1 | Dersin Adı: | ÇAĞDAŞ FIKIH PROBLEMLERİ |
2 | Dersin Kodu: | TIB6126 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Doktora |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Ali Kaya |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Prof. Dr. H. İbrahim ACAR, Doç. Dr. M. Salih KUMAŞ, Dr. Öğr. Üyesi Eren GÜNDÜZ, Dr. Öğr. Üyesi S. Mehmet UĞUR |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
alikaya@uludag.edu.tr U.Ü. İlahiyat Fakültesi 60 280 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Güncel fıkhî problemleri tanımak ve çözümleri konusunda fikir üretmek. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Alan bilgisi edinimi |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Fıkhî Problemlerin Çözümünde izlenecek yöntemler | |
2 | Teorik problemler: İçtihat kapısının açık oluşu, içtihadın bölünebilmesi, bir asırın müçtehitsiz kalması | |
3 | Kıyas-taklit, telfik, belli bir mezhebe bağlı kalma zorunluluğu | |
4 | Faiz-riba ilişkisi | |
5 | Finansman temin yöntemleri ve Katılım bankalarının faaliyetleri | |
6 | Enflasyon ve Faiz yasağı ile ilişkisi | |
7 | Sigorta | |
8 | Borsa | |
9 | Faktoring-barter | |
10 | Organ ve doku nakli | |
11 | Tüp bebek | |
12 | Ötenazi | |
13 | Genetik kopyalama | |
14 | Gıda güvenliği ve helal gıda |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: | 1. Doç. Dr. Ali KAYA, Güncel Tartışmalı Dini Konular. 2. Prof. Dr. Hamdi Döndüren, Kur’an ve Sünnete Göre Güncel Fıkhî Problemler, İstanbul 2011. 3. Prof. Dr. Yunus Vehbi Yavuz, Çağdaş Fıkıh Problemleri, İstanbul 2008. 4. Prof. Dr. Nihat Dalgın, Gündemdeki Tartışmalı Dini Konular İstanbul 2004. 5. Prof. Dr. Mehmet Şener, Günümüz Fıkıh Problemleri İzmir 2003. 6. Mevdudî modern çağda İslamî Meseleler Konya 1971 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Çoktan seçmeli ve klasik sınav | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 9 | 126 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 180 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |