1 | Dersin Adı: | AHŞAP YAPI MALZEMESİNDE SORUNLAR ve ÇÖZÜMLER |
2 | Dersin Kodu: | MIM6014 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Doktora |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | - |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç.Dr. ZEHRA SEVGEN PERKER |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | - |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | zsperker@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Dersin amacı; ahşap malzemede görülen bünyesel ve dış etkilerden kaynaklanan sorunların, söz konusu sorunların görsel ve deneysel analizinde kullanılan çağdaş ilke ve yöntemler ile sorunların çözümünde kullanılan güncel yöntemlerin öğrenciye aktarılmasıdır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Ders, ahşap yapı malzemesinin sorunlarının ve çözüm alternatiflerinin bilinmesini sağlayarak, ahşap yapı kültürünün sürdürülmesi ve ahşap malzeme ile sürdürülebilir yapılar tasarlanabilmesi açısından mesleki gelişime katkı sunmaktadır. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Ahşap yapı malzemesinin tanımı, genel özellikleri, yapıdaki kullanım yeri ve şekli, yapıda kullanılan ahşap türlerinin sınıflandırılması ve özellikleri | |
2 | Ahşap yapı malzemesinde oluşan sorunların görsel ve deneysel analizinde esas alınan çağdaş ilke ve yöntemler | |
3 | Ahşap yapı malzemesinde oluşan sorunların görsel ve deneysel analizinde esas alınan çağdaş ilke ve yöntemler | |
4 | Yapıda kullanılan ahşap türlerine göre ahşap malzemenin bünyesel özelliklerinden kaynaklanan sorunlar | |
5 | Yapıda kullanılan ahşap türlerine göre ahşap malzemenin bünyesel özelliklerinden kaynaklanan sorunlar | |
6 | Yapıda kullanılan ahşap türlerine göre ahşap malzemenin bünyesel özelliklerinden kaynaklanan sorunlar | |
7 | Yapıda kullanılan ahşap türlerine göre ahşap malzemenin bünyesel özelliklerinden kaynaklanan sorunlar | |
8 | Yapıda kullanılan ahşap malzemede dış etkilerden kaynaklanan sorunlar | |
9 | Yapıda kullanılan ahşap malzemede dış etkilerden kaynaklanan sorunlar | |
10 | Yapıda kullanılan ahşap malzemede dış etkilerden kaynaklanan sorunlar | |
11 | Ahşap malzemede oluşan sorunların önlenmesinde ve giderilmesinde kullanılan çağdaş çözüm yöntemleri | |
12 | Ahşap malzemede oluşan sorunların önlenmesinde ve giderilmesinde kullanılan çağdaş çözüm yöntemleri | |
13 | Ahşap malzemede oluşan sorunların önlenmesinde ve giderilmesinde kullanılan çağdaş çözüm yöntemleri | |
14 | Ödev Sunumları |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Alemdaroğlu,T. (1998). Ağaç Kimyası. Gazi Büro Kitabevi, Ankara. Eriç,M., (1994). Yapı Fiziği ve Malzemesi. Literatür Yayınları, İstanbul. Günay, R. (2002). Geleneksel Ahşap Yapılar Sorunları ve Çözüm Yolları. Birsen Yayınevi, İstanbul. Örs, Y., Keskin, H. (2001). Ağaç Malzeme Bilgisi. Atlas Yayın Dağıtım, Ankara. Perker, Z.S. (2004). Geleneksel Ahşap Yapılarımızda Kullanım Sürecinde Oluşan Yapı Elemanı Bozulmalarının Cumalıkızık Örneğinde İncelenmesi, Uludağ Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Mimarlık Anabilim Dalı, Yapı Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Bursa. Richardson, B.A. (1993). Wood Preservation. E. & F.N. Spon. Wood Preservation, NSW Heritage Office Information Sheet, The Maintenance Series 5.1. Morrel, J. (2008). Wood Preservation, University Of Missouri Extension Publishing. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 20 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 3 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Ders başarısı ara sınav (yazılı sınav), final sınavı (yazılı sınav) ile ödev üzerinden değerlendirilmektedir. | |
Açıklama | Ders başarısı ara sınav (yazılı sınav), final sınavı (yazılı sınav) ile ödev üzerinden değerlendirilmektedir. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Ödevler | 1 | 40 | 40 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 4 | 2 | 8 |
Arasınavlar | 1 | 3 | 3 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 183 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |