Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TÜRKÇE EĞİTİMİNDE METİN SEÇİMİ VE KULLANIMI
1 Dersin Adı: TÜRKÇE EĞİTİMİNDE METİN SEÇİMİ VE KULLANIMI
2 Dersin Kodu: TUR5137
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: İngilizce
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SÜLEYMAN EROĞLU
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: (seroglu@uludag.edu.tr-0 (224) 2955037 Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, B Blok Görükle / Bursa)
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı; Türkçenin eğitimi ve öğretimi sürecinde metin seçimi ve kullanımını sağlayacak yöntem ve tekniklerin kazandırılmasıdır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Bu ders, öğrencilere Türkçenin eğitimi ve öğretimi sürecinde metin seçimi ve kullanımını becerisi kazandıracaktır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Türkçenin eğitimi ve öğretimi sürecinde metin seçimi ve kullanımı hakkında bilgi sahibi olma;
2 Metin merkezli bir ders olan Türkçenin eğitimi ve öğretimi sürecinde metin seçimi ve kullanımı yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olma;
3 Türkçe Eğitim Programının genel amaçları doğrultusunda metin kullanımı konusunda planlamalar yapıp uygulayabilme ;
4 Türk dili ve kültürüne ait edebî metinleri öğretim malzemesi olarak kullanabilme ;
5 Farklı türlere ait edebî metinler üzerinde öğretici materyaller tasarlayabilme;
6 Türkçenin öğretimi sürecinde edebî metinlerin tür özelliklerinin metin kullanımı açısından olumlu ve olumsuz yönlerini tespit edebilme;
7 Türkçenin öğretimi sürecinde olaya dayalı edebî metin türlerinin seçimi ve bu metinlerin kullanımı ile ilgili yöntemleri edinme;
8 Türkçenin öğretimi sürecinde duyguya dayalı edebî metin türlerinin seçimi ve bu metinlerin kullanımı ile ilgili yöntemleri edinme;
9 Türkçenin öğretimi sürecinde bilgiye dayalı edebî metin türlerinin seçimi ve bu metinlerin kullanımı ile ilgili yöntemleri edinme;
10 Türkçe öğretimi amacına yönelik eğitsel metinler oluşturabilme ve bu metinler üzerinde destekleyici materyaller geliştirebilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dersin içeriği ve işleyiş planı
2 Türkçenin öğretimi sürecinde kullanılabilecek metinlerin belirlenmesi ve değerlendirilmesi
3 Türkçenin öğretimi sürecinde metin merkezli dil öğretim yöntem ve tekniklerinin belirlenmesi
4 Türkçenin öğretimi sürecinde metin seçimi ve kullanımı amacına yönelik kaynak tarama çalışmaları ve elde edilen sonuçların değerlendirilmesi
5 Türkçenin öğretimi ve materyal geliştirme sürecinde kullanılabilecek edebî metinlerin öğretim materyaline dönüştürülmesinde göz önünde bulundurulacak esaslar
6 Türkçe öğretiminin metin seçimi ve kullanımı sürecinde olaya dayalı türlerin elverişlilik ve sınırlılıklarının değerlendirilmesi
7 Türkçe öğretiminin metin seçimi ve kullanımı sürecinde duyguya dayalı türlerin elverişlilik ve sınırlılıklarının değerlendirilmesi
8 Türkçe öğretiminin metin seçimi ve kullanımı sürecinde bilgiye dayalı türlerin elverişlilik ve sınırlılıklarının değerlendirilmesi
9 Olaya dayalı edebî metinler üzerinde metin seçimi ve kullanımı çalışmaları
10 Duyguya dayalı edebî metinler üzerinde metin seçimi ve kullanımı çalışmaları
11 Bilgiye dayalı edebî metinler üzerinde metin seçimi ve kullanımı
12 Metin seçimi ve kullanımı çalışmalarının sunumu
13 Metin seçimi ve kullanımı çalışmalarının sunumu
14 Metin seçimi ve kullanımı çalışmalarının sunumu Genel değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Türkçe Eğitim Programı, MEB
Mustafa Cemiloğlu, Türkçe Öğretimi, Alfa Yayınları, Bursa.
Leyla Küçükahmet, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Nobel Akademik Yay., 2017.
Mualla Murat Nuhoğlu, Tamer Özsoy, Ahmet Aydin, Türkçe Öğretiminde Materyal Tasarımı, Nobel Akademi Yay., 2014.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Klasik yazılı sınav
Açıklama Mutlak değerlendirme
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 4 16
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 54 54
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 54 54
Toplam İş Yükü 180
Toplam İş Yükü / 30 saat 6
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 1 4 5 1 1 2 5 2 1 5 4 5
OK2 1 3 4 1 1 1 4 1 1 4 4 4
OK3 1 5 4 2 1 2 5 1 2 5 5 5
OK4 1 5 5 5 3 2 2 5 2 3 5 4
OK5 1 4 5 4 4 3 3 4 3 2 4 3
OK6 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0
OK8 0 0 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0
OK9 0 0 0 0 0 0 0 0 3 0 0 0
OK10 0 0 0 0 0 0 0 0 0 3 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr