1 | Dersin Adı: | YAŞ GRUPLARINA GÖRE SES EĞİTİMİ TEKNİKLERİ |
2 | Dersin Kodu: | MUZ6121 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Doktora |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. GÜLNIHAL GÜL |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı gulnihal@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | İnsanda ses sistemini tanımak, ses eğitimi sürecinde yapılan çalışmalar hakkında bilgi sahibi olmak, yaş gruplarına uygun ses eğitimi tekniklerini bilmek ve uygulamaları yapmak. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | İnsandaki ses sistemi genel ögelerini tanıyarak, ses eğitimi ilkeleri doğrultusunda yaş gruplarına uygun ses eğitimi uygulamaları yapmak . |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Ses eğitimi sürecine hazırlık | |
2 | Ses eğitiminde metot | |
3 | Ses sistemini tanıma ve farkındalık | |
4 | Solunum çalışmaları | |
5 | Sesi üretme-kullanma ve sürdürme | |
6 | Rezonatör ve artikülatör organlar | |
7 | Ses eğitiminde eşgüdümsel davranışlar | |
8 | Ses eğitiminde teknik ve yorum | |
9 | Yorum ve müzikalite | |
10 | Ses eğitiminde ölçme ve değerlendirme | |
11 | Farklı yaş gruplarına göre ses eğitimi | |
12 | Repertuvar oluşturma | |
13 | Ses eğitimine ilişkin ulusal akademik çalışmaların incelenmesi | |
14 | Ses eğitimine ilişkin uluslararası akademik çalışmaların incelenmesi |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Baltacıoğlu, A.G. (2015). Şan İçin Temel Bilgiler ve Ses Egzersizleri, Müzik Eğitimi Yayınları, Ankara. Davran, Y. (1997). Şarkı Söyleme Sanatının Öyküsü, Evrensel Müzikevi, Ankara. Kartal, M. (2013). Ses Teknikleri Konuşmacılar ve Şarkıcılar İçin, Ray Yayıncılık. Murtezaoğlu, C. (2014). Ses Metodu 1 - Nefes Alma Teknikleri, BGST Yayınları. Sabar, G.(2008). Sesimiz – Eğitimi ve Korunması,PAn Yayıncılık. Töreyin, A.M. (2016). Ses Eğitimi : Temel Kavramlar İlkeler Yöntemler, Pan Yayıncılık, Ankara. Töreyin, A. M. (2020). Ses Eğitiminde Metot ve Uygulama,Akademisyen Kitabevi, Ankara. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Açık uçlu yazılı sınav | |
Açıklama | Ders mutlak değerlendirilmektedir. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 2,87 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |