1 | Dersin Adı: | SANATIN KARŞILAŞTIRMALI TARİHİ |
2 | Dersin Kodu: | SNT5112 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ELVAN TOPALLI |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
elvant@uludag.edu.tr 0224-2941883 Bursa Uludağ Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi Sanat Tarihi Bölümü, Görükle-Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Çeşitli sanat dallarını, üsluplarını, dönemlerini vb karşılaştırmalı olarak gösterme |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Farklı alanlardaki sanat eserlerini tanımayı, sınıflandırmayı, karşılaştırmayı ve yorumlamayı sağlar. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Sanat dalları arasında karşılaştırma (resim-mimari-heykel gibi) | |
2 | Sanat dalları arasında karşılaştırma(el sanatları gibi) | |
3 | Sanat dalları arasında karşılaştırma (edebiyat-sanat gibi) | |
4 | Sanat dalları arasında karşılaştırma (sahne sanatları-resim gibi) | |
5 | Üsluplar arası karşılaştırma | |
6 | Üsluplar arası karşılaştırma | |
7 | Üsluplar arası karşılaştırma | |
8 | Ülkeler arası karşılaştırma | |
9 | Ülkeler arası karşılaştırma | |
10 | Sanatçılar arası karşılaştırma | |
11 | Sanatçılar arası karşılaştırma | |
12 | Sanatçılar arası karşılaştırma | |
13 | Tematik karşılaştırma | |
14 | Tematik karşılaştırma |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
D.Arasse, Yakın Bakış, İstanbul 2015. A.Artun, Sanat Hayat Bir Muamma Aforizmalar, İstanbul 2015. A.de Botton, J.Armstrong, Terapi Olarak Sanat, İstanbul 2014. S.Hodge, Gerçekten Bilmeniz Gereken 50 Sanat Fikri, İstanbul 2013. Kolektif, Binalar Nasıl Okunur?, İstanbul 2011. P.Mendelsund, Okurken Ne Görürüz?, İstanbul 2015. L.Rideal, Resimler Nasıl Okunur?, İstanbul 2015. K.White, Sanat Okulunda Öğrenilecek 101 Şey, İstanbul 2013. G.Whitham, G.Pooke, Sanatı Anlamak, İstanbul 2012. G.Whitham, G.Pooke, Çağdaş Sanatı Anlamak, İstanbul 2013. P.Wilkinson, Gerçekten Bilmeniz Gereken 50 Mimarlık Fikri, İstanbul 2015. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Öğrenciyle birlikte karar verilen ve ders içeriğine uygun olan ödev konusu üzerinde, karşılıklı dialog halinde çalışılır; değerlendirme ve düzeltmeler yapılır. Hem metin, hem sunum teslimi istenir.Dönem sonunda yapılan tek sınavda, bunlar da dikkate alınır.Dolayısıyla süreç odaklı bir yaklaşımdır. | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 14 | 6 | 84 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 26 | 26 |
Toplam İş Yükü | 180 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |