Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
OKUMA KÜLTÜRÜ
1 Dersin Adı: OKUMA KÜLTÜRÜ
2 Dersin Kodu: SIN6120
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok.
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. HÜLYA KARTAL
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Yok.
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: hkartal@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu derste okuma kültürünün gelişimi ve bu sürece etki eden faktörlerin araştırma sonuçlarına dayalı olarak ortaya konulması amaçlanmaktadır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Okuma kültürünün ediniminde en kritik dönemlerden biri olan ilkokul çağında yapılacak uygulamalar ve bu uygulamaların sonuçları hakkında bilgi edinerek alternatif uygulamalar geliştirme konusunda öğretmenler ve lisansüstü öğrencilere mesleki katkıda bulunulacağı düşünülmektedir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Okuma kültürünün gelişimine etki eden faktörleri bilebilme;
2 Okuma kültürüne etki eden okul faktörünün etkin kılınabilmesi için uygun yollar geliştirebilme;
3 Okuma kültürünün gelişimini destekleyebilecek alternatif yollar bulabilme;
4 Okuma kültürüne etki eden faktörlerden "kütüphane" faktörünü çok yönlü ele alabilme;
5 Erken okuryazarlık döneminin okuma kültürü edinimi açısından önemini bilebilme;
6 İlkokul döneminin okuma kültürü edinimi bakımından kritik önemini bilebilme ve buna uygun bir okuryazarlık ortamı oluşturabilme;
7 Okuma kültürü ediniminde "öğretmenin okur" olmasının önemini bilebilme ve buna uygun yaklaşımlar sergileyebilme;
8 Toplumsal kalkınma ve toplumun iyi oluşu bakımından okuma kültürünün önemini bilerek bu yönde sınıf içi uygulamalar yapabilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Okuma kültürünün gelişimine etki eden faktörler I
2 Okuma kültürünün gelişimine etki eden faktörler II
3 Okuma kültürünün gelişimine etki eden faktörler III
4 Okuma kültürünün gelişim basamakları I
5 Okuma kültürünün gelişim basamakları II
6 Okuma kültürü edinme sürecinde Türkçe dersleri ve Türkçe Dersi Öğretim Programı
7 Okuma kültürü edinme sürecinde Türkçe ders kitapları
8 Okuma kültürü edinme sürecinde çocuk yazının yeri
9 Okuma kültürü edinme sürecinde çocuk yazının yeri
10 Okuma kültürüne etki eden faktörlerden "kütüphane" faktörü
11 Okuma kültürü ediniminde "öğretmenin okur" olmasının önemi
12 Okuma kültürü ediniminde "ailenin okur" olması ve "ev okuryazarlık" ortamının önemi
13 Toplumsal kalkınma ve toplumun iyi oluşu bakımından okuma kültürünün önemi
14 Toplumsal kalkınma ve toplumun iyi oluşu bakımından okuma kültürünün önemi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Bebeklik ve Erken Çocukluk Döneminde Kitap
Okuma: Çocuk Sağlığı İzlemlerinde Etkili Bir
Gelişim Önerisi
Karaçay, B. (2011). Okuyan Beyin. Bilim ve Teknoloji
Cremin, T., Bearne, E., Mottram, M., & Goodwin, P. (2008). Primary teachers as readers: Primary teachers as readers. English in Education, 42(1), 8-23.
Cremin, T., Mottram, M., Collins, F., Powell, S., & Safford, K. (2009). Teachers as readers: building communities of readers. Literacy, 43(1), 11-19.
Duncan, S. P. (2010). Instilling a lifelong love of reading. Kappa Delta Pi Record, 46(2), 90-93.
Cliff Hodges, G. (2010). Reasons for reading: why literature matters. Literacy, 44(2), 60-68.
Granado, C. (2014). Teachers as readers: a study of the reading habits of future teachers/El docente como lector: estudio de los hábitos lectores de futuros docentes. Cultura y educación, 26(1), 44-70.
Gambrell, L. B. (2015). Getting students hooked on the reading habit. The Reading Teacher, 69(3), 259-263.
Lesesne, T. S. (1991). Developing lifetime readers: Suggestions from fifty years of research. The English Journal, 80(6), 61-64.
Thompson, R., & McIlnay, M. (2019). Nobody wants to read anymore! Using a multimodal approach to make literature engaging. Journal of English Language and Literature, 7, 21-40.
Kim, J. S. (2006). Effects of a voluntary summer reading intervention on reading achievement: Results from a randomized field trial. Educational Evaluation and Policy Analysis, 28(4), 335-355.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 3 100
Yıl sonu Sınavı 0 0
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 100
Finalin BAşarıya Oranı 0
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Açık uçlu sorulardan oluşan klasik sınav uygulanmaktadır.
Açıklama Mutlak değerlendirme uygulanmaktadır.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 3 18 54
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 0 0 0
Toplam İş Yükü 124
Toplam İş Yükü / 30 saat 4,13
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİM KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6
OK1 0 0 0 0 0 5
OK2 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0
OK4 0 5 2 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 5
OK8 5 0 0 0 0 5
ÖK: Öğrenim Kazanımları PY: Program Yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr