1 | Dersin Adı: | BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM |
2 | Dersin Kodu: | MIM2006 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 4 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 1 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. M.ÖZGÜR EDİZ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Yok |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Prof.Dr.Özgür EDİZ ozgur@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Dersin kapsamı bilgisayar destekli tasarım kavramı üzerinden sayısal, çağdaş mimarlık araçlarının aktarılmasını içerir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Çağdaş bilgisayar destekli teknolojilerin öğrenilmesi, diğer mesleklerle uyumluluk. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Mimari tasarım ve mimari tasarım sürecini modelleştirmeye yönelik sistematik yaklaşımlar | |
2 | Sayısal ortamın özellikleri, iletişim, sunum ve tasarım ortamı | |
3 | Bilgisayar destekli mimari tasarımın kuramsal temelleri. | |
4 | ||
5 | ||
6 | ||
7 | ||
8 | ||
9 | ||
10 | ||
11 | ||
12 | ||
13 | ||
14 |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Augenbroe, G., Eastman, C., (1999), Computers in Building, Kluwer Academic Publ. U.S.A. Coyne, R.D., Rosenman, M.A., Radford, A.D., Balachandran, M., Gero, J.S., (1990), Knowledge-Based Design Systems U.S.A: Addison-Wesley. . Gero, J.S., Maher, M.L. (eds.), (1993), Modeling Creativity and Knowledge-Based Creative Design, NewJersey: Lawrence Erlbaum Ass. Publ. . Gero.J.S., Tyugu,E., (Eds.) (1994), Formal Design Methods for CAD, Elsevier, IFIP. . Jabi, W., (Ed.) (2001), Reinventing the Discourse: How Digital Tools Help Bridge and Transform Research, Education and Practice in Architecture, ACADIA2001, NewYork. . Kafai, Y., Resnick, M., (eds) (1996), Designing Thinking and Learning in a igital World, Lawrence Erlbaum, New Jersey. . Lawson, B., (1991), How Designers Think, Oxford: Butterworth. . Maher, M.L., Pu, P., (1997), Issues and Applications of Case-Based Reasoning in Design, Lawrence Erlbaum Associates Publ., New Jersey. . Pohl, J., (ed) (1997), Advances in Collaborative Design and Decision Support Systems, InterSymp-97, Germany. Stevens, G., (1990), The Reasoning Architect: Mathematics and Science in Design, Singapur: McGraw Hill. . Timmermans, H.,(ed.), (1993), Design and Decision Support Systems in Architecture, Hollanda: KluwerAcademic Publ. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 20 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 4 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 50 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | bağıl değerlendirme/ödev | |
Açıklama | bağıl değerlendirme/ödev |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 1 | 14 |
Uygulamalı Dersler | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 5 | 3 | 15 |
Ödevler | 2 | 14 | 28 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 3 | 3 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 93 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |