1 | Dersin Adı: | SANAT TARİHİ KURAMLARI |
2 | Dersin Kodu: | SNT5104 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | ön koşulsuz |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi Filiz İNANAN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Dr. Öğretim Üyesi Filiz İnanan inanan@uludag.edu.tr Bursa Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sanat Tarihi Bölümü Görükle Kampüsü 16059 Nilüfer - Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Öğrencilerin sanat kuramları hakkında bilgi kazanarak, eserlerin dönem ve üslup değerlendirmesini yapabilmesini sağlamak, öğrencilere sanat yapıtını okuma becerisi kazandırmak. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Sanat Tarihi kuramları ve bu kuramların yaratıcısı olan kuramcı, sanat ve sanatçıları tanımak. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Dersin tanıtımı | |
2 | Sanat Tarihi disiplini hakkında genel bilgi | |
3 | Vasari | |
4 | Winckelmann | |
5 | Wölfflin | |
6 | Riegl | |
7 | Warburg | |
8 | Panofsky | |
9 | Gombrich | |
10 | Damisch | |
11 | Sanat yapıtlarına yaklaşım biçimleri değerlendirmesi | |
12 | Sanat yapıtlarına yaklaşım biçimleri değerlendirmesi | |
13 | Sanat yapıtlarına yaklaşım biçimleri değerlendirmesi | |
14 | Sanat yapıtlarına yaklaşım biçimleri değerlendirmesi |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
C.Harrison -P.Wood;Sanat ve Kuram 1900-2000, Küre Yayınları, 2011. P.Klee, Çağdaş Sanat Kuramı, Çev:M.Dündar. Uşun Tükel-Serap Yüzgüller, Sözden İmgeye Batı Sanatında İkonografi, Hayalperest Yayınevi, 2018. H.Wöfflin, Sanat Tarihinin Temel Kavramları, Hayalperest Yayınevi, 2015. J.J.Winckelmann, Antikçağ Sanat Tarihi, Say Yayınları 2012. E.Panofsky, İkonoloji Araştırmaları, Pinhan Yayıncılık, 2014. A. Ziss, Estetik Gerçekliği Sanatsal Özümsemenin Bilimi, Hayalperest Yayınevi, 2016. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 40 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Derste sonuç odaklı yaklaşım izlenmekte ve öğretilen bilgi yazılı sınav uygulamasıyla ölçülmektedir. | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 1 | 20 | 60 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 184 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 6,13 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |