1 |
Dersin Adı: |
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI |
2 |
Dersin Kodu: |
GKZ0002 |
3 |
Dersin Türü: |
Zorunlu |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
3 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
5 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
3 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
1 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
- |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Öğr. Gör. Dr. LEVENT ALI ÇANAKLI |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
- |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Dr. Öğr. Üy. Levent Ali Çanaklı Bursa Uludağ Üniv. Eğitim Fakültesi Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Görükle-Bursa alicanakli@uludag.edu.tr 02242955029 |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Topluma hizmet uygulamalarını tanımak ve bu konuyla ilgili Türkçe Eğitimi programlarında yer alan kazanımları kazandırmaya yönelik çalışmalar yapmak; diğer disiplinlerle kendi disiplinini bütüncül bir yaklaşımla ilişkilenmek ve toplum ihtiyaçlarına karşı duyarlık geliştirerek bu konularda öğrencilerinin yaşamını zenginleştirmektir. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
Türkçe Eğitimiyle ilgili alan çalışmaları sayesinde mesleki yeterlilik/yetersizliklerini fark etmek |
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Dersin içeriğinin tanıtılması, toplum ve toplumla ilgili kavramların gözden geçirilmesi |
Geçen yıl yapılmış olan örnek proje dosyalarının incelenmesi |
2 |
Topluma hizmet uygulamalarının önemi |
Grupların olası proje konuları üzerinde tartışmaları |
3 |
Toplumun güncel sorunlarını belirleme bu ders kapsamında toplum ile ilgili hangi alanlarda çalışılabileceğinin tartışılması |
Grupların olası proje konuları üzerinde tartışmaları
|
4 |
Toplumun güncel sorunlarını belirleme bu ders kapsamında toplum ile ilgili hangi alanlarda çalışılabileceğinin tartışılması |
Birlikte çalışılacak kuruluşlarla işbirliği çalışması, yazışmalar ve planlama |
5 |
Günümüzde topluma hizmet uygulamaları:
Kamu kurumlarının ve Sivil toplum kuruluşlarının topluma hizmet uygulamaları
|
Öğrencilerin Bilgi ve Birikimlerini Kullanarak Toplumsal Bir Projede Yer Almaları. |
6 |
Kentimizdeki topluma hizmet uygulamaları |
Bir sivil toplum kuruluşunda inceleme |
7 |
Panel, Konferans, Kongre, Sempozyum Gibi Bilimsel Etkinliklere İzleyici, Konuşmacı ya da Düzenleyici Olarak Katılmanın Önemi, |
Konferans, panel, seminer vb. türden bir etkinliğe katılım
|
8 |
Sosyal Sorumluluk Çerçevesinde Çeşitli Projelerde Gönüllü Olarak Yer Alma |
Öğrencilerin Bilgi ve Birikimlerini Kullanarak Toplumsal Bir Projede Yer Almaları. |
9 |
Topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerilerin kazanılması |
Bu konuda daha önce yapılmış proje örneklerinin tartışılması |
10 |
Öğrencilerin bilgi ve birikimlerini kullanarak toplumsal bir projede yer almaları. |
Panel, açık oturum, seminer vb. düzenleme ve değerlendirme |
11 |
Öğrencilerin bilgi ve birikimlerini kullanarak yer aldıkları toplumsal projeleri paylaşmaları. |
Bir organizasyonda görev değerlendirme |
12 |
Proje bilgisi: Raporlaştırma hakkında genel bilgilendirme |
Uygulanan projelerin yazımı |
13 |
Grup projelerinin sunumu ve teslimi |
Grup projelerinin sunumu |
14 |
Grup projelerinin sunumu ve teslimine devam edilmesi |
Grup projelerinin sunumu |
23 |
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Kuzucu, K., & Kamer, S. T. (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları, Pegem Akademi. Aksoy, B., Çetin, T., & Sönmez, Ö.F. (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları, Pegem Akademi. Topluma Hizmet Uygulamaları Rehberi, Erciyes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Yayınları (2008). |
24 |
Değerlendirme |
|