Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
BİTİRME PROJESİ
1 Dersin Adı: BİTİRME PROJESİ
2 Dersin Kodu: GRTZ206
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Önlisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 4
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 2
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. ERHAN MUTLUGÜN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Meslek Yüksekokulları Yönetim Kurullarının görevlendirdiği öğretim elemanları.
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Öğr.Gör.Dr. Erhan MUTLUGÜN
Teknik Bilimler MYO, Tasarım Bölümü, Grafik Tasarım Programı
e- mail: emutlugun@uludag.edu.tr
GSM: 0532 316 52 51
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bir ticari markanın yaratılma ve tanıtılma sürecindeki tüm planlama ve uygulamaların proje kapsamında yürütülmesi ve sunum aşamalarının deneyimlenmesi
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Öğrenciler, öğrenimleri süresince edindikleri tüm bilgi,deneyim ve becerileri bitirme projeleri dersinde sektörel bir projeye çevirir ve bir marka yaratarak oluşturdukları markanın pazarlanmasını öğrenirler. Böylece mezuniyet sonrası iş yapabilme becerisi elde ederler.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Bir ticari marka yaratma üzerine konsept oluşturma;
2 Görsel iletişim öğelerini tasarlama;
3 Ürüne uygun ambalaj tasarlama ;
4 Markanın ürün veya hizmetlerinin reklam ve tanıtımı için tasarım yapma;
5 Görsel ve sözel sunum hazırlama;
6 Ekip çalışması içinde yer alma;
7 Mesleki süreç ve ilişkileri deneyimleme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Grafik Tasarımın tanımı, işlevi, ve ticari etkinliğinin öneminin tartışılması Marka karakteri ve adlandırma çalışmaları
2 Markanın tanımı, marka yaratma adımları, marka kimliği Marka karakteri ve adlandırma çalışmaları
3 Marka yaratmada adlandırma ve görsel kimlik tasarımının adımları ve önemi Logo, logotayp tasarlama
4 Logo tanımı, özellikleri, tipografi ve renge dayalı kimliğin örnekler üzerinden tartışılması Logo, logotayp tasarlama
5 Kurumsal kimlik yaratım aşamaları, basılı kurumsal evrakta tasarım ve düzenleme ilkeleri, ve baskı ve kağıt kalitesine ilişkin örneklemeler (kartvizt, antetli kağıt, zarf, dosya, vs Kurumsal kimlik tasarımı
6 Markada algılama farklılığı yaratmada sloganın önemi , ve özelliklerinin örnekler üzerinden tartışılması Kurumsal kimlik ürünlerinin baskıya hazırlanması
7 Ambalajda malzeme ve tasarım özellikleri, amaca uygunluk, ekonomiklik, işlevsellik gibi niteliklerin örneklemeler üzerinden tartışılması Ambalaj tasarımı
8 Ders tekrarı ve Ara Sınav Basılı reklam çalışmalarının yürütülmesi (dergi ilanı, afiş, broşür, katalog v.b.)
9 Reklamın amaçları, reklam ortamlarının özellikleri, reklam uygulamalarının aşamaları, reklamın işlevleri ve öneminin önceki bilgiler ışığında tartışılması Kurumsal kimlik kitapçığının tamamlanması
10 Fotoğraf, illustrasyon, tipografi ve layout kavramlarının örnekler üzerinden tartışılması Promosyon ürünlerinin tasarlanması (bardak, anahtarlık, kalem,önlük, T shirt, v.s..)
11 Marka kimliğine dayalı ürün tasarımı Stand tasarımı, üç boyutlu çizimi, sergileme unsurlarının oluşturulması
12 Sergileme tasarımı : standın sahip olması gereken tasarım ve malzeme özelliklerinin örneklenerek tartışılması Stand giydirme için baskıya hazırlık aşamalarının yapılması
13 Görsel sunum kalitesinin, ve sözel sunum tekniklerinin, beden dilinin ve fikrin savunulmasının iletişim bağlamında öneminin tartışılması Jüri öncesi son hazırlıklar
14 Tüketici davranışının psikolojik ve sosyolojik boyutunun tartışılması, tüketici haklarının ve rekabet koşullarının etik ve hukuki boyutunun tartışılması
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Becer, E. (1999), İletişim ve Grafik Tasarım, Dost kitabevi, Ankara
Craig,J. (1992), Graphic design career guide, Watson guptill publ., NY.
Fishel, C. (2003), Design secrets: packaging, Rockport publ.
Heibert, K.J.(1992), Graphic design process, Van Nostrand
Reinhold, NY
İstek, R. (2005), Görsel iletişimde tipografi ve syfa düzeni, pusula yay., İst.
Garrofe, J. (2007), Structural packaging, Pageone Publ.
Godfrey, J. (2006) The best of brochure design, Rockport publ.
Göksel , B. , Elden, m., Kocabaş F. (1997), Pazarlama iletişimi açısından halkla ilişkiler ve reklam, Yayınevi yay.
Grafik Tasarım dergisi
Kınık, M. (2005) Grafik tasarım ve üretim teknolojileri, asil yay.
Odabaşı, Y. (20029 Tüketici davranışı, Mediacat yay.
Uçar, T.F. ( 2004), Görsel iletişin ve Grafik tasarım, İnkılap yay.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ölçme ve değerlendirme, Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır.
Açıklama Sonuçlar, öğrenci otomasyon sistemi ile saptanan harf notu ile belirlenmektedir.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Projeler 1 70 70
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 15 15
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 25 25
Toplam İş Yükü 180
Toplam İş Yükü / 30 saat 6
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 5 4 4 3 5 5 3 5 3 5 5
OK2 5 5 2 4 3 5 4 3 5 3 5 5
OK3 5 4 2 4 5 5 5 5 5 2 5 5
OK4 5 5 4 4 5 5 5 5 5 4 5 5
OK5 5 5 4 5 5 5 5 5 5 4 5 5
OK6 1 1 5 1 1 3 1 1 1 1 5 5
OK7 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr