1 | Dersin Adı: | YAPISAL DEĞER TABANLI GAYRİMENKUL GELİŞTİRME |
2 | Dersin Kodu: | MIM5047 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç.Dr. ZEHRA SEVGEN PERKER |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | zsperker@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin gayrimenkul değerleme ve geliştirme kavramlarını değerleme ve geliştirme ilişkilerini kavramalarının sağlanması, gayrimenkul değerleme ve geliştirmede esas olan yapısal unsurları öğrenerek değerleme ve geliştirme planlamasını yapısal unsurlar açısından irdeleyebilmelerinin sağlanmasıdır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Ders, gayrimenkul geliştirmede yapı tasarımının yerinin ve öneminin bilinmesinin sağlanması ile gayrimenkul geliştirme uygulamalarında mimarlık disiplininin mevcut konumunun geliştirilmesi açısından katkı sunmaktadır. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Gayrimenkul Değerleme ve Geliştirme Kavramları, Değerleme ve Geliştirmenin Önemi | |
2 | Gayrimenkul Değerleme ve Geliştirme Esasları | |
3 | Gayrimenkul Değerleme ve Geliştirme Esasları | |
4 | Gayrimenkul Değerleme ve Geliştirme Süreç ve Aktörleri | |
5 | Gayrimenkul Değerleme ve Geliştirme Süreç ve Aktörleri / Mimarın Rolü | |
6 | Gayrimenkul Değerleme ve Geliştirme Yöntemleri | |
7 | Gayrimenkul Değerleme ve Geliştirme Yöntemleri | |
8 | Gayrimenkul Değerleme ve Geliştirme Yöntemleri | |
9 | Gayrimenkul Değerleme ve Geliştirme Yöntemleri | |
10 | Gayrimenkul Değerleme – Geliştirme İlişkileri ve Yapısal Unsurlar | |
11 | Gayrimenkul Değerleme – Geliştirme İlişkileri ve Yapısal Unsurlar | |
12 | Gayrimenkul Değerleme – Geliştirme İlişkileri ve Yapısal Unsurlar | |
13 | Öğrenci Ödev Sunumları | |
14 | Öğrenci Ödev Sunumları |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Barkham, R. (2012).Real Estate and Globalisation, Wiley , USA Haight, G. Timothy Singer, Daniel D. (2005). Real Estate Investment Handbook, Wiley, USA. Millhouse, J.A. (1997). Assessing The Effect Of Architectural Design on Real Estate Values: A Qualitative Approach, Massachusetts Institute of Technology. Peiser, R. B., Hamilton, D. (2003). Proffessional Real Estate Development, Washington Farrelly, L. (2012). Mimarlık Temelleri: Yapım + Malzeme, Literatür Yayıncılık Özer, F. (2011).Taşınmaz Değerlemesi, Cinius Yayınları. Toydemir, N. (2011) Yapı Elemanı Tasarımında Malzeme, Literatür Yayıncılık. Weston, R. (2003). Materials, Form and Architecture, Laurence King Publishing. Yetgin, F., Eroğlu, E. (2009). Gayrimenkul Değerlemesi. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 20 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 3 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Ders başarısı ara sınav (yazılı sınav), final sınavı (yazılı sınav) ile ödev üzerinden değerlendirilmektedir. | |
Açıklama | Ders başarısı ara sınav (yazılı sınav), final sınavı (yazılı sınav) ile ödev üzerinden değerlendirilmektedir. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Ödevler | 1 | 40 | 40 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 4 | 2 | 8 |
Arasınavlar | 1 | 3 | 3 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 183 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |