Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TÜRKÇE KOMPOZİSYON I
1 Dersin Adı: TÜRKÇE KOMPOZİSYON I
2 Dersin Kodu: TDE1011
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Dersin ön koşulu yoktur.
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ALEV SINAR UĞURLU
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Arş. Gör. Dr. Semra AKGÜL
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: semraakgul@uludag.edu.tr
02242941819
Bursa Uludağ Üniversitesi
Fen-Edebiyat Fakültesi
Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü
Görükle Kampüsü/Görükle, Nilüfer, Bursa
2242941819
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Öğrencilerde ana dil sevgi ve şuurunu uyandırmak, Türkçenin dil ve kullanılış özelliklerini bilim sanat ve kültür dili düzeyinde öğretmek
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Türkçeyi doğru ve estetik biçimde kullanabilme.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Türkçenin genel yazım kurallarını öğrenmek;
2 Verilen bir konu üzerinde planlı ve anlamlı yazılar yazabilmek;
3 Çeşitli yazılı anlatım türlerini tanımak;
4 Edebi metnin özelliklerini görmek;
5 Kültürün ne olduğunu kavramak ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Yazım kuralları
2 Yazım kurallarını uygulama
3 Anlatım Bozuklukları
4 Doğru sözcük seçimi
5 Cümlelerin doğru biçimde kullanılması
6 Paragraf
7 Paragraf
8 Kültür ve dil
9 Konuyu seçme, sınırlandırma
10 Amaç
11 İçerik
12 Plan
13 Kompozisyon yazarken yapılan yanlışlar
14 Örnek metinler
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Şerif Aktaş, Edebiyat ve Edebi Eser Üzerine Yazılar.
Mehmet Kaplan, Edebiyatımızın İçinden.
Mehmet Kaplan, Kültür ve Dil.
Mehmet Kaplan, Nesillerin Ruhu.
İsmail Çetişli, Sanat ve Edebiyatta Temel Kavramlar.
Emin Özdemir, Sözlü Yazılı Anlatım Sanatı, Remzi Kitabevi,İstanbul, 1986
Fevziye Abdulah Tansel, İyi ve Doğru Yazma Usülleri,Kubbealtı, İstanbul, 1985
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 2 6
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 4 2 8
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 10 10
Toplam İş Yükü 100
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 5 5 4 4 5 4 4 1 1 0 0
OK2 4 5 5 4 4 4 4 4 2 1 0 0
OK3 5 4 3 4 5 5 5 5 3 4 0 0
OK4 5 5 4 5 5 4 4 4 2 2 0 0
OK5 5 5 5 5 5 5 4 4 1 2 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr