Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
SEMİNER
1 Dersin Adı: SEMİNER
2 Dersin Kodu: TIB5172
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 0
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. CAĞFER KARADAŞ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Dr. A. Saim Kılavuz, Prof. Dr. Tevfik Yücedoğru, Prof. Dr. Salih Karacabey, Prof. Dr. Ali Kaya, Prof. Dr. H. İbrahim Acar, Prof. Dr. Orhan Şener Koloğlu, Prof. Dr. Remzi Kaya, Prof. Dr. Abdullah Karahan, Prof. Dr. Hüseyin Kahraman, Prof. Dr. Celil Kiraz, Prof. Dr. Abdullah Kartal, Prof. Dr. Salih Çift, Prof. Dr. Abdurrezzak Tek, Prof. Dr. Hüseyin Günday, Prof. Dr. İsmail Güler, Prof. Dr. Şener Şahin, Doç. Dr. Hasan Taşdelen, Doç. Dr. Abdürrahim Kozalı, Doç. Dr. Ulvi Murat Kılavuz, Doç. Dr. Mutlu Gül, Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Çelenk, Dr. Öğr. Üyesi Mustafa Bilgin, Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Salih Kumaş, Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Efe, Dr. Öğr. Üyesi Eren Gündüz, Dr. Öğr. Üyesi Ömer Türkmen, Dr. Öğr. Üyesi Ömer Faruk Bilgin, Dr. Öğr. Üyesi Selahattin Öz, Dr. Öğr. Üyesi Serkan Başaran, Dr. Öğr. Üyesi Asiye Tığlı, Dr. Öğr. Üyesi Muhammed Koçak
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof. Dr. CAĞFER KARADAŞ
caferkaradas@hotmail.com
0224 243 10 66-60406, U.Ü. İlahiyat Fakültesi
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Öğrencinin tez çalışmasına başlayabilmesi için ihtiyaç duyduğu bilgi ve becerilerin mikro bir tez çalışması üzerinde tatbikini sağlamak suretiyle onu tez çalışmasına hazır hale getirmektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Bilgi toplama, araştırma ve analiz etme yetkinliğini kullanarak yenilikleri takip edebilme ve çalıştığı alanda uygulayabilme
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Araştırma konusunun seçimini seminer ödevi adı verilen küçük bir çalışma üzerinde örnekleyebilme ;
2 Nitelik ve nicelik açısından araştırmanın muhtevasına ve derinliğine uygun bir şekilde kaynak belirleyebilme ve küçük bir çalışma üzerinde örnekleyebilme ;
3 Araştırma verilerini usulüne göre toplama, kaydetme ve kullanma becerisini küçük bir çalışma üzerinde örnekleyebilme ;
4 Araştırma verilerini yorumlama ve akademik metin inşa etme becerisini küçük bir çalışma üzerinde örnekleyebilme ;
5 Akademik etiğe uygun bir şekilde atıf yapma ve kaynakça oluşturma becerisini küçük bir çalışma üzerinde örnekleyebilme ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Bilimsel araştırma sürecinde uyulması gereken kuralları belirleyen mevzuatın; Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Yönergesi’nin, Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği’nin ilgili maddelerinin ve Tez Hazırlama Kılavuzu’nun incelenmesi ve sunumu
2 Araştırma konusunun belirlenişinin bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri literatürü ile ilişkili bir şekilde bir örnek üzerinde gösterilmesi
3 Nitelik ve nicelik açısından araştırmanın muhtevasına uygun kaynakların seçiminin ve Zotero /Mendeley gibi akademik işbirliği ağlarında düzenlenişinin bir örnek üzerinde gösterilmesi
4 Araştırma taslağının oluşturulması, başlıkların Office programına tanıtılması, yazım sitili ve şablonların kullanımının bir örnek üzerinde gösterilmesi
5 İSNAD, APA, Chicago gibi yaygın dipnot ve kaynakça sistemlerinin kullanımının bir örnek üzerinde gösterilmesi
6 Araştırmanın konusu, amacı, sınırları, kaynak değerlendirmesi, yöntemi ve planına ilişkin alt başlıkları içeren giriş bölümünün oluşturulmasının bir örnek üzerinde gösterilmesi
7 Araştırma verilerini usulüne göre toplama ve kaydetme becerisinin küçük bir çalışma üzerinde örneklenmesi
8 Araştırma verilerini kullanma ve yorumlama becerisinin küçük bir çalışma üzerinde örneklenmesi
9 Akademik metin inşa etme becerisinin bir örnek üzerinde bir gösterilmesi
10 Akademik yazma becerisinin bir örnek üzerinde bir gösterilmesi
11 Akademik etiğe uygun bir şekilde atıf becerisinin küçük bir çalışma üzerinde örneklenmesi
12 Tez hazırlama kılavuzuna uygun bir şekilde kaynakça oluşturma becerisinin küçük bir çalışma üzerinde örneklenmesi
13 Dönem boyunca hazırlanan seminer ödevinin sunumu
14 Seminer ödevinin tartışılması
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödevler, Performanslar 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Klasik Sınav
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 0 0 0
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 12 10 120
Ödevler, Performanslar 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 2 2
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 30 saat 5
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 4 5 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 5 0 0 5 0 0 0 5 0 0
OK3 0 0 0 0 5 0 0 5 5 0 0 4
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr