Dersin amacı, öğrencilerin pazarlama kavramı, yaklaşımları ve stratejileri hakkında bilgi sahibi olmalarının ve pazarlama bağlamında yapı malzemesi piyasasını tanımalarının, işleyişi kavramalarının ve güncel gelişmeleri öğrenmelerinin sağlanmasıdır.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Ders, yapı malzemesi pazarlamasında hem teknik hem de etik anlamda doğru stratejilerin uygulanmasının sağlanması açısından mesleki gelişime katkı sunmaktadır.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Öğrencilerin pazarlama – yapı malzemesi ilişkisini ve mimarlığın yaygın bir uygulama alanını oluşturan yapı malzemesi sektörü bakımından rolünü algılamalarının sağlanması;
2
Öğrencilere etik ve doğru pazarlama stratejileri ile mimarlık bilgilerinin bir araya getirilmesi ile yapı malzemesi geliştirme – pazarlama becerisinin kazandırılması ;
3
Öğrencilere rekabet nedeniyle sürekli değişen ve gelişen yapı malzemesi pazarındaki çağdaş atılımları takip etme becerisinin kazandırılması;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Pazarlamanın Tanımı ve Kapsamı
2
Pazarlamanın Özellikleri, Pazar Kavramı ve Türleri
3
Pazarlama İlkeleri, Yönetimi ve Yapı Malzemesi İlişkisi
4
Makroekonomik Açıdan Yapı Malzemesi
5
Mikroekonomik Açıdan Yapı Malzemesi
6
Yapı Malzemesi Sektöründe Arz / Talep İlişkileri ve Piyasa Yapısı
7
Yapı Malzemesi Sektöründe Arz / Talep İlişkileri ve Piyasa Yapısı
8
Yapı Malzemesi Sektöründe Yaşanan Sorunlar
9
Yapı Malzemesi Sektöründeki Güncel Gelişmeler
10
Yapı Malzemesi Sektöründeki Güncel Gelişmeler
11
Rekabet Kavramı, Firmalar ve Yapı Malzemesi Geliştirme (Ar-Ge)
12
Rekabet Kavramı, Firmalar ve Yapı Malzemesi Geliştirme (Ar-Ge)
13
Öğrenci Ödev Sunumları
14
Öğrenci Ödev Sunumları
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Öztürk, A. (2009). Pazarlama İlkeleri, Gazi Kitabevi. Tokol, T. (2007). Pazarlama Yönetimi, Nobel Yayın Dağıtım. Eriç, M. (1994) Yapı Fiziği ve Malzemesi, Literatür Yayıncılık Toydemir, N. (2011) Yapı Elemanı Tasarımında Malzeme, Literatür Yayıncılık.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
20
Kısa Sınav
0
0
Ödev
1
20
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
3
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Öğrenci sayısı 20’nin altında olduğunda mutlak değerlendirme, 20’nin üstünde olduğunda ise bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır. Ders başarısı ara sınav (test), final sınavı (test) ile ödev üzerinden değerlendirilmektedir.
Açıklama
Öğrenci sayısı 20’nin altında olduğunda mutlak değerlendirme, 20’nin üstünde olduğunda ise bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır. Ders başarısı ara sınav (test), final sınavı (test) ile ödev üzerinden değerlendirilmektedir.
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
2
28
Ödevler
1
20
20
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
4
2
8
Arasınavlar
1
3
3
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
3
3
Toplam İş Yükü
93
Toplam İş Yükü / 30 saat
3
Dersin AKTS Kredisi
3
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU