1 | Dersin Adı: | BİTİRME PROJESİ |
2 | Dersin Kodu: | GRTZ206 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Önlisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 4 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. ERHAN MUTLUGÜN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Meslek Yüksekokulları Yönetim Kurullarının görevlendirdiği öğretim elemanları. |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Öğr.Gör.Dr. Erhan MUTLUGÜN Teknik Bilimler MYO, Tasarım Bölümü, Grafik Tasarım Programı e- mail: emutlugun@uludag.edu.tr GSM: 0532 316 52 51 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bir ticari markanın yaratılma ve tanıtılma sürecindeki tüm planlama ve uygulamaların proje kapsamında yürütülmesi ve sunum aşamalarının deneyimlenmesi |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Öğrenciler, öğrenimleri süresince edindikleri tüm bilgi,deneyim ve becerileri bitirme projeleri dersinde sektörel bir projeye çevirir ve bir marka yaratarak oluşturdukları markanın pazarlanmasını öğrenirler. Böylece mezuniyet sonrası iş yapabilme becerisi elde ederler. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Grafik Tasarımın tanımı, işlevi, ve ticari etkinliğinin öneminin tartışılması | Marka karakteri ve adlandırma çalışmaları |
2 | Markanın tanımı, marka yaratma adımları, marka kimliği | Marka karakteri ve adlandırma çalışmaları |
3 | Marka yaratmada adlandırma ve görsel kimlik tasarımının adımları ve önemi | Logo, logotayp tasarlama |
4 | Logo tanımı, özellikleri, tipografi ve renge dayalı kimliğin örnekler üzerinden tartışılması | Logo, logotayp tasarlama |
5 | Kurumsal kimlik yaratım aşamaları, basılı kurumsal evrakta tasarım ve düzenleme ilkeleri, ve baskı ve kağıt kalitesine ilişkin örneklemeler (kartvizt, antetli kağıt, zarf, dosya, vs | Kurumsal kimlik tasarımı |
6 | Markada algılama farklılığı yaratmada sloganın önemi , ve özelliklerinin örnekler üzerinden tartışılması | Kurumsal kimlik ürünlerinin baskıya hazırlanması |
7 | Ambalajda malzeme ve tasarım özellikleri, amaca uygunluk, ekonomiklik, işlevsellik gibi niteliklerin örneklemeler üzerinden tartışılması | Ambalaj tasarımı |
8 | Ders tekrarı ve Ara Sınav | Basılı reklam çalışmalarının yürütülmesi (dergi ilanı, afiş, broşür, katalog v.b.) |
9 | Reklamın amaçları, reklam ortamlarının özellikleri, reklam uygulamalarının aşamaları, reklamın işlevleri ve öneminin önceki bilgiler ışığında tartışılması | Kurumsal kimlik kitapçığının tamamlanması |
10 | Fotoğraf, illustrasyon, tipografi ve layout kavramlarının örnekler üzerinden tartışılması | Promosyon ürünlerinin tasarlanması (bardak, anahtarlık, kalem,önlük, T shirt, v.s..) |
11 | Marka kimliğine dayalı ürün tasarımı | Stand tasarımı, üç boyutlu çizimi, sergileme unsurlarının oluşturulması |
12 | Sergileme tasarımı : standın sahip olması gereken tasarım ve malzeme özelliklerinin örneklenerek tartışılması | Stand giydirme için baskıya hazırlık aşamalarının yapılması |
13 | Görsel sunum kalitesinin, ve sözel sunum tekniklerinin, beden dilinin ve fikrin savunulmasının iletişim bağlamında öneminin tartışılması | Jüri öncesi son hazırlıklar |
14 | Tüketici davranışının psikolojik ve sosyolojik boyutunun tartışılması, tüketici haklarının ve rekabet koşullarının etik ve hukuki boyutunun tartışılması |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Becer, E. (1999), İletişim ve Grafik Tasarım, Dost kitabevi, Ankara Craig,J. (1992), Graphic design career guide, Watson guptill publ., NY. Fishel, C. (2003), Design secrets: packaging, Rockport publ. Heibert, K.J.(1992), Graphic design process, Van Nostrand Reinhold, NY İstek, R. (2005), Görsel iletişimde tipografi ve syfa düzeni, pusula yay., İst. Garrofe, J. (2007), Structural packaging, Pageone Publ. Godfrey, J. (2006) The best of brochure design, Rockport publ. Göksel , B. , Elden, m., Kocabaş F. (1997), Pazarlama iletişimi açısından halkla ilişkiler ve reklam, Yayınevi yay. Grafik Tasarım dergisi Kınık, M. (2005) Grafik tasarım ve üretim teknolojileri, asil yay. Odabaşı, Y. (20029 Tüketici davranışı, Mediacat yay. Uçar, T.F. ( 2004), Görsel iletişin ve Grafik tasarım, İnkılap yay. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Ölçme ve değerlendirme, Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır. | |
Açıklama | Sonuçlar, öğrenci otomasyon sistemi ile saptanan harf notu ile belirlenmektedir. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 1 | 70 | 70 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 15 | 15 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 180 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |