1 | Dersin Adı: | SPOR BİLİMLERİNE GİRİŞ |
2 | Dersin Kodu: | AEB1003 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Zorunlu |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Erkut TUTKUN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | None |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Doç.Dr. Erkut Tutkun erkuttutkun@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | sporun evrensel değerlerinin neler olduğunu, spor ve etik kavramları, sporun inter ve multidisipliner yapısının önemi ve bu yapı içerisinde ele alınmasının yarar ve gerekçelerini, spora özgü kendi kavram ve düşüncelerini öne sürmeyi ve tartışabilmeyi; spor bilimleri, antrenörlük ve kondisyonerlik entelektüel algı ve düşüncelerini geliştirmektir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | 1.Neden spor yapılmalı ve yaptırılmalı 2.Sporun amaçları, sporun yapısı, günümüz yaşamında sporun yeri ve toplumsal beklentiler içerisinde spor 3.Mesleki formasyon olarak spor bilimcisi, kondisyoner ve antrenörün donanımları 4.Sporla ilgili kurumların uygulamada karşılaştığı sosyal, mesleki ve etik değerleri 5.Spor bilimleri ve antrenörlük formasyonunda karşılaşılan evrensel ve Türkiye özelindeki sorunları 6.Almakta ve alacakları eğitimin inter ve multi disipliner yaklaşım içerisinde yapılanması konularında bilgi ve düşünce geliştirir |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Spor Bilimleri ve Antrenörlük: Değişim ve farklı spor meslek alanları Çalıştay: Neden Spor? (Tartışma grupları) | |
2 | Spor ve Spor Kavramı: Spor nedir? Beden Eğitiminden Spor Eğitimi sürecine geçiş Çalıştay: Neden Spor? (Tartışma grupları) | |
3 | Sporun Amaçları: Sporun birey ve toplumsal etkileri ve değer kavramları.Çalıştay: Sporun amaçları (Tartışma grupları) | |
4 | Spor Bilimlerinin Gelişimi: Beden Eğitiminden Spor Bilimlerine geçiş Çalıştay: Sporun amaçları (Tartışma grupları) | |
5 | Spor Bilimlerinin Gelişimi: Türkiye?de Spor Bilimlerinin gelişimiÇalıştay: Performans Sporu mu Herkes İçin Spor mu? (Tartışma grupları) | |
6 | Spor Bilimlerinin Gelişimi: Spor Bilimleri ve Antrenörlük Çalıştay: Antrenör Eğitimi; Spor Okulu mu Federasyon mu? (Tartışma grupları) | |
7 | Spor Bilimlerinin Gelişimi: Antrenörlük ve Antrenör Eğitimi Çalıştay: Antrenör Eğitimi; Spor Okulu mu Federasyon mu? (Tartışma grupları) | |
8 | Spor Bilimlerinin Gelişimi: Spor ve Etik Çalıştay: Kazanmanın sınırları (Tartışma grupları) | |
9 | Spor Bilimlerinde inter ve multi disipliner yaklaşımlar Çalıştay: Kazanmanın sınırları (Tartışma grupları) | |
10 | Spor Bilimlerinde inter ve multi disipliner yaklaşımlar | |
11 | Spor Bilimlerinde inter ve multi disipliner yaklaşımlar | |
12 | Spor Bilimlerinde inter ve multi disipliner yaklaşımlar | |
13 | Genel Sınav Hazırlığı | |
14 | Genel Sınav |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
.Beyer, E.(Ed). Dictionary of Sport Science. Verlag Karl Hofmann. 1987. .Mosston, M. ve Ashworth, S. Teaching Physical Education, Third Edition. Maxwell Macmillan International Publishing Group, New York, Oxford, Singapore, Sydney. 1986. .Taşkıran, Y. Spor Bilimlerine Giriş. Yayıncı Yayınları. 2004. .Mirzeoğlu, N.(Ed.). Spor Bilimlerine Giriş. Bağırgan Yayımevi. Sporsal Kuram Dizisi-52, Ankara 2003 .Aköz, Y. (Ed). Türkiye ve Olimpiyat Sempozyumu. İstanbul Teknik Üniversitesi Beden Eğitimi Bölümü. Cenkler Matbaacılık, 1995. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | klasik sorular | |
Açıklama | %40,%60 |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 3 | 10 | 30 |
Ödevler | 0 | 10 | 50 |
Projeler | 1 | 20 | 20 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 2 | 2 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 149 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4,97 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |