciler temel oyun tasarımı konularını öğrenir.;
3 Öğrenciler oyun fikirlerinin prototiplerini geliştirebilir.;
4 Öğrencler temel oyun yapay zekası algoritmalarını bilir.;
5 Öğrenciler 3 boyutlu oyun modellerinin geliştirilme aşamalarını bilir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Tanıtım
2 Oyun Tasarımı Temelleri
3 Oyun Geliştirme Dokümanları ve Örnekleri
4 Oyun Motoru Temelleri
5 Versiyon Controlü, Oyun Örneği I
6 Karakter ve Seviye Tasarımı
7 Oyun Testi
8 Ara Sınav 1
9 Game Testing
10 Oyun YZ Temelleri
11 Yol Bulma
12 Arama Ağaçları
13 Proje Sunumları
14 Final
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Introduction to Game Design, Prototyping, and Development: From Concept to Playable Game with Unity and C#, Jeremi Gibson
Game Programming Algorithms and Techniques A Platform-Agnostic Approach, Sanjay Madhav
The Art of Game Design: A Book of Lenses, İkinci Baskı, Jesse Schell
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Klasik
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 50 50
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 60 60
Toplam İş Yükü 152
Toplam İş Yükü / 30 saat 5,07
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OK1 4 5 3 5 2 5 3 4 0 0 0
OK2 4 3 0 3 4 5 0 0 0 0 0
OK3 5 4 5 5 5 3 0 0 0 0 0
OK4 2 5 5 5 0 0 0 0 0 0 0
OK5 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr