(seroglu@uludag.edu.tr-0 (224) 2955037 Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, B Blok Görükle / Bursa)
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; Türkçenin eğitimi ve öğretimi sürecinde metin seçimi ve kullanımını sağlayacak yöntem ve tekniklerin kazandırılmasıdır.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Bu ders, öğrencilere Türkçenin eğitimi ve öğretimi sürecinde metin seçimi ve kullanımını becerisi kazandıracaktır.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Türkçenin eğitimi ve öğretimi sürecinde metin seçimi ve kullanımı hakkında bilgi sahibi olma;
2
Metin merkezli bir ders olan Türkçenin eğitimi ve öğretimi sürecinde metin seçimi ve kullanımı yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olma;
3
Türkçe Eğitim Programının genel amaçları doğrultusunda metin kullanımı konusunda planlamalar yapıp uygulayabilme ;
4
Türk dili ve kültürüne ait edebî metinleri öğretim malzemesi olarak kullanabilme ;
5
Farklı türlere ait edebî metinler üzerinde öğretici materyaller tasarlayabilme;
6
Türkçenin öğretimi sürecinde edebî metinlerin tür özelliklerinin metin kullanımı açısından olumlu ve olumsuz yönlerini tespit edebilme;
7
Türkçenin öğretimi sürecinde olaya dayalı edebî metin türlerinin seçimi ve bu metinlerin kullanımı ile ilgili yöntemleri edinme;
8
Türkçenin öğretimi sürecinde duyguya dayalı edebî metin türlerinin seçimi ve bu metinlerin kullanımı ile ilgili yöntemleri edinme;
9
Türkçenin öğretimi sürecinde bilgiye dayalı edebî metin türlerinin seçimi ve bu metinlerin kullanımı ile ilgili yöntemleri edinme;
10
Türkçe öğretimi amacına yönelik eğitsel metinler oluşturabilme ve bu metinler üzerinde destekleyici materyaller geliştirebilme;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Dersin içeriği ve işleyiş planı
2
Türkçenin öğretimi sürecinde kullanılabilecek metinlerin belirlenmesi ve değerlendirilmesi
3
Türkçenin öğretimi sürecinde metin merkezli dil öğretim yöntem ve tekniklerinin belirlenmesi
4
Türkçenin öğretimi sürecinde metin seçimi ve kullanımı amacına yönelik kaynak tarama çalışmaları ve elde edilen sonuçların değerlendirilmesi
5
Türkçenin öğretimi ve materyal geliştirme sürecinde kullanılabilecek edebî metinlerin öğretim materyaline dönüştürülmesinde göz önünde bulundurulacak esaslar
6
Türkçe öğretiminin metin seçimi ve kullanımı sürecinde olaya dayalı türlerin elverişlilik ve sınırlılıklarının değerlendirilmesi
7
Türkçe öğretiminin metin seçimi ve kullanımı sürecinde duyguya dayalı türlerin elverişlilik ve sınırlılıklarının değerlendirilmesi
8
Türkçe öğretiminin metin seçimi ve kullanımı sürecinde bilgiye dayalı türlerin elverişlilik ve sınırlılıklarının değerlendirilmesi
9
Olaya dayalı edebî metinler üzerinde metin seçimi ve kullanımı çalışmaları
10
Duyguya dayalı edebî metinler üzerinde metin seçimi ve kullanımı çalışmaları
11
Bilgiye dayalı edebî metinler üzerinde metin seçimi ve kullanımı
12
Metin seçimi ve kullanımı çalışmalarının sunumu
13
Metin seçimi ve kullanımı çalışmalarının sunumu
14
Metin seçimi ve kullanımı çalışmalarının sunumu
Genel değerlendirme
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Türkçe Eğitim Programı, MEB Mustafa Cemiloğlu, Türkçe Öğretimi, Alfa Yayınları, Bursa. Leyla Küçükahmet, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Nobel Akademik Yay., 2017. Mualla Murat Nuhoğlu, Tamer Özsoy, Ahmet Aydin, Türkçe Öğretiminde Materyal Tasarımı, Nobel Akademi Yay., 2014.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
40
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Klasik yazılı sınav
Açıklama
Mutlak değerlendirme
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
2
28
Ödevler
0
4
16
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
54
54
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
54
54
Toplam İş Yükü
180
Toplam İş Yükü / 30 saat
6
Dersin AKTS Kredisi
6
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU