Bursa Uludağ Üniversitesi Devlet Konservatuarı gulayg@uludag.edu.tr 0224 294 27 00
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Çağdaş çoksesli Türk müziğinin oluşumu, gelişimi hakkında bilgi kazanmak, Cumhuriyet döneminde çağdaş Türk müziği alanında eser veren bestecileri ve eserlerini tanımak
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Tarihsel süreç içinde çağdaş Türk müziğin edebiyatının anlamak, sanatsal performans sırasında bu bilgilerden yararlanarak sanatsal bir yorum oluşturabilmek bu dersin öğrenciye en önemli katkısıdır.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Türk beşlerinin eserlerindeki üslûp özelliklerini karşılaştırabilme;
2
Birinci kuşak sonrasındaki Türk bestecilerinin eserlerindeki yaklaşımları açıklayabilme;
3
İkinci kuşak bestecilerin eserlerinden örnekler inceleyebilme;
4
Son kuşak bestecilerin eserlerinden örnekler inceleyebilme;
5
Çağdaş Türk müziğinin teknik ve estetik değerini anlayabilme;
6
Seçilmiş eserlerdeki geleneksel müzik etkilerini açıklayabilme;
7
Seçilmiş eserlerdeki çağdaş etkileri açıklayabilme;
8
Türk ve batılı bestecilerin eserleri arasındaki üslup özelliklerini karşılaştırabilme;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Cumhuriyet döneminde müzik alanındaki gelişmeler
2
İlk besteci kuşağı ve “Türk Beşleri” nin yeri
3
Türk beşlerinin eserlerindeki etki ve yaklaşımlar
4
Cumhuriyetin ilk operaları (A.A.Saygun; “Özsoy” ve “Taş bebek”, N.K.Akses; “Bayönder”)
5
Birinci kuşak sonrasındaki bestecilerin temel yaklaşımları
6
Birinci kuşak sonrasındaki besteciler (B.Tarcan, S.Kalender)
7
Birinci kuşak sonrasındaki besteciler (N.Kodallı, F.Tüzün)
Son kuşak besteciler; E.O.Fırat (Süreklilik ve Orantı), K.İnce (Fantasie of a Sudden Turtle),
12
Son kuşak besteciler; Y.Tura (Kemançe ve Beş Barok Çalgı için Concertino), H.Uçarsu
13
Son kuşak bestecilerin eserlerinden örnekler
14
Çağdaş Türk Müziği’nde gelinen nokta ve yeterliliğinin tartışılması
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
1- Aydın, Yılmaz. Türk Beşleri, Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yay. (İkinci Baskı), 2011 2- İlyasoğlu, Evin. Yirmibeş Türk Bestecisi. İstanbul: Pan Yayınları, 1989. 3- Kütahyalı, Önder. Çağdaş Müzik Tarihi. Ankara : Varol Matbaası, 1981. 4- Say, Ahmet. Müzik Ansiklopedisi. Ankara : Müzik Ansiklopedisi Yay., 2005. 5- İçerikte belirtilen eserlere ait notalar
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
40
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Dinleme sınavı, yazılı sınav, proje/ödev.
Açıklama
Çağdaş Türk müziği repertuarı dinleti sınavları ve açık uçlu yazılı sınavlar, konu başlıklarına ilişkin proje ve/veya ödevler.
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
2
28
Ödevler
0
0
0
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
1
1
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
1
1
Toplam İş Yükü
58
Toplam İş Yükü / 30 saat
1,93
Dersin AKTS Kredisi
2
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU