Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
1 Dersin Adı: EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
2 Dersin Kodu: MBZ0006
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi DİLEK SOYLU BAŞTUĞ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri:
Öğr. Gör. Jonathan Broutin
Bursa Uudağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fransız Dili Eğitimi ABD Görükle Kampüsü TR-16059 Bursa/Türkiye
E-posta: dilekbastug@uludag.edu.tr / 0095412813189
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Dersi alan öğrencilere, bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konularında teorik bilgilerin verilmesi ve bu bilgilerle kendi alanlarında örnek bilimsel çalışma yaptırılması.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Bu dersi tamamlayan öğrenciler bilimsel veri toplama yöntemlerini bilecekler ve uygulayabileceklerdir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Bilgi, bilim ve bilimsel araştırma ile ilgili temel kavramları tanır ve açıklar;
2 Alanyazın taraması yapabilir;
3 Bilimsel araştırma aşamalarını bilir ve uygulayabilir ;
4 Bilimsel araştırma önerisi hazırlayabilir;
5 Bilimsel veri toplama yöntemlerini bilir ve uygular ;
6 Bilimsel verileri yorumlayabilir;
7 Bilimsel araştırma raporu yazma tekniklerini bilir ve uygular;
8 Dil öğretiminde problem tespiti yapabilir ve araştırma önerisinde bulunabilir;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Bilgi, bilim ve bilimsel araştırmaya ilişkin temel kavramlar
2 Bilimsel araştırma tür ve yöntemler ile ilgili temel kavramlar
3 Bilimsel araştırma aşamalarının temel kavramları: araştırma konusu belirleme, araştırma sorusu ve varsayımları, verilerin toplanması, analizi, yorumlanması ve raporlaştırılması
4 Bilimsel alan kaynak taraması, kaynak türleri ve kaynakların sınıflandırılması
5 Bilimsel araştırma konu seçimi ve sınırlılıkları
6 Araştırma problemini oluşturma ve hipotezlerini belirleme
7 Veri toplama yöntemleri: belge taraması, gözlem, deney, anket, vs
8 Verilerin toplanması, kaydedilmesi, analizi ve yorumlanması
9 Araştırmalarda rapor hazırlama ve bilimsel yazım teknikleri: plan türleri
10 Araştırmalarda rapor hazırlama ve bilimsel yazım teknikleri: giriş ve sonuç bölümü yazma teknikleri
11 Araştırmalarda rapor hazırlama ve bilimsel yazım teknikleri: alıntılama ve teknikleri, kaynak gösterme, APA, vs
12 Bilimsel araştırma sonuçlarının yaygınlaştırılması ve bilimsel araştırma etiği
13 Örnek bir bilimsel araştırma incelenmesi
14 Örnek bir bilimsel araştırma önerilmesi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Guidère, Mathieu (2004). Méthodologie de la recherche: Guide de jeune chercheur en Lettres, Langues, Sciences humaines et sociales. Paris: Ellipes.
Karasar, Niyazi (2020). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
Karasar, Niyazi (2020). Araştırmalarda Rapor Hazırlama. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
Puren, Christian. Cours en ligne «Méthodologie de la recherche en didactique des langues-cultures», Chap.3: «Définir son projet de recherche». http://www.christianpuren.com/mes-travaux-liste-et-liens/ (page consultée le 22.02.2013)
Sayım, Ferhat (2019). Araştırma ve Tez Yazım Yöntemleri: Konu Tespiti – Süreç Yönetimi – Tez Yazımı. Ankara: Seçkin Yayınları.
Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Tez Yazım Kuralları http://www.uludag.edu.tr/dosyalar/egitimbilimleri/tez_yazim_kurallari_Mart_2016_D%C3%BCzeltme.pdf
Yıldırım, Ali ve Şimşek, Hasan (2018). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 1 10
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Dersin öğretiminde 3E, düz anlatım, tartışma, bireysel öğretim ve soru-cevap uygulanmaktadır. Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde 1 ara sınav ve 1 final Sınavı uygulanmaktadır. Değerlendirme sonucundaki başarı durumu bağıl değerlendirme şeklinde yapılmaktadır.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 12 3 36
Ödevler 0 10 10
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 8 8
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 10 10
Toplam İş Yükü 100
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,07
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 5 5 5 4 5 4 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0
OK2 3 5 4 4 5 4 0 0 3 0 0 3 0 0 0 0
OK3 3 3 4 3 5 3 0 3 3 0 0 3 0 0 0 0
OK4 3 4 4 3 5 4 0 0 3 0 0 3 0 0 0 0
OK5 3 3 4 5 5 5 0 3 5 0 0 3 0 0 0 0
OK6 3 3 3 5 3 4 0 0 4 0 0 3 0 0 0 0
OK7 3 2 4 3 3 3 0 0 3 0 0 3 0 0 0 0
OK8 3 2 4 3 3 3 0 0 3 0 0 3 0 0 0 0
OK9 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK10 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr