1 | Dersin Adı: | ÇOCUK ve OYUN |
2 | Dersin Kodu: | ÇCKZ115 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Önlisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. Ömer DİLEK |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | MYO'ların Yönetim Kurullarının Görevlendirdiği öğretim elemanları |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Öğretim Görevlisi Ömer DİLEK omerdilek@uludag.edu.tr 0224 841 24 39 / Büyükorhan M.Y.O. |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Çocuğun gelişimine uygun oyun etkinliklerini uygulamak ve oyun dağarcığını geliştirmek |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Oyunun erken çocukluk dönemdeki önemini açıklar. Oyun türleri ve oyun aşamalarını uygulamada kullanır ve değerlendirir. Oyun temelli programı açıklar. Etkili oyun alanları ve içerikleri oluşturmak için gerekli unsurları açıklar. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Oyunun tanımı ve temel özellikleri | |
2 | Klasik Oyun Kuramları | |
3 | Çağdaş Oyun Kuramları | |
4 | Oyunun çocuk gelişimi açısından önemi ve oyun evreleri | |
5 | Oyun çeşitleri ve yöresel oyunların derlenmesi | |
6 | Oyun dağarcığının geliştirilmesi | |
7 | Oyun dağarcığının geliştirilmesi | |
8 | Oyun dağarcığının geliştirilmesi | |
9 | Oyun Etkinliği planı hazırlanması | |
10 | Oyun Etkinliği planı hazırlanması | |
11 | Oyun etkinliği uygulanması | |
12 | Oyun etkinliği uygulanması | |
13 | Özel Eğitimde oyun etkinliği planı hazırlanması | |
14 | Özel Eğitimde oyun etkinliği planı uygulanması |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Sevinç, M. (2007). Erken Çocukluk Gelişimi ve Eğitiminde Oyun. Morpa Yayınları. Seyrek, H. ve Sun, M. (2003). Okulöncesi Eğitiminde Oyun. Mey Yayınları. Durualp, E. ve Aral, N. (2011). Oyun Temelli Sosyal Beceri Eğitimi. Vize Yayınları. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 3 | 10 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 5 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Ölçme ve değerlendirme Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır. | |
Açıklama | Sonuçlar öğrenci otomasyon sistemi ile saptanan harf notu ile belirlenmektedir. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 3 | 9 | 27 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 8 | 8 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 9 | 9 |
Toplam İş Yükü | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |