Dersin amacı, öğrencilerin gayrimenkul değerleme konusunda bilgi sahibi olmalarının ve yapı tasarımında esas olan unsurların gayrimenkul değeri açısından rol ve etkilerini öğrenmelerinin sağlanmasıdır.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Ders, gayrimenkul değerlemesinde yapı tasarımının yerinin ve öneminin bilinmesinin sağlanması ile gayrimenkul değerleme uygulamalarında mimarlık disiplininin mevcut konumunun geliştirilmesi açısından katkı sunmaktadır.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Öğrencilerin gayrimenkul değerlemesi, kullanım alanları ve mimarlık mesleği ile ilişkisi hakkında bilgi edinmelerinin sağlanması;
2
Öğrencilere gayrimenkul değerini etkileyen yapısal tasarım unsurlarını, özellikle fiziksel ve sosyal çevreye duyarlı tasarım ve planlamanın gayrimenkul değerine etkisini algılama becerisi kazandırılması;
3
Öğrencilerin mimari tasarım çözümlerini gayrimenkul değeri açısından yorumlayabilmelerinin sağlanması, disiplinlerarası düşünme yeteneğinin geliştirilmesi;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Gayrimenkul Kavramı ve Gayrimenkul Değerlemesi
2
Gayrimenkul Değerlemesinin Kullanım Alanları
3
Gayrimenkul Piyasası, Temel Mevzuat ve Kavramlar
4
Gayrimenkul Değerleme İlke ve Esasları
5
Gayrimenkul Değerleme Süreci, Yöntemleri ve Standartları
6
Yapısal Tasarım Kavramı ve Yapısal Tasarımı Oluşturan Unsurlar
7
Yapısal Tasarım Kavramı ve Yapısal Tasarımı Oluşturan Unsurlar
8
Yapısal Tasarım – Gayrimenkul Değerleme İlişkisi
9
Gayrimenkul Değerini Arttıran ve Azaltan Yapısal Tasarım Unsurları
10
Gayrimenkul Değerleme Açısından Yapı Tasarımı ve Uygulamaları
11
Gayrimenkul Değerleme Açısından Yapı Tasarımı ve Uygulamaları
12
Gayrimenkul Değerleme Açısından Yapı Tasarımı ve Uygulamaları
13
Öğrenci Ödev Sunumları
14
Öğrenci Ödev Sunumları
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Yetgin, F., Eroğlu, E. (2009). Gayrimenkul Değerlemesi. Özer, F. (2011).Taşınmaz Değerlemesi, Cinius Yayınları. Anderson, J. (2011). Mimarlık Temelleri: Mimari Tasarım, Literatür Yayıncılık. Farrelly, L. (2012). Mimarlık Temelleri: Yapım + Malzeme, Literatür Yayıncılık Toydemir, N. (2011) Yapı Elemanı Tasarımında Malzeme, Literatür Yayıncılık.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
20
Kısa Sınav
0
0
Ödev
1
20
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
3
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Öğrenci sayısı 20’nin altında olduğunda mutlak değerlendirme, 20’nin üstünde olduğunda ise bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır. Ders başarısı ara sınav (test), final sınavı (test) ile ödev üzerinden değerlendirilmektedir.
Açıklama
Öğrenci sayısı 20’nin altında olduğunda mutlak değerlendirme, 20’nin üstünde olduğunda ise bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır. Ders başarısı ara sınav (test), final sınavı (test) ile ödev üzerinden değerlendirilmektedir.
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
2
28
Ödevler
1
20
20
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
4
2
8
Arasınavlar
1
3
3
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
3
3
Toplam İş Yükü
93
Toplam İş Yükü / 30 saat
3
Dersin AKTS Kredisi
3
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU