1 | Dersin Adı: | TÜRKÇE KOMPOZİSYON I |
2 | Dersin Kodu: | TDE1011 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Dersin ön koşulu yoktur. |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ALEV SINAR UĞURLU |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Arş. Gör. Dr. Semra AKGÜL |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
semraakgul@uludag.edu.tr 02242941819 Bursa Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Görükle Kampüsü/Görükle, Nilüfer, Bursa 2242941819 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Öğrencilerde ana dil sevgi ve şuurunu uyandırmak, Türkçenin dil ve kullanılış özelliklerini bilim sanat ve kültür dili düzeyinde öğretmek |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Türkçeyi doğru ve estetik biçimde kullanabilme. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Yazım kuralları | |
2 | Yazım kurallarını uygulama | |
3 | Anlatım Bozuklukları | |
4 | Doğru sözcük seçimi | |
5 | Cümlelerin doğru biçimde kullanılması | |
6 | Paragraf | |
7 | Paragraf | |
8 | Kültür ve dil | |
9 | Konuyu seçme, sınırlandırma | |
10 | Amaç | |
11 | İçerik | |
12 | Plan | |
13 | Kompozisyon yazarken yapılan yanlışlar | |
14 | Örnek metinler |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Şerif Aktaş, Edebiyat ve Edebi Eser Üzerine Yazılar. Mehmet Kaplan, Edebiyatımızın İçinden. Mehmet Kaplan, Kültür ve Dil. Mehmet Kaplan, Nesillerin Ruhu. İsmail Çetişli, Sanat ve Edebiyatta Temel Kavramlar. Emin Özdemir, Sözlü Yazılı Anlatım Sanatı, Remzi Kitabevi,İstanbul, 1986 Fevziye Abdulah Tansel, İyi ve Doğru Yazma Usülleri,Kubbealtı, İstanbul, 1985 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 0 | 2 | 6 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 4 | 2 | 8 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |