1 | Dersin Adı: | MİMARLIK VE SANAT |
2 | Dersin Kodu: | MIM3038 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 5 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | - |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BERNA COŞKUN ONAN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | - |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Doç. Dr. Berna COŞKUN ONAN Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Görükle/Bursa e-posta: onanberna@uludag.edu.tr Tel: 0-224-2942570 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Öğrencinin estetik, sanat, sanat felsefesi ve sanat kuramları hakkında genel bilgi sahibi olmasını sağlamak |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Bu ders, öğrencilerin mimarlık eğitiminde sanat kuramları ve pratiklerinden yararlanarak üretimler yapmalarına katkı sağlar. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | ARKAİK DÖNEM SANATLARI ANTİK-KLASİK DÖNEM SANATLARI HELLENİSTİK DÖNEM SANATLARI | |
2 | ORTAÇAĞ SANATI: İKONALARIN TEMEL ÖZELLİKLERİ | |
3 | RESİM, HEYKEL VE MİMARLIK TARİHİNDE GELİŞEN ORTAK KAVRAMLAR YOLUYLA SANAT TARİHİNE BÜTÜNCÜL BAKIŞ. | |
4 | RESİMDE, VİTRAYDA VE MİMARİDE GOTİK SANAT. ERKEN RÖNESANS SANATI | |
5 | RÖNESANS SANATI EKOLLERİ, YÜKSEK RÖNESANS VE ANTİK FELSEFE İLİŞKİSİ, MANİYERİZM | |
6 | BAROK SANAT YAKLAŞIMI VE TEMEL PLASTİK ÖĞELERİ BAROK SANAT ESER ÇÖZÜMLEMELERİ. BAROK SANATTA TEMEL KONULAR. | |
7 | BAROK SANATTA KÜLTÜREL FARKLILIKLAR. Ders tekrarı ve Ara Sınav | |
8 | ROKOKO SANATI VE TEMEL PLASTİK ÖZELLİKLERİ | |
9 | NEO-KLASİK SANAT TEMEL ÖZELLİKLERİ ve ESER ÇÖZÜMLEMELERİ | |
10 | ORYANTALİZM VE AKADEMİZM | |
11 | ROMANTİK SANAT, ROMANTİSİZM FELSEFESİ, ESER ÇÖZÜMLEMELERİ, | |
12 | FİGÜRATİF ROMANTİZM, ROMANTİK MANZARA RESMİ FELSEFİ TEMELLERİ VE ESER ÇÖZÜMLEMELERİYLE | |
13 | REALİZM, BARBİZON EKOLÜ VE MODERN SANATLARA BAĞLANTILAR | |
14 | SEMBOLİZM VE MODERN SANATLARA GEÇİŞ |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Sanatın Öyküsü-Erich Gombrich- Remzi Kitabevi Dünya Sanat Tarihi-Adnan Turani-Remzi Kitabevi Rönesans'ın Serüveni-Enis Batur Rönesans Düşüncesi ve Resim Sanatı, Nilüfer Öndin. Ortaçağ Sanatında Estetik ve Güzellik, Umberto Eco. Analitik Resim Çözümlemeleri, Leyla Varlık Şentürk. 19. Yüzyıl Avrupasında Heykel Ve Resim Sanatı-Zeynep İnankur Sanat Tarihinin Temel Kavramları-Heinrich Wöllflin Sanatçıların Hayat Hikayeleri-Giorgio Vasari Görme Biçimleri-John Berger Güzelliğin Tarihi-Umberto Eco Mitoloji ve İkonografi-Bedrettin Cömert İkonoloji Araştırmaları-Erwin Panofsky |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Açık uçlu ya da çoktan seçmeli | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 3 | 30 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 22 | 22 |
Toplam İş Yükü | 90 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |