Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
SPOR BİLİMLERİNE GİRİŞ
1 Dersin Adı: SPOR BİLİMLERİNE GİRİŞ
2 Dersin Kodu: AEB1003
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Zorunlu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Erkut TUTKUN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: None
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Doç.Dr. Erkut Tutkun
erkuttutkun@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı sporun evrensel değerlerinin neler olduğunu, spor ve etik kavramları, sporun inter ve multidisipliner yapısının önemi ve bu yapı içerisinde ele alınmasının yarar ve gerekçelerini, spora özgü kendi kavram ve düşüncelerini öne sürmeyi ve tartışabilmeyi; spor bilimleri, antrenörlük ve kondisyonerlik entelektüel algı ve düşüncelerini geliştirmektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: 1.Neden spor yapılmalı ve yaptırılmalı 2.Sporun amaçları, sporun yapısı, günümüz yaşamında sporun yeri ve toplumsal beklentiler içerisinde spor 3.Mesleki formasyon olarak spor bilimcisi, kondisyoner ve antrenörün donanımları 4.Sporla ilgili kurumların uygulamada karşılaştığı sosyal, mesleki ve etik değerleri 5.Spor bilimleri ve antrenörlük formasyonunda karşılaşılan evrensel ve Türkiye özelindeki sorunları 6.Almakta ve alacakları eğitimin inter ve multi disipliner yaklaşım içerisinde yapılanması konularında bilgi ve düşünce geliştirir
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Neden spor yapılmalı ve yaptırılmalı;
2 Sporun amaçları, sporun yapısı, günümüz yaşamında sporun yeri ve toplumsal beklentiler içerisinde spor;
3 Mesleki formasyon olarak spor bilimcisi, kondisyoner ve antrenörün donanımları;
4 Sporla ilgili kurumların uygulamada karşılaştığı sosyal, mesleki ve etik değerleri;
5 Spor bilimleri ve antrenörlük formasyonunda karşılaşılan evrensel ve Türkiye özelindeki sorunları;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Spor Bilimleri ve Antrenörlük: Değişim ve farklı spor meslek alanları Çalıştay: Neden Spor? (Tartışma grupları)
2 Spor ve Spor Kavramı: Spor nedir? Beden Eğitiminden Spor Eğitimi sürecine geçiş Çalıştay: Neden Spor? (Tartışma grupları)
3 Sporun Amaçları: Sporun birey ve toplumsal etkileri ve değer kavramları.Çalıştay: Sporun amaçları (Tartışma grupları)
4 Spor Bilimlerinin Gelişimi: Beden Eğitiminden Spor Bilimlerine geçiş Çalıştay: Sporun amaçları (Tartışma grupları)
5 Spor Bilimlerinin Gelişimi: Türkiye?de Spor Bilimlerinin gelişimiÇalıştay: Performans Sporu mu Herkes İçin Spor mu? (Tartışma grupları)
6 Spor Bilimlerinin Gelişimi: Spor Bilimleri ve Antrenörlük Çalıştay: Antrenör Eğitimi; Spor Okulu mu Federasyon mu? (Tartışma grupları)
7 Spor Bilimlerinin Gelişimi: Antrenörlük ve Antrenör Eğitimi Çalıştay: Antrenör Eğitimi; Spor Okulu mu Federasyon mu? (Tartışma grupları)
8 Spor Bilimlerinin Gelişimi: Spor ve Etik Çalıştay: Kazanmanın sınırları (Tartışma grupları)
9 Spor Bilimlerinde inter ve multi disipliner yaklaşımlar Çalıştay: Kazanmanın sınırları (Tartışma grupları)
10 Spor Bilimlerinde inter ve multi disipliner yaklaşımlar
11 Spor Bilimlerinde inter ve multi disipliner yaklaşımlar
12 Spor Bilimlerinde inter ve multi disipliner yaklaşımlar
13 Genel Sınav Hazırlığı
14 Genel Sınav
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: .Beyer, E.(Ed). Dictionary of Sport Science. Verlag Karl Hofmann. 1987.
.Mosston, M. ve Ashworth, S. Teaching Physical Education, Third Edition. Maxwell Macmillan International Publishing Group, New York, Oxford, Singapore, Sydney. 1986.
.Taşkıran, Y. Spor Bilimlerine Giriş. Yayıncı Yayınları. 2004.
.Mirzeoğlu, N.(Ed.). Spor Bilimlerine Giriş. Bağırgan Yayımevi. Sporsal Kuram Dizisi-52, Ankara 2003
.Aköz, Y. (Ed). Türkiye ve Olimpiyat Sempozyumu. İstanbul Teknik Üniversitesi Beden Eğitimi Bölümü. Cenkler Matbaacılık, 1995.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları klasik sorular
Açıklama %40,%60
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 3 10 30
Ödevler 0 10 50
Projeler 1 20 20
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 2 2
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 5 5
Toplam İş Yükü 149
Toplam İş Yükü / 30 saat 4,97
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OK1 5 0 0 0 5 0 0 5 0 0 4
OK2 5 0 0 0 5 0 0 5 0 0 0
OK3 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr