Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ÇAĞDAŞ TÜRK MÜZİĞİ EDEBİYATI II
1 Dersin Adı: ÇAĞDAŞ TÜRK MÜZİĞİ EDEBİYATI II
2 Dersin Kodu: KNS4068
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 8
7 Dersin AKTS Kredisi: 2
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. GÜLAY GÖĞÜŞ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof.Gökçe Altay ARTAR
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Bursa Uludağ Üniversitesi Devlet Konservatuarı
gulayg@uludag.edu.tr
0224 294 27 00
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Çağdaş çoksesli Türk müziğinin oluşumu, gelişimi hakkında bilgi kazanmak, Cumhuriyet döneminde çağdaş Türk müziği alanında eser veren bestecileri ve eserlerini tanımak
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Tarihsel süreç içinde çağdaş Türk müziğin edebiyatının anlamak, sanatsal performans sırasında bu bilgilerden yararlanarak sanatsal bir yorum oluşturabilmek bu dersin öğrenciye en önemli katkısıdır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Türk beşlerinin eserlerindeki üslûp özelliklerini karşılaştırabilme;
2 Birinci kuşak sonrasındaki Türk bestecilerinin eserlerindeki yaklaşımları açıklayabilme;
3 İkinci kuşak bestecilerin eserlerinden örnekler inceleyebilme;
4 Son kuşak bestecilerin eserlerinden örnekler inceleyebilme;
5 Çağdaş Türk müziğinin teknik ve estetik değerini anlayabilme;
6 Seçilmiş eserlerdeki geleneksel müzik etkilerini açıklayabilme;
7 Seçilmiş eserlerdeki çağdaş etkileri açıklayabilme;
8 Türk ve batılı bestecilerin eserleri arasındaki üslup özelliklerini karşılaştırabilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Cumhuriyet döneminde müzik alanındaki gelişmeler
2 İlk besteci kuşağı ve “Türk Beşleri” nin yeri
3 Türk beşlerinin eserlerindeki etki ve yaklaşımlar
4 Cumhuriyetin ilk operaları (A.A.Saygun; “Özsoy” ve “Taş bebek”, N.K.Akses; “Bayönder”)
5 Birinci kuşak sonrasındaki bestecilerin temel yaklaşımları
6 Birinci kuşak sonrasındaki besteciler (B.Tarcan, S.Kalender)
7 Birinci kuşak sonrasındaki besteciler (N.Kodallı, F.Tüzün)
8 Konuların tekrarı - Ara sınav
9 M.Sun (Nefesli Çalgılar Beşlisi "Serpinti") , İ.Baran (“Yurt Renkleri”, “Siyah Beyaz”)
10 B.Arel (Sacred Service), İ.Usmanbaş (Raslamsallar), , İ.Mimaroğlu ("La Ruche"), C.Tanç (Biçimsiz Deniz Taşlarıydı,
11 Son kuşak besteciler; E.O.Fırat (Süreklilik ve Orantı), K.İnce (Fantasie of a Sudden Turtle),
12 Son kuşak besteciler; Y.Tura (Kemançe ve Beş Barok Çalgı için Concertino), H.Uçarsu
13 Son kuşak bestecilerin eserlerinden örnekler
14 Çağdaş Türk Müziği’nde gelinen nokta ve yeterliliğinin tartışılması
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1- Aydın, Yılmaz. Türk Beşleri, Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yay. (İkinci Baskı), 2011
2- İlyasoğlu, Evin. Yirmibeş Türk Bestecisi. İstanbul: Pan Yayınları, 1989.
3- Kütahyalı, Önder. Çağdaş Müzik Tarihi. Ankara : Varol Matbaası, 1981.
4- Say, Ahmet. Müzik Ansiklopedisi. Ankara : Müzik Ansiklopedisi Yay., 2005.
5- İçerikte belirtilen eserlere ait notalar
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Dinleme sınavı, yazılı sınav, proje/ödev.
Açıklama Çağdaş Türk müziği repertuarı dinleti sınavları ve açık uçlu yazılı sınavlar, konu başlıklarına ilişkin proje ve/veya ödevler.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 58
Toplam İş Yükü / 30 saat 1,93
Dersin AKTS Kredisi 2
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 3 1 3 3 2 4 1 1 3 1 1 1
OK2 4 1 3 3 2 4 1 1 3 2 1 1
OK3 3 1 5 1 1 4 1 1 2 1 1 1
OK4 3 1 5 1 1 4 1 1 2 1 1 1
OK5 3 1 4 2 2 4 1 1 2 1 1 1
OK6 4 1 3 3 2 4 1 1 2 1 1 1
OK7 4 1 3 3 2 4 1 1 2 1 1 1
OK8 3 1 4 2 2 4 1 1 2 1 1 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr