1 | Dersin Adı: | TEMEL TASARIM |
2 | Dersin Kodu: | GRTZ101 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Önlisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 7 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. EVRİM SIRMALI |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Meslek Yüksekokulları Yönetim Kurullarının görevlendirdiği öğretim elemanları. |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Öğr. Gör. EVRİM SIRMALI Teknik Bilimler MYO evrim@uludag.edu.tr 0 224 2940895 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Tasarımın temel öğelerinin ve düzenleme ilkelerinin tanınması, uygulamalarla kavranması |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Tasarımın temel prensiplerini bilinçli uygulayarak doğru ve yaratıcı tasarımlar yapılması |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Nokta-Çizgi | Nokta-çizgi uygulaması |
2 | Nokta-Çizgi | Nokta-çizgi uygulaması |
3 | Açık-koyu, Işık-gölge-hacimsel etki | Form uygulaması |
4 | Form araştırmaları: ölçü-oran-yönlenme | Form (negatif-pozitif alan) uygulaması |
5 | Düzenleme İlkeleri : Biçim-zemin ilişkisi | Ritim uygulaması (karton çalışması) |
6 | Düzenleme İlkeleri : Ritim-koram | Simetri uygulaması (karton çalışması) |
7 | Düzenleme ilkeleri: simetri-denge | Egemenlik uygulaması (Karton çalışması) |
8 | Ders tekrarı ve Ara Sınav | Renk uygulaması (kolaj) |
9 | Düzenleme ilkeleri: Egemenlik-vurgu-görsel hiyerarşi-zıtlık kavramı / kompozisyon | (Doku üretme) |
10 | Renk | Doku uygulaması (harmanlama) |
11 | Doku | Strüktür çalışması |
12 | Doku | Strüktür çalışması |
13 | 2.vize değerlendirmesi | |
14 | Strüktür |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Aydın,E.D., (2004), Temel Tasarıma çağdaş yaklaşımlar Becer, E. (1999), İletişim ve Grafik Tasarım, Dost kitabevi, Ankara Divanlıoğlu, D. (1997), Temel Tasar, tasarın öğe ve ilkeleri, Birsen yay. , İstanbul Gürer, L, Gürer, G., (2004) Temel Tasarım, Birsen yayınevi, İstanbul Odabaşı, H. (2002), Grafikte Temel tasarım, Yorum Sanat yay., İstanbul Öztuna, Y. (2007), Görsel İletişimde Temel Tasarım, tibyan yay., İstanbul Seylan A. (2005), Temel tasarım, Dağdelen basın yayın, Samsun Südor, G. (2006), Temel Sanat Eğitimi, Tiglat matbaacılık, İstanbul Grafik Tasarım dergisi |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 8 | 20 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 10 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Ölçme ve değerlendirme, Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır. | |
Açıklama | Sonuçlar, öğrenci otomasyon sistemi ile saptanan harf notu ile belirlenmektedir. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 8 | 5 | 40 |
Projeler | 1 | 10 | 10 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 5 | 5 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 210 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 7 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |