Bursa Uludağ Üniversitesi Devlet Konservatuvarı +90 224 294 27 10 gcalgan@uludag.edu.tr
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
XIX.yüzyıl ve sonrasında senfoni ve konçerto türünde oluşan gelişmeleri örnek eserler inceleyerek kavramak.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Çeşitli dönem ve stillerini tarihsel boyut, teknik, müzikal analiz ve performans boyutunda deneyimleyerek sanatsal olgunluk kazanmak
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
XIX.yüzyıl konçertolarındaki romantik anlayışı tanımlayabilme;
2
Tchaikovsky ve Shostakovich senfonilerinin özelliklerini açıklayabilme ;
3
XIX.yüzyıl sonunda oluşan “yeni dünya” etkilerini açıklayabilme;
4
Senfoni ve konçertoda empresyonizmin etkisini örnekleyebilme;
5
Mahler’in senfoni repertuvarındaki yerini açıklayabilme;
6
XX.yüzyıl müziğindeki farklı görüşlerin senfonik müziğe yansımalarını tanıyabilme;
7
Türk bestecilerinin senfoni ve konçertolarının özelliklerini açıklayabilme;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Tchaikovsky, Berg ve John Adams'ın keman konçertolarındaki romantik özellikler
2
Tchaikovsky, re minör keman konçertosu
3
Berg- keman konçertosu: Bir Meleğin Anısına; John Adams- Keman Konçertosu, (1. Bölüm)
4
Tchaikovsky ve Shostakovich'in Senfonik Manifestoları
5
Shostakovich, Re minör Senfoni No.5, op. 47; 1. ve 4. Bölüm
6
Dvorák, Gershwin ve Copland'ın eserlerindeki "Yeni Dünya" elemanları
7
Copland, Klarnet Konçertosu
8
Rachmaninoff, Barber ve Elgar'ın Post-Romantik Konçertoları
9
Debussy, Ravel ve Dutilleux'un sunduğu taze Fransız havası
10
Debussy, La mer / Deniz, Üç Senfonik Skeç
11
Mahler: Senfoni türünün ruhsal, psikolojik, ilahi ve münzevi yükselişi
12
Mahler, Senfoni No.9
13
Senfoni türünün parçacıkları: Stravinsky, Roy Harris ve William Schuman
14
Türk bestecilerin senfoni ve konçertoları: Erkin, Saygun, Akses
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
1-Cuyler, Louise. The Symphony. 2nd Ed., Harmonie Park Press, 1995 2-Roeder, Michael. A History of the Concerto. Amadeus Press, 1994 3-Stedman, Preston. The Symphony. 2nd Ed., Prentice-Hall, 1992 4-Steinberg, Michael. The Concerto. Oxford University Press, 1998
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
40
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Ödev, tartışma
Açıklama
Senfoni ve Konçertoda romantik anlayış, empresyonizmin etkisi, XX. yy. müziğinde farklı görüşler ve bu alanda Türk bestecilerin özelliklerine yönelik çalışmalar yapılarak değerlendirilmektedir.
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
10
4
40
Ödevler
0
5
20
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
4
4
Diğer
4
5
20
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
6
6
Toplam İş Yükü
118
Toplam İş Yükü / 30 saat
3,93
Dersin AKTS Kredisi
4
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU