1 | Dersin Adı: | SEMİNER |
2 | Dersin Kodu: | TIB5172 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. CAĞFER KARADAŞ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Prof. Dr. A. Saim Kılavuz, Prof. Dr. Tevfik Yücedoğru, Prof. Dr. Salih Karacabey, Prof. Dr. Ali Kaya, Prof. Dr. H. İbrahim Acar, Prof. Dr. Orhan Şener Koloğlu, Prof. Dr. Remzi Kaya, Prof. Dr. Abdullah Karahan, Prof. Dr. Hüseyin Kahraman, Prof. Dr. Celil Kiraz, Prof. Dr. Abdullah Kartal, Prof. Dr. Salih Çift, Prof. Dr. Abdurrezzak Tek, Prof. Dr. Hüseyin Günday, Prof. Dr. İsmail Güler, Prof. Dr. Şener Şahin, Doç. Dr. Hasan Taşdelen, Doç. Dr. Abdürrahim Kozalı, Doç. Dr. Ulvi Murat Kılavuz, Doç. Dr. Mutlu Gül, Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Çelenk, Dr. Öğr. Üyesi Mustafa Bilgin, Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Salih Kumaş, Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Efe, Dr. Öğr. Üyesi Eren Gündüz, Dr. Öğr. Üyesi Ömer Türkmen, Dr. Öğr. Üyesi Ömer Faruk Bilgin, Dr. Öğr. Üyesi Selahattin Öz, Dr. Öğr. Üyesi Serkan Başaran, Dr. Öğr. Üyesi Asiye Tığlı, Dr. Öğr. Üyesi Muhammed Koçak |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Prof. Dr. CAĞFER KARADAŞ caferkaradas@hotmail.com 0224 243 10 66-60406, U.Ü. İlahiyat Fakültesi |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Öğrencinin tez çalışmasına başlayabilmesi için ihtiyaç duyduğu bilgi ve becerilerin mikro bir tez çalışması üzerinde tatbikini sağlamak suretiyle onu tez çalışmasına hazır hale getirmektir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Bilgi toplama, araştırma ve analiz etme yetkinliğini kullanarak yenilikleri takip edebilme ve çalıştığı alanda uygulayabilme |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Bilimsel araştırma sürecinde uyulması gereken kuralları belirleyen mevzuatın; Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Yönergesi’nin, Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği’nin ilgili maddelerinin ve Tez Hazırlama Kılavuzu’nun incelenmesi ve sunumu | |
2 | Araştırma konusunun belirlenişinin bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri literatürü ile ilişkili bir şekilde bir örnek üzerinde gösterilmesi | |
3 | Nitelik ve nicelik açısından araştırmanın muhtevasına uygun kaynakların seçiminin ve Zotero /Mendeley gibi akademik işbirliği ağlarında düzenlenişinin bir örnek üzerinde gösterilmesi | |
4 | Araştırma taslağının oluşturulması, başlıkların Office programına tanıtılması, yazım sitili ve şablonların kullanımının bir örnek üzerinde gösterilmesi | |
5 | İSNAD, APA, Chicago gibi yaygın dipnot ve kaynakça sistemlerinin kullanımının bir örnek üzerinde gösterilmesi | |
6 | Araştırmanın konusu, amacı, sınırları, kaynak değerlendirmesi, yöntemi ve planına ilişkin alt başlıkları içeren giriş bölümünün oluşturulmasının bir örnek üzerinde gösterilmesi | |
7 | Araştırma verilerini usulüne göre toplama ve kaydetme becerisinin küçük bir çalışma üzerinde örneklenmesi | |
8 | Araştırma verilerini kullanma ve yorumlama becerisinin küçük bir çalışma üzerinde örneklenmesi | |
9 | Akademik metin inşa etme becerisinin bir örnek üzerinde bir gösterilmesi | |
10 | Akademik yazma becerisinin bir örnek üzerinde bir gösterilmesi | |
11 | Akademik etiğe uygun bir şekilde atıf becerisinin küçük bir çalışma üzerinde örneklenmesi | |
12 | Tez hazırlama kılavuzuna uygun bir şekilde kaynakça oluşturma becerisinin küçük bir çalışma üzerinde örneklenmesi | |
13 | Dönem boyunca hazırlanan seminer ödevinin sunumu | |
14 | Seminer ödevinin tartışılması |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: | |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Klasik Sınav | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 0 | 0 | 0 |
Uygulamalı Dersler | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 12 | 10 | 120 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |