1 |
Dersin Adı: |
3D MODELLEME |
2 |
Dersin Kodu: |
GTRS207 |
3 |
Dersin Türü: |
Seçmeli |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Önlisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
2 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
3 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
3 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
1 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
Yok |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Öğr.Gör. ÖMER NURİ ÇAM |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Meslek Yüksekokulları Yönetim Kurullarının görevlendirdiği öğretim elemanları. |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
gultekinerdal@uludag.edu.tr |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Üç boyutlu modelleme ile sabit ve hareketli tasarımların zenginliğinin artırılması hedeflenmektedir. Yeni teknolojik imkanlar nedeniyle daha çok hayatımıza giren 3B nesnelerin modellenmesi video hazırlama, oyun tasarımı ve animasyon gibi konularda en önemli parametre olarak bulunmaktadır. Alınan bu ders ile öğrencinin ürettiği tasarım içerikleri zenginleşmekte, günümüzde ve gelecekte kullanılacak platformlara alışkanlık kazanmaktadır. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
Sektörün video, oyun, etkileşimli içerikler ve animasyon ihtiyaçlarının karşılanmasına yönelik katkıda bulunmaktadır. |
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Modelleme hakkında temel bilgiler. Modelleme |
Gerekli yazılımların kurulması ve ön ayarlar. |
2 |
Video düzenleme ,
Davinci Resolve programı kullanılmaktadır. |
Video düzenleme uygulaması |
3 |
Kırpma, zaman çizgisi ses ve çoklu kaynakları yönetme. |
Video düzenleme uygulaması |
4 |
Basit animasyonlar hazırlama. |
Video içerisine animasyon hazırlama. |
5 |
Renk ve nesne yerleştirmelere ait konularda işlemler yapma. |
Video düzenlemede ses ve renk düzenlemeleri. |
6 |
3D Modelleme nedir? Nerelerde kullanılır, iş imkanları nelerdir hakkında bilgi verme. |
3D yazılımının kurulması ve arayüz tanıtımı |
7 |
Çeşitli kaynaklarda yer alan örnekleri inceleme ve düzenleme. |
Örnek modelleri indirip kurma ve inceleme. |
8 |
Blender uygulaması kullanılarak 3B modellemeye giriş. Neden blender uygulaması tercih edilmektedir? |
Blender'da basit şekilleri hazırlama. |
9 |
Blender uygulamasının arayüzü ve araçlarının tanıtılması. |
Şekillerin konumları ve diğer ayarlar. |
10 |
Sahneye önceden hazırlanan resimleri yerleştirerek modellemeye başlama. |
Gerçek hayattaki nesneleri modelleyebilmek için resim çekme |
11 |
Düzlem üzerinden eklemeli olarak üretilen modellemeye devam. |
Resim üzerinden modelleme 1 |
12 |
Basit anlamda heykeltraşlık yaparak modeli güçlendirme. |
Modellenen nesne üzerinde basit heykeltraşlık |
13 |
Modeldeki yüksek boyuta neden olan işlemler ve bunların üstesinden gelme. |
Büyük boyutlu modeller ile başetmek için yöntemler |
14 |
Genel tekrar ve blender ile yapılan modellerin üzerinde işlem yapılması. |
Yeniden gözden geçirme ve örnek yeni model yapımı |