Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
SANAT TARİHİ KURAMLARI
1 Dersin Adı: SANAT TARİHİ KURAMLARI
2 Dersin Kodu: SNT5104
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu ön koşulsuz
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi Filiz İNANAN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Dr. Öğretim Üyesi Filiz İnanan
inanan@uludag.edu.tr
Bursa Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi
Sanat Tarihi Bölümü Görükle Kampüsü
16059 Nilüfer - Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Öğrencilerin sanat kuramları hakkında bilgi kazanarak, eserlerin dönem ve üslup değerlendirmesini yapabilmesini sağlamak, öğrencilere sanat yapıtını okuma becerisi kazandırmak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Sanat Tarihi kuramları ve bu kuramların yaratıcısı olan kuramcı, sanat ve sanatçıları tanımak.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Sanat tarihi kuramları hakkında teorik bir bilgi birikimi sahibi olmak;
2 Sanata kuramsal ve kritik yaklaşımları öğrenmek;
3 Araştırma ve sözlü sunum yapabilmek;
4 İlgili alandaki araştırmacıların yayınlarını tanımak;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dersin tanıtımı
2 Sanat Tarihi disiplini hakkında genel bilgi
3 Vasari
4 Winckelmann
5 Wölfflin
6 Riegl
7 Warburg
8 Panofsky
9 Gombrich
10 Damisch
11 Sanat yapıtlarına yaklaşım biçimleri değerlendirmesi
12 Sanat yapıtlarına yaklaşım biçimleri değerlendirmesi
13 Sanat yapıtlarına yaklaşım biçimleri değerlendirmesi
14 Sanat yapıtlarına yaklaşım biçimleri değerlendirmesi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
C.Harrison -P.Wood;Sanat ve Kuram 1900-2000, Küre Yayınları, 2011.
P.Klee, Çağdaş Sanat Kuramı, Çev:M.Dündar.
Uşun Tükel-Serap Yüzgüller, Sözden İmgeye Batı Sanatında İkonografi, Hayalperest Yayınevi, 2018.
H.Wöfflin, Sanat Tarihinin Temel Kavramları, Hayalperest Yayınevi, 2015.
J.J.Winckelmann, Antikçağ Sanat Tarihi, Say Yayınları 2012.
E.Panofsky, İkonoloji Araştırmaları, Pinhan Yayıncılık, 2014.
A. Ziss, Estetik Gerçekliği Sanatsal Özümsemenin Bilimi, Hayalperest Yayınevi, 2016.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 40
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Derste sonuç odaklı yaklaşım izlenmekte ve öğretilen bilgi yazılı sınav uygulamasıyla ölçülmektedir.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 1 20 60
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 40 40
Toplam İş Yükü 184
Toplam İş Yükü / 30 saat 6,13
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6
OK1 5 5 5 0 5 0
OK2 5 5 5 0 5 0
OK3 5 5 5 0 5 0
OK4 5 5 5 0 5 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr